Tuesday, 30 April , 2024
1
مدیر سازمان منطقه آزاد ماکو خبر داد:

نقش ویژه روحانیون در تحقق شعار سال

  • کد خبر : 289443
  • 19 فروردین 1403 - 11:26
نقش ویژه روحانیون در تحقق شعار سال
مدیر سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: برای رشد اقتصادی منطقه نیاز به مشارکت مردمی است که جهاد تبیین علما و روحانیون نقش ویژه دراین‌خصوص دارند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «آراز سسی»، حسین گروسی روز گذشته در نشست تخصصی با امام‌جمعه، علما، مبلغین تشیع و اهل‌تسنن شهرستان ماکو با موضوع الگوهای تبلیغی تحقق شعار سال ۱۴۰۳ گفت: توانمندی و ظرفیت‌های روحانیون و ماموستاها برای رشد و توسعه شمال استان بی‌بدیل است.

وی اضافه کرد: راهکار مشارکت مردم در اقتصاد و جهش تولید در منطقه موضوع مهمی بوده و باید با تمام توان موانع و مشکلات را رفع کنیم.

رئیس هیئت‌مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه برای فرهنگ اشتغال و کار سفارش زیادی در مکتب اسلام شده است، افزود: در حوزه‌ها، کتاب مکاسب داریم و تأکید مکتب اسلام بر توانمندی و قوی‌شدن اقتصاد مردم است.

گروسی مشارکت مردم در انتخابات اخیر را پشتوانه‌ای برای کارهای اقتصادی دانست و اظهار داشت: برای رشد اقتصادی منطقه نیاز به مشارکت مردمی است که جهاد تبیین علما و روحانیون نقش ویژه دراین‌خصوص دارند.

وی تصریح کرد: در سال جدید با الگوسازی کشاورزی مدرن و ماشینی، ارائه کارت ماکو وندی به شهروندان و ایجاد شرکت‌های تعاونی سهامی عام اقدامات عملی برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم در منطقه انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال بسیار مهم بوده و برای تحقق مشارکت مردم در جهش تولید و مردمی‌سازی اقتصاد، از ایده‌ها و طرح‌های نخبگان و صاحب‌نظران استقبال می‌کنیم.

مدیر سازمان منطقه آزاد ماکو افزود: منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های لجستیک، تجارت و ترانزیت دارد.

گروسی گفت: فرصت‌های بی‌بدیلی نیز در گردشگری، معدن، صنعت و تولید فراهم است طوری که واحدهای تولیدی این منطقه در تولید پوشاک موفق عمل کرده و آماده توسعه مجموعه‌ها برای صادرات هستند.

وی تصریح کرد: ماکو گنج پنهان در حوزه گردشگری، معدن، کشاورزی، امنیت غذایی و تولید بوده و برای جهش تولید باید از این ظرفیت‌ها با مشارکت مردم استفاده کنیم.

مدیر سازمان منطقه آزاد ماکو افزود: سازمان منطقه آزاد از اجرای برنامه‌های فرهنگی و نشاط‌آفرین حمایت می‌کند؛ لذا باید دستگاه‌های متولی برنامه‌های پرنشاط و متنوع بیشتر و در خور مردم فهیم منطقه اجرا نمایند.

گروسی گفت: در راستای مسئولیت‌های اجتماعی نیز بی‌تفاوت نبودیم و این سازمان وظایف دستگاه‌های دیگر را نیز انجام داده؛ ولی باید دستگاه‌های متولی دراین‌خصوص وظایف ذاتی خود را انجام دهند.

وی تصریح کرد: دررابطه‌با انجام مسئولیت‌های اجتماعی منطقه آزاد ماکو پیرامون این منطقه به جمع‌آوری مدارس کانکسی و ساخت مدارس در روستاهای این منطقه پرداخته شده است و با ساخت مدارس جدید، تمامی مدارس کانکسی از روستاهای این منطقه جمع‌آوری می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=289443

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه