Tuesday, 30 April , 2024
15

صادرات و واردات با سیستم یکپارچه کنترل می شود

  • کد خبر : 263783
  • 04 مهر 1396 - 9:32
صادرات و واردات با سیستم یکپارچه کنترل می شود

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: همه صادرات و واردات توسط سیستم یکپارچه کنترل شده و امکان قاچاق وجود ندارد.

به گزارش آراز سسی، مرتضی بانک در جمع خبرنگاران که در حاشیه سفر به منطقه آزاد ماکو و در نقطه صفر مرزی بازرگان برگزار شد اظهار داشت: سیاست دولت دوازدهم، ایجاد سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، بهبود سرمایه‌گذاری و نیز ایجاد و توسعه صنایع و مبادلات تجاری است.

وی با اشاره به اینکه دولت به مناطق ویژه اقتصادی توجه خاصی دارد تصریح کرد: از سوی دیگر دولت دوازدهم توسعه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را در دستور کار داشته و اگر قوانین رعایت شود با توسعه مناطق آزاد موافق است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور با ابراز خرسندی از اینکه مناطق آزاد در زمینه صادارات رشد متناسب و مطلوبی داشته است بیان کرد: خوشبختانه امسال صادرات مناطق آزاد تجاری نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته و ارزش آن به یک میلیارد دلار رسیده و روند مثبتی دارد و امید است با گشایش‌هایی که در زمینه فاینانس صورت می‌گیرد فعال‌تر شود.

وی با تاکید بر اینکه هیچ ارتباطی بین مسئله قاچاق با مناطق آزاد وجود ندارد افزود: متاسفانه این مسئله نکته انحرافی است و توسط برخی رسانه‌ها طراحی می‌شود چون با همکاری که بین گمرک و منطقه آزاد وجود دارد قاچاقی صورت نمی‌گیرد.

بانک اظهار داشت: بنابراین هم اکنون همه صادرات و واردات توسط سیستم یکپارچه کنترل شده و امکان قاچاق وجود ندارد و خوشبختانه نیز بسیاری از امکانات گمرکی در منطقه آزاد ماکو ایجاد و یکی از بهترین پایانه‌ها با تمامی امکانات در این منطقه به وجود آمده است.

وی افزود: علاوه بر آن، در این منطقه به واسطه امکاناتی که وجود دارد، شاهد روند رو به رشدی بوده و تعریض جاده‌ها نیز یکی از دلایل رشد است و بنابراین اگر قاچاقی در مناطق آزاد صورت گیرد امکان سرمایه‌گذاری وجود نداشته در حالی که هم اکنون شاهد رشد سرمایه‌گذاری هستیم و این نشان می‌دهد که کارها براساس قوانین صورت می‌گیرد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور با اشاره به عملکرد سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: ماکو سرزمین گسترده‌ای است و در این مدت زمان کوتاه اقدامات مطلوبی در بخش فرودگاه، گمرک و پایانه انجام گرفته است.

وی تصریح کرد: امید است که در حوزه صنعت و اشتغال نیز گام‌های مطلوبی برداشته و در آینده صنایع قدرتمندی در این منطقه شکل گیرد و از سوی دیگر در زمینه خدمات شهری کارهای ارزشمندی در حال انجام بوده چون هدف اصلی توسعه اقتصادی است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=263783

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه