Saturday, 27 April , 2024
10

دست یاری پروردگار عامل اصلی ایستادگی و موفقیت ملت/ حاکم عربستان عملا صلاحیت اداره حج را ندارد/ مهمترین ملاک و انتخاب همسر «ایمان» به ارزشهای اسلامی و التزام عملی است

  • کد خبر : 271782
  • 11 مرداد 1398 - 15:44
دست یاری پروردگار عامل اصلی ایستادگی و موفقیت ملت/ حاکم عربستان عملا صلاحیت اداره حج را ندارد/ مهمترین ملاک و انتخاب همسر «ایمان» به ارزشهای اسلامی و التزام عملی است

امام جمعه پلدشت گفت: زمان آن فرا رسیده تا به جای مدیریت ناتوان سعودی، مدیریتی از سراسر جهان اسلام در راس مدیریت حج قرار گیرد.

به گزارش آراز سسی، حجت الاسلام والمسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به اهمیت ازدواج گفت: ازدواج سنت حسنه ای بوده و در آیات و کلام وحی می توان به اهمیت آن پی برد.

 

وی تصریح کرد: دختران و پسران جوان خود را به سمت ازدواج سوق دهید و از مشکلات مالی آن نترسید که خداوند روزی اش را می دهد.

 

وی اظهار کرد: حضرت علی (ع) فرموده اند، با ازدواج دین انسان کامل می شود و آسایش و آرامش برای فرد رقم می خورد.

 

امام جمعه پلدشت با اشاره به اینکه آمار ازدواج در حال کاهش است و سن ازدواج افزایش می یابد، افزود: فراهم کردن مقدمات ازدواج آسان وظیفه همه ما است، خداوند درهای رحمت خود را بر روی کسانی که در امر ازدواج آسان تلاش می کنند باز می کند.

 

طالبی گفت: رهبرمعظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی)، در بیانتشان در جمع ائمه جمعه سراسر کشور در روز ۲۵ تیر ماه، با اشاره به این مهم و تأکید بر اینکه خوشبختانه ملت و نظام، عظمت و اقتدار و ثبات خود را به دنیا نشان داده‌ و به دشمنان تحمیل کرده‌اند.

 

وی با اشاره به اینکه دست یاری پروردگار عامل اصلی ایستادگی و موفقیت ملت در مقابل فشارها و توطئه‌های چهل‌ساله‌ی دشمنان بوده و با ابراز خرسندی از دل بریدن ملت و مسئولان از بیگانگان تصریح کرد: به برکت این دل بریدن، کشور از درون در حال جوشیدن است و این حرکت تحسین‌برانگیز حتماً به موفقیتهای بیشتری منجر می شود.

 

وی اظهار کرد: قرار گرفتن در آستانه ۱۵ مرداد سالروز صدور فرمان مشروطه در سال ۱۲۸۵ فرصت مناسبی است تا درس‌ها و عبرت‌های «نهضت مشروطه» توجه شود.

 

خطیب نماز جمعه پلدشت افزود: نهضت مشروطه که در میان دیگر ملت‌ها نیز الهام بخش عدالت‌طلبی و آزادیخواهی گردید، این نهضت می‌توانست تحولی بزرگ در سرنوشت ملت ایران در مسیر آبادانی و پیشرفت کشور بوجود آورد که به دلایل متعددی ناکام ماند و به استبداد رضاخانی ختم شد و حرکت رو به جلوی ملت ایران قریب به هفتاد سال به تاخیر افتاد.

 

طالبی گفت: مراسم حج سال ۶۶، یکی از تلخ ترین و سیاه‌ترین رفتار در صفحه عملکرد حاکمان سعودی بود که در آن کشتار بیش از ۲۷۰ نفر از حجاج ایرانی که برای حضور در مراسم «برائت از مشرکین» شرکت کرده بودند را رقم زد.

 

وی تصریح کرد: روز ششم ذی‌الحجه سال ۱۴۰۷ (مصادف با روز نهم مردادماه ۱۳۶۶ شمسی) یادآور مراسم برائت از مشرکین زائران ایرانی خانه خدا و کشتار حجاج مظلوم ایرانی در مکه به دست حکام آل سعود است، مکان و زمانی که خون ریختن در آن حرام است و این حرمت تا جایی اهمیت دارد که اعراب جاهلیت احترام این مکان و زمان را نگه می‌داشتند اما این حرمت توسط عوامل سعودی شکسته شد.

 

وی اظهار کرد: حاکم عربستان عملا صلاحیت اداره حج را نداشته و ندارند و کارنامه مدیریتی آنها سرشار از ناتوانی و کاستی است؛ چنانکه بسیاری از علمای جهان اسلام تاکید کرده‌اند اکنون زمان آن فرا رسیده تا به جای مدیریت ناتوان سعودی، مدیریتی از سراسر جهان اسلام در راس مدیریت حج قرار گیرد.

 

امام جمعه پلدشت با اشاره به اینکه اولین روز ماه مبارک ذی الحجه، سالروز ماندگارترین پیوند آسمانی میان حضرت علی(ع) و حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا(س) و تشکیل خانواده‌ای الهی است که شجره طیبه امامت و ولایت تا ابد از آن رشد و نمو یافت، افزود: مهمترین ملاک و انتخاب همسر مطابق با آیات قرآنی و سفارش و توصیه‌های ائمه معصومین(ع) و الگوی ازدواج حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع)، «ایمان» به ارزشهای اسلامی و التزام عملی به آن در زندگی فردی و زناشویی است.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=271782

نوشته های مشابه

07اردیبهشت
باید از تحریم ها فرصت ایجاد کنیم
05اردیبهشت
ویزیت رایگان ۳۰۰ پلدشتی توسط پزشکان بسیجی
هم‌زمان با هفته سلامت صورت گرفت؛

ویزیت رایگان ۳۰۰ پلدشتی توسط پزشکان بسیجی

04اردیبهشت
رقابت ۵۱۸ داوطلب کنکوری در پلدشت
مدیر آموزش‌وپرورش پلدشت خبر داد:

رقابت ۵۱۸ داوطلب کنکوری در پلدشت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه