Thursday, 2 May , 2024
14
دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در ۴۳ سالگی؛

رشد ۸ برابری خانه‌های بهداشت در پلدشت

  • کد خبر : 280110
  • 18 بهمن 1400 - 8:00
رشد ۸ برابری خانه‌های بهداشت در پلدشت
توسعه خدمات به برکت انقلاب اسلامی سرعت گرفته و در این بین بخش خدمات پزشکی و بهداشتی نیز روند رو به رشدی را داشته به طوری که با رشد حدود هشت برابری در بخش خانه‌های بهداشت از چهار خانه بهداشت در روستاهای پلدشت به بیش از ۳۰ خانه بهداشت افزایش یافته است.

به گزارش آراز سسی، پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ مهمترین رویداد سیاسی قرن در منطقه و جهان بود، این رخداد عظیم حاوی دستاوردهای بزرگی برای ملت ایران است که این دستاوردها همچنان در حال رویش و ثمردهی است.

یکی از این پیشرفت‌ها، در حوزه بهداشت رقم خورد و براساس آمار، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت‌های فراوانی حاصل شد که نسبت به دوران حاکمیت رژیم پهلوی از رشد کمی و کیفی فراوانی برخوردار بود.

بهبود وضعیت سلامت عمومی شهروندان، افزایش محصولات درمانی و پزشکی در نقاط مختلف کشور، افزایش سطح امید به زندگی و کاهش مرگ و میر از جمله مواردی است که نشان دهنده رشد و پیشرفت در حوزه سلامت است.

مهدی شاهی در گفت و گو با خبرنگار آراز سسی با اشاره به جشن ۴۳ سالگی انقلاب اسلامی ایران و روند رو به رشد و پویایی انقلاب گفت: زیر ساخت های بهداشتی و درمانی شهرستان پلدشت قبل از انقلاب در ۴ خانه بهداشت روستاهای پورناک، دیوانخانه، نازک و پلدشت خلاصه می شد که هر کدام تنها یک پزشک داشتند.

وی تصریح کرد: امروزه شهرستان پلدشت دارای یک بیمارستان، یک کلینیک تخصصی، ۳۰ خانه بهداشت با ۴۰ بهورز، ۳ مرکز فوریت های پزشکی و ۲ مرکز روستایی است.

وی اظهار کرد: بیمارستان پلدشت دارای با ۶ پزشک عمومی، مرکز جامع سلامت با ۱۱ پزشک، ۲ دندان پزشک و کلینیک تخصصی با ۱۰ پزشک متخصص به همشهریان ارائه خدمات می کند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان پلدشت با اشاره به مرکز آزمایشگاهی افزود: شهرستان دارای آزمایشگاه مرکزی، نازک علیا، تسهیلات زایمانی مرکز نازک و ۲ واحد نمونه گیری پورناک و ارس است.

شاهی گفت: برنامه پزشک خانواده نیز از سال ۱۳۸۴ در سطح شهرستان آغاز شده و تاکنون ادامه دارد.

وی با اشاره به اجرای سند تحول سلامت و احداث ساختمان افزود: هم اکنون ۷ خانه سلامت در سطح شهرستان احداث و به بهره برداری رسیده است.

به گفته وی وجود دستگاه های رادیولوژی و سونوگرافی و ارائه خدمات به همشهریان نیز گوشه ای از رشد شبکه بهداشت و درمان پلدشت در این سال ها است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=280110

نوشته های مشابه

12اردیبهشت
سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب
رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور تبیین کردند:

سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب

12اردیبهشت
وعده صادق حاصل تربیت شهید مطهری‌ها بود
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای استان آذربایجان غربی:

وعده صادق حاصل تربیت شهید مطهری‌ها بود

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه