Monday, 6 May , 2024
7
امام جمعه پلدشت:

پیام مردم به دولت تغییر وضع موجود است/ واکسن کرونا یک کالای استراتژیک است/ مساجد نسخه علاج بسیاری از مشکلات جامعه است

  • کد خبر : 278538
  • 29 مرداد 1400 - 14:14
پیام مردم به دولت تغییر وضع موجود است/ واکسن کرونا یک کالای استراتژیک است/ مساجد نسخه علاج بسیاری از مشکلات جامعه است
امام جمعه پلدشت گفت: واكسن كرونا در حال حاضر یك كالاى تجارى نیست بلكه یك كالاى راهبردى (استراتژیك) است، كه در اختیار دولت‌ها است.

به گزارش آراز سسی، حجت الاسلام والمسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به اهمیت فرهنگ گفت: فرهنگ یعنی باورهای مردم، ایمان مردم، عادات مردم، آن چیزهایی که مردم در زندگی روزمره با آن سر و کار دائمی دارند و الهام‌بخش مردم در حرکات و اعمال آنها است.

 

وی با اشاره به اینکه فراموشی خدا و دنیا طلبی دو عامل گمراهی جامعه اسلامی است، تصریح کرد: پیام عاشورا، از درس ها و پیام های دیگر عاشورا برای ما امروز فوری‌تر است، ما باید بفهمیم چه بلایی بر سر آن جامعه آمد که حسین‌بن‌علی علیه‌السّلام، آقازاده‌ی اول دنیای اسلام و پسر خلیفه‌ی مسلمین، پسر علی‌بن‌ابی‌طالب علیه‌الصّلاهوالسّلام، در همان شهری که پدر بزرگوارش بر مسند خلافت می‌نشست، سر بریده‌اش گردانده شد و آب از آب تکان نخورد! از همان شهر آدم هایی به کربلا آمدند، او و اصحاب او را با لب تشنه به شهادت رسانند و حرم امیرالمؤمنین علیه‌السّلام را به اسارت گرفتند!

 

وی با اشاره به عبرت های عاشورا و جامعه اسلامی تصریح کرد: سوره مبارکه مریم آیه ۵۹ آمده است، فَخَلَفَ مِن بَعدِهِم خَلفٌ أَضاعُوا الصَّلاهَ وَاتَّبَعُوا الشَّهَواتِ ۖ فَسَوفَ یَلقَونَ غَیًّا؛ امّا پس از آنان، فرزندان ناشایسته‌ای روی کار آمدند که نماز را تباه کردند، و از شهوات پیروی نمودند؛ و بزودی (مجازات) گمراهی خود را خواهند دید!

 

امام جمعه پلدشت با اشاره به هفته دولت‌ افزود: طبق فرموده رهبر حکیم انقلاب اسلامى، دولتى با ویژگى «مومن بودن» و «جوان و با نشاط بودن» و «کاربلد بودن»، سه شاخصه اصلى دولت سیزدهم باید باشد تا براى «دردهاى مزمن جامعه» راه علاج بجوید؛ مهم‌ترین نتیجه تشکیل دولت مردمى و تحول‌گرا، دو اثر مبارک تقویت «امیدآفرینى» و «ارتقاء اعتمادسازى» است که به‌افزایش سرمایه اجتماعى و قدرت نرم نظام انقلابى خواهد انجامید.

 

طالبی با اشاره به پیام انتخابات ۲۸ خرداد گفت: تحولخواهى، عدالت‌خواهى، مبارزه با فساد، مبارزه با فقر و مبارزه با تبعیض بود. مردم از دولت خواستند تا عدالت را تحقق ببخشد و با فساد مبارزه کند و به‌روابط ناسالم ادارى، به‌رانت‌خوارى‌ها و به‌هرگونه ضد ارزشى که هیچگونه تناسبى با اساس انقلاب و نظام و ارزش‌ها ندارد، پایان بدهد.

وی با اشاره به ادامه روند تحول در قوه قضاییه‌ تصریح کرد: جناب آقاى اژه‌اى در ادامه مشى آقاى رئیسى با سرعت بیشتر روند کاهش فاصله بین مردم و مسؤولان را ادامه داده است و حتى مى‌توان گفت در این‌راه تحولى نو را پدید آورده است که گفتگو با محکومان تکفیرى و امنیتى نمونه آن است.

 

وی با اشاره به جنگ رسانه‌اى بر علیه واکسن ایرانى اظهار کرد: اهل نظر مى‌دانند که واکسن کرونا در حال حاضر یک کالاى تجارى نیست بلکه یک کالاى راهبردى (استراتژیک) است، که در اختیار دولت‌ها است؛ بنابر این ساده‌انگارى است اگر گمان کنیم با یک درخواست کتبى و واریز کردن مبلغ مورد نیاز، به‌ایران واکسن مى‌دادند.

 

امام جمعه پلدشت با اشاره به وقایع افغانستان و ابهامات و پرسش‌هاى آن‌ افزود: اشرف غنى که دولتى کاملا جعلى و فاسد را مدیریت مى‌کرد، در این سال‌ها، تمام امیدش به‌آمریکا بود که بعد از یک عمر دریوزگى پشت او بایستد وقتى هم در این ماه‌ها تنها ماند، هیچ تقاضاى کمکى از ایران نکرد تا ایران طبق قواعد بین‌المللى به‌کمکش بشتابد! اکنون، با خفت‌وخوارى، معلوم شده پشت صحنه با آمریکایى‌ها تبانى داشته و به‌استقبال طالبان در کاخ ریاست جمهورى رفته و بعد با ده‌ها میلیون دلار پول مردم فقیر و جنگ‌زده‌ی افغانستان فرار را برقرار ترجیح داد و مردم مظلوم خود را رها کرد و رفت.

 

به گفته وی طالبان ماهیتش همان ماهیتی است با تفکرات تند و متحجراته مذهبى و با زاویه با ایران اما با تجربه بیست ساله خود مى‌داند که، نمى‌تواند با خشونت داعشى پیش برود.

 

طالبی با اشاره به روز جهانی مسجد گفت: مساجد در گام اول انقلاب اسلامی، پیشران حرکت‌های انقلابی در شکل‌گیری و تثبیت انقلاب و نظام اسلامی بوده‌اند، این موضوعی است که رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم به آن اشاره کرده‌اند و رونق بی‌سابقه فضاهای دینی و اردوهای جهادی و بسیج  است و اکنون نیز نسخه علاج بسیاری از مشکلات جامعه می باشد.

 

امام جمعه پلدشت با اشاره به نظم و امنیت در هیئت های مذهبی و شهرستان افزود: اقدامات نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی در برقراری نظم و امنیت در این ایام عزیز قابل تقدیر است.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=278538

برچسب ها

نوشته های مشابه

17اردیبهشت
امنیت کامل در مرزهای استان حاکم است
فرمانده مرزبانی استان آذربایجان غربی خبر داد:

امنیت کامل در مرزهای استان حاکم است

15اردیبهشت
مراسم سوگواری امام جعفر صادق (ع) در پلدشت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه