Saturday, 27 April , 2024
11
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی:

۱۶۰ اثر ثبت ملی در منطقه آزاد ماکو وجود دارد/ سرمایه گذاری یک هزار و ۶۸۴ میلیارد تومان بخش خصوصی در حوزه گردشگری منطقه آزاد ماکو

  • کد خبر : 282874
  • 24 دی 1401 - 8:00
۱۶۰ اثر ثبت ملی در منطقه آزاد ماکو وجود دارد/ سرمایه گذاری یک هزار و ۶۸۴ میلیارد تومان بخش خصوصی در حوزه گردشگری منطقه آزاد ماکو
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: ۱۶۰ اثر ثبت ملی در منطقه آزاد ماکو موجود بوده و این یک ظرفیت بی نظیری است.

به گزارش آراز سسی، مرتضی صفری در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد ماکو گفت: ظرفیت های گردشگری خدادادی بسیاری در کشور داریم که بالقوه مانده اند و بالفعل تبدیل نشده است، سیاست دولت ارتقای حوزه گردشگری و میراث فرهنگی کشور است.

وی با بیان اینکه هرسه بخش گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی مکمل، لازم و ملزوم هم هستند تصریح کرد: نقایصی در معرفی و شناساندن جاذبه های گردشگری منطقه داریم که ساده ترین اقدام برای آن  نصب تابلوهای تبلیغاتی و حساس سازی مخاطبان درخصوص جذابیت سفر به این منطقه است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان های واقع در منطقه آزاد ماکو ظرفیت های گردشگری بهتری نسبت به دیگر شهرهای استان دارند، اظهار کرد: ۱۶۰ اثر ثبت ملی در منطقه آزاد ماکو موجود بوده و این یک ظرفیت بی نظیری است.

به گفته وی باید موضوع بافت تاریخی شهر ماکو را مدیریت کرده و در کنار حفاظت و صیانت از آثار، رضایت مردم را نیز در نظر بگیریم.

مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری افزود: احیای بناهای پردیسان در صورت رفع مشکل واگذاری بزودی آغاز می شود.

صفری حجم سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه گردشگری منطقه آزاد ماکو را یک هزار و ۶۸۴ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: اگر به ظرفیت موجود منطقه، این حجم از زیرساخت ها نیز اضافه شود در هتلینگ و اسکان منطقه آزاد ماکو مشکلی نخواهیم داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری اعتبار استانی تخصیص یافته به سه شهرستان واقع در منطقه آزاد ماکو را ۲میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: این مبلغ به دلیل محدودیت اعتباری دولت ناچیز است، با مشارکت سازمان منطقه آزاد ماکو و سرمایه گذاران بخش خصوصی می توانیم جهش قابل قبول در حوزه گردشگری را در منطقه شاهد باشیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=282874

نوشته های مشابه

08اردیبهشت
تالاب شیبلوی پلدشت بین‌المللی می‌شود
رئیس اداره محیط‌زیست پلدشت:

تالاب شیبلوی پلدشت بین‌المللی می‌شود

07اردیبهشت
تحریم ها را به فرصت تبدیل کنیم
06اردیبهشت
انتصاب عطایی به سمت مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه