Saturday, 28 September , 2024
8
مدیر شبکه دامپزشکی ماکو خبر داد:

واکسیناسیون ۱۸۰ هزار نوبت رأس انواع دام بر علیه بیماری

  • کد خبر : 290465
  • 30 خرداد 1403 - 6:06
واکسیناسیون ۱۸۰ هزار نوبت رأس انواع دام بر علیه بیماری
مدیر شبکه دامپزشکی ماکو گفت: امسال بالغ بر ۱۸۰ هزار نوبت رأس انواع دام بر علیه بیماری‌ها در این شهرستان واکسینه شده است.

رضا سلمان‌زاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «آراز سسی» با اشاره به اعزام گروه‌های جهادی برای ویزیت رایگان دامپزشکی گفت: گروه‌های جهادی در راستای ادامه راه شهید رئیسی و ارائه خدمات جهادی در مناطق محروم اقدام به ارائه خدمات رایگان نمودند.

وی تصریح کرد: گروه جهادی به مدت یک ماه در مناطق محروم، دورافتاده و کم‌برخوردار روستایی و عشایری شهرستان ماکو خدمات رایگان ارائه می‌کنند.

مدیر شبکه دامپزشکی ماکو افزود: اجرای طرح واکسیناسیون رایگان، ارائه خدمات سم‌پاشی، تشخیص، درمان و مدیریت بیماری‌ها در روستاهای محروم و کم‌برخوردار روستایی و عشایری ماکو صورت‌گرفته است.

وی در خصوص واکسیناسیون انواع دام‌های سبک‌وسنگین اظهار کرد: طی سال ۱۴۰۲ بیش از ۵۰۰ هزار دام سبک‌وسنگین در این مناطق واکسیناسیون شده است.

سلمان‌زاده در خصوص اردوی جهادی که در حال برگزاری است، گفت: این اردو با همکاری شبکه دامپزشکی، جهاد کشاورزی و بسیج جامعه کشاورزی در حال برگزاری است.

وی تصریح کرد: سم‌پاشی رایگان جایگاه‌های دامی، برگزاری کلاش‌های آموزش و ترویج از سایر بخش‌های اردوی جهادی است.

مدیر شبکه دامپزشکی ماکو افزود: امسال بالغ بر ۱۸۰ هزار نوبت رأس انواع دام بر علیه بیماری‌ها در این شهرستان واکسینه شده است.

لازم به ذکر است اردوی جهادی دامپزشکی به مجموعه برنامه‌هایی گفته می‌شود که در آن متخصصان دامپزشکی به مناطق کم‌برخوردار و محروم سفر می‌کنند تا خدمات رایگان به دام‌های آن مناطق ارائه دهند، این اردوها فرصتی ارزشمند برای دانشجویان فراهم می‌کند تا دروس آموخته شده خود را به‌صورت عملی بیاموزد و در این زمینه تجربیات لازم را کسب کند و درعین‌حال نیاز مناطق محروم و کم‌برخوردار برطرف شود.

اردوهای جهادی نقش مهمی در ترویج مسئولیت‌پذیری اجتماعی و خوداتکایی جوانان ایجاد می‌کند و جوانان را بر آن می‌دارد تا با استفاده از دانش و مهارت خود نیازهای جوامع را بهبود بخشد.

هدف از این اردوها ارتقا سطح سلامت حیوانات و جلوگیری از بیماری مشترک بین انسان و حیوان است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=290465

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه