Thursday, 2 May , 2024
4
رئیس شبکه دامپزشکی چالدران خبر داد:

صادرات بیش از ۴۶۳ هزار کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی

  • کد خبر : 288619
  • 24 بهمن 1402 - 1:00
صادرات بیش از ۴۶۳ هزار کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی
رئیس شبکه دامپزشکی چالدران گفت: مقدار فرآورده‌های خام دامی صادر شده از شهرستان ۴۶۳ هزار و ۸۷۱ کیلوگرم است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «آراز سسی»، صابر جعفری در گفتگو با خبرنگاران در جلسه شورای اداری چالدران صبح امروز با اشاره به گزارش عملکرد یک‌ساله شبکه دامپزشکی چالدران گفت: طی یک سال گذشته یک هزار و ۱۸۳ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی در ابن شهرستان معدوم‌سازی شده است.

وی با اشاره به نظارت بهداشتی بر مواد خامی در امکان فروش تصریح کرد: در این راستا یک هزار و ۳۹۱ مورد نظارت بهداشتی بر مواد خامی در امکان فروش صورت‌گرفته است.

وی در خصوص نظارت بهداشتی بر دام‌های سبک‌وسنگین اظهار کرد: نظارت بهداشتی برای ۲ هزار و ۶۹۸ رأس دام سبک‌وسنگین در کشتارگاه دام صورت‌گرفته است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان چالدران در خصوص واکسیناسیون انواع دام افزود: امسال نیز واکسیناسیون دامی برای تک سمی‌ها ۸۴ رأس، برای دام سبک شامل گوسفند و بز تعداد ۸۴۲ هزار و ۷۸۶ رأس، دام سنگین شامل گاو ۱۵ هزار و ۴۱۹ رأس و همچنین ۲ هزار و ۳۷۹ قلاده سگ نیز بر علیه بیماری هاری صورت‌گرفته است.

جعفری ضمن اشاره به اجرای اردوی جهادی دامپزشکی در مناطق صعب‌العبور گفت: اجرای اردوی جهادی دامپزشکی در مناطق صعب‌العبور به تعداد ۱۴ هزار و ۶۹۳ مورد بوده است.

وی تعداد مرغداری فعال شهرستان را ۷ واحد عنوان و تصریح کرد: تعداد ۴۰۴ هزار قطعه در این مدت جوجه‌ریزی شده و برای تعداد ۹۹ هزار و ۹۰۱ قطعه نیز واکسیناسیون رایگان طیور بومی صورت‌گرفته است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان چالدران با اشاره به اینکه تعداد محموله‌های وارده به شهرستان ۵۵۴ مورد بوده است، ادامه داد: مقدار فرآورده‌های خام دامی وارده به شهرستان ۵۱۶ هزار و ۶۱۹ کیلوگرم است.

وی میزان محموله‌های فرآورده‌های خام دامی صادر شده را ۴۷۳ مورد عنوان کرد و افزود: مقدار فرآورده‌های خام دامی صادر شده از شهرستان ۴۶۳ هزار و ۸۷۱ کیلوگرم است.

لازم به ذکر است واکسن‌ها برای دام‌ها بسیار اهمیت دارند چرا که در برابر بیماری‌ها محافظت می‌کنند و از مرگ و تلفات اقتصادی ناشی از این بیماری‌ها جلوگیری می‌کنند. این واکسن‌ها همچنین می‌توانند به بهبود رشد و عملکرد دام‌ها کمک کنند و به بهبود کیفیت محصولات دامی کمک کنند؛ بنابراین، اهمیت واکسن‌ها برای دام‌ها بسیار بالاست و باید به طور منظم و به‌موقع برای حفظ سلامت دام‌ها استفاده شوند.

استفاده از واکسن‌های ضروری برای دام‌ها به‌عنوان یک ابزار اساسی برای حفاظت از سلامت دام‌ها و افزایش بهره‌وری در صنعت دامپروری بسیار اهمیت دارد و باید به آن توجه ویژه‌ای داشت.

شهرستان چالدران از شهرهای شمالی استان آذربایجان غربی است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=288619

نوشته های مشابه

12اردیبهشت
سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب
رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور تبیین کردند:

سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب

12اردیبهشت
وعده صادق حاصل تربیت شهید مطهری‌ها بود
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای استان آذربایجان غربی:

وعده صادق حاصل تربیت شهید مطهری‌ها بود

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه