Thursday, 2 May , 2024
14

غرب دچار خطاهاى استراتژیک و اشتباهات محاسباتى فراوانى است/ پرتاب موفقیت‌آمیز سه ماهواره پیام روشنی به دوستان و دشمنان دارد

  • کد خبر : 269731
  • 21 دی 1397 - 15:20
غرب دچار خطاهاى استراتژیک و اشتباهات محاسباتى فراوانى است/ پرتاب موفقیت‌آمیز سه ماهواره پیام روشنی به دوستان و دشمنان دارد

امام جمعه پلدشت گفت: پرتاب موفقیت‌آمیز سه ماهواره جدید در آینده نزدیک و مقارن با ایام ۴۰ سالگى انقلاب اسلامى، پیامى روشن براى دوستان و دشمنان دارد،دوستان را نسبت به آینده روشن انقلاب اسلامى و جریان مقاومت امیدوار مى‌سازد و دشمنان را بیش از پیش عصبانى و سرخورده می کند.

به گزارش آراز سسی، حجت الاسلام والمسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم قم گفت: قم سرچشمه اصلى انقلاب و حوزه قم، پشتوانه معنوى براى آن حرکتى است که دنیا را تکان داد و البته ما هنوز در آغاز راهیم.

وی تصریح با اشاره به برخى اقداماتى که دشمن در ماه‌هاى اخیر در رابطه با این پایگاه اصیل انقلاب انجام مى‌دهد، اشاره و تصریح کرد: قم شهر انقلاب، مرکز انقلاب و مادر انقلاب است.

وی اظهار کرد: مردم قم از زمان شکل‌گیرى انقلاب اسلامى تا امروز، همواره در خط مقدم انقلاب بوده و از همین رو است که دشمن کانون توجه حمله خود را متوجه قم کرده است.

امام جمعه پلدشت افزود:  مقام معظم رهبری  و سکاندار انقلاب اسلامى، نگاه افکار عمومى را متوجه این نقشه دشمن کرده و فرموده اند، انگیزه‌هایى وجود دارد که فضا و روحیه انقلابى قم را کمرنگ کنند و از کید و مکر دشمن نباید غافل شد، بزرگان و جوانان قم نگذارند دست‌هاى خائن، نقش کانونى قم را در انقلاب کمرنگ کنند.

به گفته وی برخى در کشور تصور مى‌کنند که آمریکایى‌ها و غربى‌ها از دستگاه تحلیلى قوى و خطاناپذیرى برخوردار هستند که در این دستگاه تحلیلى هر تصمیمى که غرب مى‌گیرد از دقت بالایى برخودار است و بر این اساس، تصور مى‌کنند نمی ‌توان در برابر خواسته‌ها و نظرات غرب و طراحى‌هاى آمریکا ایستادگى کرد.

طالبی گفت: غرب دچار خطاهاى استراتژیک و اشتباهات محاسباتى فراوانى است که در مقابله با نظام جمهورى اسلامى غالبا این خطاهاى غرب بروز یافته است.

وی تصریح کرد: تهدیدهاى پوچ آمریکایى‌ها صرفا براى گرفتن امتیاز مجانى از ملت ایران است که رهبرى معظم انقلاب در این‌رابطه فرموده اند، چندى پیش یکى از دولتمردان آمریکایى در جمع یک مُشت تروریست و اوباش گفت امیدوار است که جشن کریسمس ۲۰۱۹ را در تهران بگیرد، بعضى سران آمریکا وانمود کردند که دیوانه‌ است البته من این‌را قبول ندارم آنها احمق‌هاى درجه یکى هستند.

وی اظهار کرد: راه را با عقلانیت انتخاب کرده و باانگیزه و احساسات به پیش بروید.

خطیب نماز جمعه پلدشت افزود: قدردان ظرفیت‌هاى درونى کشور باشید و به معیشت مردم هم توجه ویژه‌اى کنید، مشکلاتى که براى طبقات ضعیف پیش مى‌آید، اساسى ترین کارها براى مسؤولان دولتى است.

به گفته وی حضور در صحنه‌هاى انقلاب بهترین کمک مردم به کشور است، دشمن در تلاش است با شایعه‌سازى و تهمت پراکنى مردم را مضطرب کرده و به جان یکدیگر بیندازد که البته نمى‌تواند، اما مردم باید با این شگردهاى دشمن مقابله کنند.

طالبی با اشاره به تجربه چهل ساله انقلاب اسلامى که مملو از دستاوردهاى مختلفى است، گفت: راهبرد «ما مى‌توانیم»، روحیه انقلابى، اعتماد به جوانان و نتایج پر ثمر آن، رمز عبور از بحران‌ها، تبعیت از فصل الخطاب بودن رهبرى، تحقق آرمان‌ها با نقش آفرینى همه ملت، تحقق آرمان‌ها، نیازمند صبر و ایستادگى، عدم اعتماد به دشمن رمز پیشرفت و تعالى انقلاب، اثبات این نکته که هزینه سازش بیشتر از هزینه مقاومت است‌، مدیریت جهادى، رمز موفقیت انقلاب اسلامى، برخى از مهم‌ترین حقایق انقلاب اسلامى که تاکنون آشکار شده‌اند.

وی تصریح کرد: نماز جمعه از عبادات سیاسى و اجتماعى اسلامى است که احیاء و برگزارى صحیح آن از دستاوردهاى بزرگ انقلاب اسلامى است.

وی اظهار کرد:  تصویر نمازهاى جمعه رهبر معظم انقلاب از همان ابتدا تاکنون، تصویرى حاکى از خشوع و خضوع در پیشگاه خدا و بندگان خدا همراه با آگاهى بخشى و درایت، رفتار شجاعانه، هدایت مردم، افزایش بصیرت آن‌ها و مقابله با فتنه‌ها و صلابت برخورد با قانون شکنان و کلا رحماء بینهم با دوستان نظام و مردم و اشداء على الکفار با دشمنان انقلاب و نظام اسلامى بوده است.

خطیب نماز جمعه پلدشت با اشاره به ۲۱ و ۲۲دى ماه که یادآور شهداى مظلوم هسته اى، شهیدان على محمدى و احمدى روشن‌ است، افزود: دشمنان به‌ویژه رژیم صهیونیستى و آمریکا، در راستاى پیاده نمودن نقشه شوم خود، با شناسایى دانشمندان هسته اى کشور، اقدام به ترور آنان نمودند و ۴ نفر از این عزیزان یعنى مجید شهریارى (دکتراى تکنولوژى فناورى هسته‌اى)، مسعود علیمحمدى (دکتراى فیزیک)، شهید رضایى نژاد (دانشجوى دکتراى مهندسى برق) و مصطفى احمدى روشن (معاون بازرگانى مجتمع نطنز) را به شهادت رساندند.

به گفته وی ترور این اندیشمندان با نقشه از پیش ‌طراحى شده سازمان‌هاى جاسوسى و امنیتى کشورهاى غربى به‌ویژه سازمان موساد طراحى و اجرا شد، چرا که ایران هسته‌ اى بزرگترین تهدید علمى و فناورى براى این کشورها به‌ویژه رژیم صهیونیستى محسوب مى‌شود.

طالبی با اشاره به پرتاب ماهواره توسط ایران، عصبانیت آمریکا و شرکاى اروپایى آن‌ گفت: قرار است در ایام دهه فجر انقلاب اسلامى و جشن ۴۰ سالگى انقلاب، سه ماهواره جدید ایرانى به فضاپرتاب شوند، این رویداد، پیشاپیش موجب عصبانیت شدید آمریکایى‌ها را فراهم آورده و مدعى‌اند این اقدام، نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شوراى امنیت سازمان ملل است.

وی تصریح کرد: براى آمریکایى‌ها رسیدن ایران به این پیشرفت‌ها على‌رغم ۴ دهه تحریم و تهدید و فشار، سخت و سنگین است چراکه حاوى این پیام مهم و راهبردى است که مى‌توان هم استقلال سیاسى داشت و به آمریکا وابسته نبود، از آن نترسید و هم پیشرفت کرد.

وی اظهار کرد: پرتاب موفقیت‌آمیز سه ماهواره جدید در آینده نزدیک و مقارن با ایام ۴۰ سالگى انقلاب اسلامى، پیامى روشن براى دوستان و دشمنان دارد،دوستان را نسبت به آینده روشن انقلاب اسلامى و جریان مقاومت امیدوار مى‌سازد و دشمنان را بیش از پیش عصبانى و سرخورده می کند.

امام جمعه پلدشت با اشاره به محورهاى اصلى راهبرد آمریکا علیه مردم ایران در ماه‌هاى آینده افزود: اعمال تحریم‌هاى سخت‌تر علیه ایران‌، سیاه‌نمایى از وضع موجود ونا امید کردن مردم نسبت به آینده‌، تحریک اعتراضات اجتماعى و تلاش براى دامن زدن به آن‌ها، تبدیل اعتراضات به آشوب با استفاده از ظرفیت شبکه‌هاى ماهواره‌اى و فضاى مجازى وعوامل نفوذى‌، سازماندهى اپوزیسیون وتلاش براى ایجاد مشروعیت براى آن‌ها در داخل و رهبرسازى براى این جریان‌، تشدید اقدامات ضد امنیتى وناامن‌سازى کشور با سازماندهى گروهک‌هاى ضد انقلاب‌ و ایجاد همگرایى وانسجام میان رژیم صهیونیستى واعراب باهدف تقابل با ایرانایجاد همگرایى وانسجام میان رژیم صهیونیستى واعراب باهدف تقابل با ایران‌ از محورهای آمریکا علیه مردم ایران است.

طالبی با اشاره به بودجه کشور گفت: بودجه یک مسأله مهم و براى کشور تعیین‌کننده است، هزینه و درآمد یک سال کشور در آن منعکس مى‌شود و اثرات مهمى بر بخش‌هاى مختلف اقتصادى و از همه مهم‌تر زندگى مردم دارد.

وی تصریح کرد: انتظار این است که دولت و مجلس دغدغه اصلى خودشان را صیانت و حفاظت از حقوق عامه مردم بگذارند، این مهم نیز میسر نمى‌شود مگر این‌که شفافیت و دقت کافى در زمان بررسى بودجه در مجلس شوراى اسلامى صورت پذیرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=269731

نوشته های مشابه

12اردیبهشت
سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب
رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور تبیین کردند:

سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب

12اردیبهشت
وعده صادق حاصل تربیت شهید مطهری‌ها بود
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای استان آذربایجان غربی:

وعده صادق حاصل تربیت شهید مطهری‌ها بود

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه