Friday, 19 April , 2024
11
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری:

قیام عاشورا اهل زمین، آسمان را متاثر ساخت

  • کد خبر : 278475
  • 27 مرداد 1400 - 10:10
قیام عاشورا اهل زمین، آسمان را متاثر ساخت
حجت‌الاسلام والمسلمین دیرباز با اشاره به اینکه قیام عاشورا اهل زنبن و آسمان را تحت تاثیر قرار داد، گفت: واقعه عظیم عاشورا نه تنها واقعه تاریخی، بلکه رویدادی بوده که نقش اثر بخش و برجسته‌ای در تاریخ بشریت انسان‌ها داشته و در توسعه، پویایی و پیشرفت یک ملت تاثیر بسزایی دارد.

به گزارش آراز سسی، حجت الاسلام و المسلمین عسگر دیرباز، گفت: روز تاسوعا مصادف با نهم محرم شهادت یار و یاور شفیق امام حسین (ع) حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) بوده است.

وی تصریح کرد: رشادت‌ها، ایثار و مقاومت حضرت عباس (ع) برای تمام مسلمانان جهان صریح و روشن بوده تا جایی که با تمام وجود هنگامی که مشک آب را پر کرده تا به سوی اهل بیت تشنه خود حرکت کند مورد اصابت تیرهای دشمن قرار گرفت و با چشمانی مشتاق و دلی آکنده از شوق دیدار برادرش امام حسین (ع)، فریاد زد کجایی ای برادر بیا و مرا دریاب که تنها و بی‌کس مانده‌ام.

وی اظهار کرد: قیام عاشورا و شهادت حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) و اهل بیت وی در صحرای کربلا واقعه‌ای بسیار عظیمی بود که تمام اهل زمین، آسمان و فرشتگان را متاثر ساخت.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری افزود: قیام عاشورا و شهادت حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) و اهل بیت وی در صحرای کربلا واقعه‌ای بسیار عظیمی بود که تمام اهل زمین، آسمان و فرشتگان را متاثر ساخت.

به گفته وی واقعه عظیم عاشورا نه تنها واقعه تاریخی، بلکه رویدادی بوده که نقش اثر بخش و برجسته‌ای در تاریخ بشریت انسان‌ها داشته و در توسعه، پویایی و پیشرفت یک ملت تاثیر بسزایی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دیرباز گفت: امام حسین(ع) مظهر هدایت بود و اصلی ترین هدف هدایت مردم به سمت حقانیت و کمال است.

وی تصریح کرد: امام حسین (ع) در آخرین شبی که به دعا و راز نیاز پرداخت در واقع فرصتی بود برای دشمنان تا بدانند در برابر چه کسی ایستاده اند و به عاقبت کار خود توجه کنند.

وی اظهار کرد: خداوند بعضی مواقع به ما فرصت می دهد تا نسبت به عاقبت کارهای خود فکر کنیم و کاری که را که برای رضای خداست انتخاب کنیم.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=278475

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه