Tuesday, 30 April , 2024
7

انعقاد تفاهم نامه پروژه های حفاظت مشارکتی در سطحی بالغ بر ۱۰۰ هزار هکتار از مراتع پلدشت

  • کد خبر : 269711
  • 16 دی 1397 - 12:00
انعقاد تفاهم نامه پروژه های حفاظت مشارکتی در سطحی بالغ بر ۱۰۰ هزار هکتار از مراتع پلدشت

رییس منابع طبیعی پلدشت گفت: سطح مراتع شهرستان ۱۲۰ هزار هکتار بوده که تفاهم نامه پروژه های حفاظت مشارکتی در سطحی بالغ بر ۱۰۰ هزار هکتار از مراتع شهرستان با مجریان طرح های مرتعداری و نماینده بهره برداران انعقاد گردیده است و از این نظر پلدشت رتبه نخست را در بین شهرستان های استان کسب کرده است.

رضا مرادخانی در گفتگو با خبرنگار آراز سسی با اشاره به دوستی و تعامل با طبیعت گفت: دوستی و تعامل با طبیعت امری بسیار مهم بوده و رابطه انسان ها و طبیعت امری اجتناب ناپذیر است.

 

وی تصریح کرد: انسان ها نقش بسیار مهمی در حفاظت از این سرمایه عظیم را دارند.

 

رییس منابع طبیعی پلدشت افزود: یکی از راهکارهای پیشگیری، کنترل و مقابله با پدیده خشکسالی، نابودی مرتع و جنگل ها بحث ورود و ذینفع کردن مردم با نگرش اقتصادی کردن طرح های حفاظتی است.

 

به گفته وی سطح مراتع شهرستان ۱۲۰ هزار هکتار بوده که تفاهم نامه پروژه های حفاظت مشارکتی در سطحی بالغ بر ۱۰۰ هزار هکتار از مراتع شهرستان با مجریان طرح های مرتعداری و نماینده بهره برداران انعقاد گردیده است و از این نظر پلدشت رتبه نخست را در بین شهرستان های استان کسب کرده است.

 

مرداخانی با اشاره به اقدامات این اداره گفت: از مهمترین اقدامات اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان در این طرح می توان به شناسایی و معرفی گونه های سازگار و قابل کشت در محدوده طرح، آموزش مجری به منظور ارتقا توان فکری، شناسایی آفات و امراض گیاهی، معرفی مجری جهت استفاده از تسهیلات بانکی و بیمه در صورت لزوم اشاره کرد.

 

رییس منابع طبیعی پلدشت با اشاره به اهداف این طرح افزود: پیشگیری و کنترل عوامل تهدید و تخریب منابع طبیعی، کاشت و مراقبت از کمربند سبز حائل بین مستثنیات و اراضی ملی، اجرای اقدامات گیاه پزشکی در محدوده طرح، پیشگیری ازحریق و اطفاء حریق در محدوده طرح، همکاری در بازسازی و مرمت پروژه های حفاظتی گوشه ای از اهداف این پروژه است.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=269711

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه