Saturday, 4 May , 2024
2
مدیر شیلات و آبزیان در آذربایجان غربی خبر داد:

تولید ۱۸ تن آبزیان در آذربایجان غربی

  • کد خبر : 289608
  • 02 اردیبهشت 1403 - 9:41
تولید ۱۸ تن آبزیان در آذربایجان غربی
مدیر شیلات و آبزیان در آذربایجان غربی گفت: در سال گذشته در منابع آبی استان آذربایجان غربی به میزان ۱۸ هزار و ۳۳ تن آبزیان در استان تولید شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «آراز سسی»، منصور لطفی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» در خصوص تولید آبزیان در آذربایجان غربی اظهار کرد: در سال گذشته در منابع آبی استان آذربایجان غربی به میزان ۱۸ هزار و ۳۳ تن آبزیان در استان تولید شده است.
مدیر شیلات و آبزیان استان آذربایجان غربی با بیان اینکه استان در زمینه تکثیر و پرورش ماهیان سردآبی و گرمابی یک قطب مهم در کشور است ادامه داد: ارزش تولیدات سالانه شیلات در استان بالغ بر ۳۵۰۰۰ میلیارد ریال (۳۵۰۰ میلیارد تومان) از طریق تولید و پرورش انواع آبزیان است.

وی با اشاره به مراکز فعال تولید آبزیان استان آذربایجان غربی تصریح کرد: در مجموع ۴۴۰ مرکز تولید آبزیان در استان فعال بوده که گونه‌های انواع کپور ماهیان پرورشی یعنی آمور، فیتوفاگ، بیگ هد، کپور معمولی، و ماهی قزل‌آلای رنگین‌کمان به‌عنوان ماهی سردابی همچنین انواع ماهیان زینتی و زالوی طبی در استان تولید و پرورش داده می‌شود.

لطفی در خصوص گونه‌های در خطر انقراض گونه‌های آبزی در منابع آبی اظهار کرد: از گونه‌های آبزی در خطر انقراض می‌توان به ماهی ماش، و شاه‌میگوی آب شیرین سد ارس اشاره کرد که شیلات استان علاوه بر انجام تمهیدات لازم در روند صید توسط صیادان و ارائه توصیه‌های کارشناسی و ممنوع کردن صید شاه‌میگو در چندین سال متوالی تکثیر و رهاسازی این آبزیان را برای بازسازی ذخایر در دستور کار خود قرار داده است.

مدیر شیلات و آبزیان در آذربایجان غربی افزود: در حال حاضر حدود ۳۰۰۰ نفر در زمینه شیلات و بهره‌برداری از منابع آبی استان مشغول به فعالیت هستند.

خاطرنشان می‌شود استان آذربایجان غربی با داشتن ۸.۲ میلیارد مترمکعب منابع آبی، از جمله استان‌های غنی از نظر منابع آبی در ایران است این منابع شامل ۶.۴ میلیارد مترمکعب آب‌های سطحی و ۱.۸ میلیارد مترمکعب آب‌های زیرزمینی است و حوضه‌های آبریز مهمی مانند دریاچه ارومیه، حوضه زاب و حوضه ارس در این استان قرار دارند که به تنوع بیولوژیکی و اکوسیستم‌های آبی کمک می‌کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=289608

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه