Saturday, 27 April , 2024
5
فرمانده مرزبانی استان آذربايجان‌ غربی خبر داد:

کشف بیش از ۲ کیلوگرم طلای قاچاق در گمرک رازی

  • کد خبر : 289032
  • 20 اسفند 1402 - 8:24
کشف بیش از ۲ کیلوگرم طلای قاچاق در گمرک رازی
فرمانده مرزبانی استان آذربايجان‌غربی از کشف 745 قطعه انواع زيور آلات طلا به وزن دو کيلو و 600 گرم در مرزهای شهرستان خوی خبر داد.

سردار محمد احمدی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «آراز سسی» اظهار کرد: مرزبانان هنگ مرزی خوی مستقر در گمرک مرزی رازی، حین کنترل مترددین که قصد ورود به کشور را داشتند به یک نفر مظنون شدند.

وی افزود: مرزبانان با رعایت حقوق شهروندی و موازین شرعی و قانونی در بازرسی از بار همراه فرد، تعداد ۷۴۵ قطعه انواع زیور آلات طلا قاچاق به وزن دو کیلو و ۶۰۰ گرم را کشف کردند.

احمدی با بیان اینکه این فرد دستگیر و به همراه طلاهای مکشوفه تحویل مراجع ذی‌صلاح شد، اظهار داشت: کارشناسان ارزش کالای مکشوفه را ۸۲ میلیارد ریال برآورد کردند.

فرمانده مرزبانی استان آذربایجان‌ غربی خاطرنشان کرد: مرزهای جمهوری اسلامی ایران با حضور مقتدرانه مرزبانان تحت کنترل کامل و رصد اطلاعاتی دقیق قرار دارد و اجازه ورود و خروج  کالای قاچاق به مرزهای کشورمان را نخواهیم داد.

وی قاچاق را برای وضعیت فعلی کشور تهدید اقتصادی بزرگی دانست، اظهار داشت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در جابجایی دام‌ها برای قاچاق آن به خارج از کشور را به سامانه ۱۱۰ پلیس اطلاع دهند.

به گزارش آراز سسی، استان آذربایجان‌ غربی به علت هم‌جواری با سه کشور مهم منطقه خاورمیانه و قفقاز جنوبی یعنی ترکیه، عراق، جمهوری آذربایجان (منطقه خودمختار نخجوان)، همچنین به علت موقعیت حساس ژئوپلیتیک و ژئواستراتژیک به‌عنوان دروازه ورود و پل ارتباطی ایران به اروپا، در بین ۱۶ استان حاشیه‌ای ایران، پس از خوزستان بی‌شک مهم‌ترین استان مرزی ایران است.

خط مرز سیاسی این استان از دره رودخانه زاب کوچک واقع در جنوب سردشت در همسایگی کردستان عراق تا بورآلان (دیم قشلاق) در شمالی‌ترین نقطه مزری این استان با کشور ترکیه است.

معضلات متعدد از قبیل قاچاق کالا و سوخت، مشروبات الکلی، مواد مخدر، اسلحه و مهمات، درگیری نیروهای نظامی – امنیتی با گروهک‌های از شایع‌ترین مواردی هستند که بسترهای ناامنی در این مناطق مرزی را فراهم آورده‌ است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=289032

نوشته های مشابه

03دی
توقیف کامیون حامل دستگاه لوازم صوتی قاچاق
جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان غربی خبر داد:

توقیف کامیون حامل دستگاه لوازم صوتی قاچاق

25آبان
کشف ۶۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر در ارومیه
جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان غربی خبر داد:

کشف ۶۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر در ارومیه

22آبان
انهدام باند قاچاق البسه در ارومیه
 فرمانده انتظامی آذربایجان غربی خبر داد:

انهدام باند قاچاق البسه در ارومیه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه