Saturday, 27 April , 2024
4
رئیس پلیس امنیت اقتصادی انتظامی آذربایجان‌غربی خبر داد:

کشف ۵ کیلو نقره قاچاق در گمرک بازرگان

  • کد خبر : 287878
  • 10 دی 1402 - 13:20
کشف ۵ کیلو نقره قاچاق در گمرک بازرگان
رئیس پلیس امنیت اقتصادی انتظامی آذربایجان‌غربی از کشف بیش از پنج کیلوگرم نقره قاچاق به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد ریال در گمرک بازرگان، خبر داد.

بابک فرش‌باف در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «آراز سسی» اظهار کرد: در راستای مبارزه قاطع با قاچاق کالا و برخورد با سودجویان و مخلان نظم و امنیت اقتصادی جامعه، مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان از قاچاق نقره و دارو مطلع و رسیدگی به موضوع را به‌صورت ویژه در دستور کار اطلاعاتی قرار دادند.

وی افزود: با تلاش مأموران گمنام پلیس امنیت اقتصادی استان نهایتاً متهم شناسایی و وسایل همراه وی مورد بازدید قرار گرفت.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی انتظامی استان آذربایجان‌غربی ادامه داد: در بازدید از وسایل متهم، پنج کیلو و ۸۰۰ گرم نقره و پنج هزار و ۲۰۰ قلم انواع دارو به‌صورت قاچاق کشف و ضبط شد که ارزش تقریبی آن برابر اعلام کارشناسان مربوطه؛ بیش از ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی بیان کرد: پلیس گمرکات در مرزهای تمرچین و بازرگان فعال بوده و راه‌اندازی این پلیس در رازی و سرو نیز در دستور کار قرار دارد.

فرش‌باف افزود: پلیس امنیت اقتصادی همچنین در حوزه مقابله با احتکار، اختلاس، رباخواری، تغییر کاربری و جرم‌های مربوط به مالیات و نظایر آن فعالیت می‌کند.

وی در خصوص جرم قاچاق اظهار کرد: دراین‌خصوص با دفاتر موجود در گمرک سر و کار داریم و هر کالایی که از گمرک بیرون می‌رود، کنترل می‌شود و اگر در سامانه ثبت نشود، قاچاق محسوب می‌کنیم.

فرش‌باف در خاتمه بیان کرد: دراین‌خصوص یک نفر متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد بنابراین از شهروندان درخواست می‌شود که در افزایش امنیت اجتماعی بیش‌ازپیش با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در این زمینه و سایر مسائل امنیتی و انتظامی را به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اعلام و همچنین شماره‌تلفن ۱۹۷ پلیس آماده دریافت هرگونه نظرات، پیشنهادات و تقدیر شما همشهریان عزیز از عملکرد پلیس است.

گفتنی است؛ آذربایجان‌غربی از جمله استان‌های درگیر با معضل قاچاق است و سالانه صدها میلیارد ریال کالای قاچاق در این استان کشف و ضبط می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=287878

نوشته های مشابه

08اردیبهشت
تالاب شیبلوی پلدشت بین‌المللی می‌شود
رئیس اداره محیط‌زیست پلدشت:

تالاب شیبلوی پلدشت بین‌المللی می‌شود

07اردیبهشت
تحریم ها را به فرصت تبدیل کنیم
06اردیبهشت
انتصاب عطایی به سمت مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه