Saturday, 27 April , 2024
7

سردار سلیمانی یک شخصیت محبوب و تأثیرگذار بود

  • کد خبر : 288105
  • 20 دی 1402 - 8:00
سردار سلیمانی یک شخصیت محبوب و تأثیرگذار بود
شخصیت محبوب، و خطابه‌های اقناع‌کننده سردار سلیمانی جایگاه ویژه‌ای برای او در بین افراد جامعه ایجاد کرده است.

به گزارش آراز سسی، سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی ۲۰ اسفندماه سال ۱۳۳۵ در روستای قنات ملک از توابع کرمان چشم به جهان گشود. وی پس از اخذ دیپلم به شغل بنایی مشغول شد و بعدها فعالیت خود را به‌عنوان پیمانکار در اداره آب کرمان آغاز کرد.

شهید قاسم سلیمانی پس از انقلاب اسلامی ایران، عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد و هم‌زمان با شروع جنگ ایران و عراق، چند گردان را در کرمان آموزش داده و به جبهه‌ها فرستاد.

وی در دوره‌ای فرماندهی سپاه آذربایجان غربی را بر عهده داشت، شهید حاج‌قاسم سلیمانی در سال ۱۳۶۰ با حکم محسن رضایی فرمانده وقت سپاه پاسداران، به‌عنوان فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله منصوب شد.

وی در جنگ عراق علیه ایران، از فرماندهان عملیات‌های والفجر ۸، کربلای ۴ و کربلای ۵ بود، عملیات کربلای ۵ از مهم‌ترین عملیات‌های ایران در دوران جنگ بود که تضعیف موقعیت سیاسی و نظامی ارتش بعث عراق و تثبیت اوضاع به سود قوای نظامی ایران از نتایج آن ارزیابی شده است.

سردار حاج‌قاسم سلیمانی پس از پایان جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۶۷ به کرمان بازگشت و درگیر جنگ با اشراری شد که از مرزهای شرقی ایران هدایت می‌شدند. او تا قبل از انتصاب به فرماندهی سپاه قدس، با باندهای قاچاق مواد مخدر در مرزهای ایران و افغانستان می‌جنگید.

سردار قاسم سلیمانی از فرماندهان مبارزه علیه داعش در عراق و سوریه بود، ایران برای حفظ امنیت و کنترل منطقه، مبارزه با این گروه را آغاز کرد و در سال ۲۰۱۱ میلادی نیروهای تحت فرمان شهید سلیمانی از جمله لشکر فاطمیون و تیپ زینبیون جهت مبارزه با داعش و نیروهای شورشی راهی سوریه شدند.

سردار سلیمانی با سازماندهی بخشی از نیروهای حشدالشعبی نقش مؤثری در اخراج داعش از عراق داشت، حیدر العبادی نخست‌وزیر وقت عراق، از سردار قاسم سلیمانی به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین متحدان عراق در مبارزه با داعش نام برد.

سردار حاج‌قاسم سلیمانی در نامه‌ای خطاب به رهبر انقلاب اسلامی که ۳۰ آبان ۱۳۹۶ در رسانه‌های ایران منتشر شد، پایان داعش را اعلام کرد و از برافراشته شدن پرچم سوریه در ابو کمال از شهرهای سوریه در نزدیکی مرز عراق خبر داد.

بامداد جمعه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ در حمله آمریکایی به دو خودرو در اطراف فرودگاه بغداد، سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون حشدالشعبی و تنی چند از اعضای حشدالشعبی در این حمله هدف قرار گرفتند و به شهادت رسیدند.

بزرگ‌ترین خدمتی که شهید سلیمانی انجام داد این بود که برای نسلی که انقلاب و جنگ را تجربه نکرده بود توانست الگوی بسیار خوبی از یک قهرمان ملی و مذهبی ارائه کند.

 سردار دل‌ها نسبت به حوادث و اتفاقات جهان نگاهی همه‌جانبه داشت

حجت‌الاسلام‌والمسلمین وحید طالبی در گفتگو با خبرنگار آراز سسی در خصوص شخصیت شهید سلیمانی گفت: عاملی که باعث شده تا شهید حاج‌قاسم سلیمانی به شخصیتی جهانی بدل شود و آزادگان و آزادی‌خواهان جذب او گردند این است که از یک سو نسبت به اسلام و مسلمانان و از سوی دیگر نسبت به حوادث و اتفاقات جهان نگاهی همه‌جانبه و افقی عالم‌گیر داشت.

وی تصریح کرد: شهید سلیمانی انسانی مجاهد بود که از نهضت و قیام امام حسین (ع) الهام می‌گرفت.

وی اظهار کرد: پیشوا و مقتدای او در جهاد و حرکت، سرور آزادگان جهان حضرت عبدالله الحسین بود و به همین خاطر این سخن را به زبان جاری می‌ساخت که ما ملت امام حسینیم.

امام‌جمعه پلدشت افزود: پیروزی‌های چشمگیر سردار سلیمانی و شخصیت کاریزماتیک او از یک سو و اخلاص در راه خدا و از خودگذشتگی در راه احقاق حق و یاری مظلومین و مستضعفین از سوی دیگر موجب محبوبیت او شده بود و او را به فرماندهی الهام‌بخش و نماد آزادگان و مبارزان جهان بدل کرده بود.

طالبی گفت: نحوه بیان، کاریزمای سلیمانی و خطابه‌های اقناع گرایانه سردار جایگاه ویژه‌ای برای او در بین افراد جامعه ایجاد کرده است.

امام‌جمعه پلدشت افزود: به‌رسمیت‌شناختن سردار سلیمانی به‌عنوان یک «فرمانده منحصربه‌فرد» ناشی از هماهنگی ماهرانه او با نیروهای مختلف بود که نمونه آن در عملیات مشترک علیه داعش دیده شد.

 خانواده شهدا اولویت اصلی حاج‌قاسم بودند

ابراهیم نقی نژاد در گفتگو با خبرنگار آراز سسی در خصوص ابعاد شخصیتی سردار دل‌ها گفت: شهید سلیمانی یک فرمانده نظامی باتجربه و کارآزموده به لحاظ راهبردی و راهبُردی بود، او محور مقاومت را مستحکم کرده بود و فرماندهی محورهای آن را برعهده داشت و با گروه‌های تروریستی، رژیم صهیونیستی و رژیم‌های مستکبر مبارزات سختی کرده بود.

وی تصریح کرد: خانواده شهدا اولویت اصلی حاج‌قاسم بودند، دیدارهای دوره‌ای او با خانواده شهدا موید آن است که سردار دل‌ها با وجود مشغله‌های کاری، فرماندهی جبهه مقاومت و مبارزه با داعش در خارج از مرزهای کشور، اهمیت خاصی برای خانواده شهدا قائل بود.

وی اظهار کرد: انسان‌های زیادی از طیف‌های مردم و مجاهدین عاشق سردار سلیمانی بودند، انسان‌های فراوانی هم در دنیا که مسلک، مرام و اعتقاد جداگانه‌ای داشتند و مسلمان نبودند، عاشق سردار سلیمانی شدند؛ زیرا قول سردار معروف بود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران پلدشت افزود: شهید سلیمانی همیشه خود را بنده کوچک خدا معرفی می‌کرد.

 ولایت‌مداری واقعی سردار عامل موفقیت این شخصیت جهانی بود

علی‌اکبر منصوری در گفتگو با خبرنگار آراز سسی در خصوص ابعاد سردار سلیمانی گفت: سردار سلیمانی یک شخصیت کاریزماتیک و اثرگذار بود که همه ملت‌ها و قومیت‌ها را حول محور مقاومت جمع کرد.

وی تصریح کرد: ولایت‌مداری واقعی و غیر شعاری سردار، نقطه عطف و عامل اصلی موفقیت این شخصیت جهانی بود.

وی اظهار کرد: سردار سلیمانی علاوه بر این که یک فرمانده بی‌نظیر و میدانی بود یک دیپلمات برجسته هم بود که بخش عظیمی از قدرت منطقه‌ای ایران در سایه قدرت دیپلماسی ایشان شکل گرفت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پلدشت افزود: نام سردار سلیمانی نه‌تنها در ایران اسلامی ما، بلکه در کل منطقه، بلکه بالاتر باید بگویم در بین تمام تحلیل‌گران نظامی و سیاسی، کاملاً شناخته شده و مورد ستایش بود.

منصوری گفت: شهید سردار سلیمانی اگر استوار و باصلابت در میادین نبرد حاضر می‌شد و دنیا را حیرت‌زده می‌کرد، به دلیل این بود که انگیزه دینی و اسلامی را در کنار انگیزه‌های ملی خود جمع کرده بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=288105

نوشته های مشابه

08اردیبهشت
تالاب شیبلوی پلدشت بین‌المللی می‌شود
رئیس اداره محیط‌زیست پلدشت:

تالاب شیبلوی پلدشت بین‌المللی می‌شود

07اردیبهشت
تحریم ها را به فرصت تبدیل کنیم
06اردیبهشت
انتصاب عطایی به سمت مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه