Friday, 3 May , 2024
15
امام جمعه پلدشت:

ضرورت و اهمیّت تشکیل خانواده/ بسط و نشر فرهنگ غدیر، رسالت الهی ما/ مراقب حاشیه ها باشیم

  • کد خبر : 278341
  • 08 مرداد 1400 - 14:12
ضرورت و اهمیّت تشکیل خانواده/ بسط و نشر فرهنگ غدیر، رسالت الهی ما/ مراقب حاشیه ها باشیم
امام جمعه پلدشت گفت: وظیفه ما این است که این امانت الهی را به‌همه عالم و به‌همه نسل‎ها برسانیم، هركسی هر تلاش و كوششی كند برای بزرگداشـت ولایت و فرهنگ غدیر، اجر او با خاندان عصمت و طهارت است.

به گزارش آراز سسی، حجت الاسلام والمسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به اهمیت جایگاه خانواده گفت: نهاد خانواده آنچنان از اهمیت بالا برخوردار است که محیط سالم یا ناسالم خانواده تأثیر بسیار عمیقی در پرورش فضائل اخلاقی، یا رشد رذائل دارد؛ به گونه ای که باید سنگ زیربنای اخلاق انسان در آنجا نهاده شود، اینچنین است که نه تنها پیامبر در سرزمین و خانواده آبرومندی متولّد شد، بلکه پرورش و نموّ و رشد او نیز، در محیطی مملوّ از کرامت و بزرگواری تحقّق یافت.

 

وی تصریح کرد: وقتی انسان از تشکیل خانواده و زندگی اجتماعی که در نهاد و فطرت او است فاصله بگیرد در واقع از قوانین آفرینش منحرف شده و گرفتار عکس العملهای منفی شدید می شود، زیرا رهبانیت بر خلاف اصول فطرت و طبیعت انسان است  و مفاسد زیادی به بار می آورد.

 

وی اظهار کرد: اینگونه است که کار کردن برای اهمیت تأمین آسایش برای خانواده اجر عظیمی نزد خدا دارد، بلکه طبق روایات، پاداشش بیشتر از عبادات معمولی است، زیرا جامعه سربلند و عزّتمند و امّت پرتلاش، مایه مباهات پیامبر اسلام و سبب آبرومندی مکتب است.

 

امام جمعه پلدشت با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در آخرین دیدار دولت دوازدهم افزود: در طول خدمت هشت ساله این دولت، یک تجربه بزرگ، تلخ اما درس آموز به دست آمد و آن درس بزرگ بی‌اعتمادی به غرب است: «یک تجربه را من به خصوص یادداشت کرده‌ام. حرفی است که من مکرر با شما و مردم تکرار کردم حالا هم همان حرف را تکرار میکنم. این تجربه عبارت است از بی‌اعتمادی به غرب. آیندگان باید از این تجربه استفاده کنند. در این دولت معلوم شد که اعتماد به غرب جواب نمیدهد..غربیها به ما کمک نمیکنند. هرجا بتوانند ضربه میزنند. جایی که ضربه نمیزنند آنجایی است که امکانش را ندارند. هرجا امکان داشتند ضربه زدند. این تجربه بسیار مهمی است».

 

به گفته وی دشواری های امروز ما بخاطر اعتماد به غرب است نه اعتماد به وعده الهی و مردم! اعتماد به غرب مساوی است با شکست قطعی: «مطلقاً نبایستی برنامه‌های داخلی را به همراهی با غرب موکول کرد. چون قطعاً شکست میخورد. شماها هم هرجایی که کارهایتان را منوط کردید به غرب ناموفق ماندید، هرجایی که بدون اعتماد به غرب حرکت کردید،‌ موفق شدید.

طالبی با اشاره به اینکه باید مراقب حاشیه ها باشیم، گفت: آقای روحانی برای رسیدن به این جلسه مهم، بیست دقیقه با تاخیر وارد شد. این در حالی است که اعضای دولت و خصوصا رهبر انقلاب در ساعت مقرر در جلسه حاضر شدند. در این مدت رهبر انقلاب با سکوت جلسه را ادامه دادند. آقای روحانی پس ازحضور، ضمن عذرخواهی ازتاخیر، دلیل آن را ناهماهنگی در اعلام دقیق ساعت بیان کرد.

 

وی با تاکید بر حضور مقتدرانه ایران در رژه دریایی روسیه و پیام‌های آن‌ تصریح کرد: اعزام شناور بسیار سنگین مکران با تناژ ۱۲۰هزار تُن و ناوشکن محافظ سهند با ۱۴۰۰تُن به‌روسیه صرفا یک حضور نظامی نیست بلکه نماد برقراری پیوند راهبردی با کشور قدرتمند روسیه است، روابطی که چندان به‌مذاق آمریکا و هم‌پیمانان منطقه‌ای و عوامل داخلی‌اش خوش نیامده است.

 

وی با اشاره به نگاهی به‌متفاوت‌ترین المپیک ورزشی‌ اظهار کرد: بُرد شیرین و تعیین‌کننده جواد فروغی که از اهالی شهر دلاورپرور دهلران است؛ عضو تیم ملی تیراندازی ایران که در اولین روز بازی‌ها مجموعه‌ای از اولین‌های افتخارآمیز را رقم زد، کام ایرانیان را شیرین کرد. فروغی که افتخار دفاع از حرم و دفاع از سلامت را دارد مدال طلای خود را تقدیم امام زمان علیه‌السلام و رهبر معظم انقلاب اسلامی کرد و با اقتدار و آرامش و تواضع سجده شکر را بر چفیه‌اش گذارد و خود را سرباز وطن نامید.

 

امام جمعه پلدشت با اشاره به بسط و نشر فرهنگ غدیر، رسالت الهی ما افزود: در جریان غدیر وجود مبارک پیامبر(ص) هزاران نفر را در آن سرزمین به‌دستور خدای سبحان جمع کرد و آن خطبه نورانی را ایراد کرد. اما چطور شد که جریان غدیر در کتاب‌های برادران اهل سنت به‌دسـت فراموشـی سـپرده شـد؟

 

به گفته وی اجماع و اتفاق همگانی در جریان سقیفه کـاملاً دیده می‌شود و از سوی چهار گروه و جریان اتفاق افتاد. عالمـان دینی وابسته به‌جریان سقیفه توطئـه فرهنگـی کردنـد، سیاست‌بازان‌شان توطئه سیاسی کردند، نیروهای نظامی آنها توطئه‌های نظامی کردند و اوبـاش آنها هـم توطئـه کردند و جریان «غدیر» را هضم و حذف کردند.

 

طالبی گفت: وظیفه ما این است که این امانت الهی را به‌همه عالم و به‌همه نسل‎ها برسانیم، هرکسی هر تلاش و کوششی کند برای بزرگداشـت ولایت و فرهنگ غدیر، اجر او با خاندان عصمت و طهارت است.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=278341

نوشته های مشابه

12اردیبهشت
سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب
رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور تبیین کردند:

سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب

12اردیبهشت
وعده صادق حاصل تربیت شهید مطهری‌ها بود
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای استان آذربایجان غربی:

وعده صادق حاصل تربیت شهید مطهری‌ها بود

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه