Monday, 6 May , 2024
12
امام جمعه پلدشت:

پیوند وثیق معرفتی دعای عرفه و حماسه عاشورا / قطعی آب شرب روستاها قابل قبول نیست/ رییس جمهور در آزمون خطیرى قرار دارد

  • کد خبر : 278399
  • 22 مرداد 1400 - 14:38
پیوند وثیق معرفتی دعای عرفه و حماسه عاشورا / قطعی آب شرب روستاها قابل قبول نیست/ رییس جمهور در آزمون خطیرى قرار دارد
امام جمعه پلدشت گفت: امروزه قطعی آب در روستاهای پلدشت تبدیل به یک معضل جدی شده است و از مسئولان مربوطه قابل قبول نیست.

به گزارش آراز سسی، حجت الاسلام و المسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به ایام سوگواری امام حسین(ع) گفت: وقتی با نگاهی عمیق و معرفتی به دو اثر و شاهکار نظری و عملی سیدالشهداء علیه السلام- یعنی دعای عرفه و حماسه عاشورا- نگاه میکنیم، به وضوح میتوان دریافت که این دو اثر حسینی علیه السلام، مبتنی بر اصل توحید و نگاه توحیدی به عالم هستی، در نهایت پیوند و ارتباط معنایی و معرفتی اند بطوری که می توان گفت: دعای عرفه، کربلای نظری سیدالشهداء(ع)، و حماسه کربلا، دعای عرفه عملی آن حضرت است، امام حسین(ع) در دعای عرفه هر چه فرمود، در کربلا بهآن عمل کرد؛ و در کربلا هر چه کرد، در دعای عرفه حرفش را زده بود.

 

وی تصریح کرد: یکی از آموزه های مهم دعای عرفه حضرت، این فراز برجسته است: «إلهی! وَ اَوْقِفْنى عَلَى مَراکِزِ اضْطِرارى»- خدایا! مرا به مواضع اضطرار و بیچارگی ام آگاه کن-. اضطرار یعنی نیاز انحصاری و غیر قابل جایگزین. مثل اکسیژن که هم نیازمندی ما به آن انحصاری است، یعنی به اکسیژن شدیدا

 

وی در خصوص مشکلات آب شرب در روستاهای پلدشت اظهار کرد: امروزه قطعی آب در روستاهای پلدشت تبدیل به یک معضل جدی شده است و از مسئولان مربوطه قابل قبول نیست.

 

امام جمعه پلدشت افزود: مسئولان مربوطه با تمام توان در راستای حل قطعی آب شرب مردم اقدام کنند.

 

طالبی با اشاره به اینکه اولین اولویت دولت مردمى؛ برنامه براى رفع مشکلات اقتصادى‌ است، گفت: هبر انقلاب در مراسم تنفیذ حکم سیزدهمین دوره ریاست جمهورى تأکید کردند: «اقتصاد کشور، امروز مسأله‌ى اساسى است.» ۱۲/۰۵/۱۴۰۰ و خواستار این شدند که دولت جدید در این عرصه اقدامات خود براى حل مشکلات را با «برنامه» دنبال کند.

 

وی تصریح کرد: تقویت تولید داخلى‌، وارد کردن مردم در میدان اقتصاد، ایجاد اشتغال براى جوانان‌، حفظ و تقویت ارزش پول ملّى‌ و حل مشکل گرانى‌ از موضوعاتى است که باید در رأس برنامه‌ى اقتصادى دولت جدید قرار گیرد.

وی با اشاره به دلایل اصلی براى حرکت به‌سمت واکسن ایرانى‌ اظهار کرد: دسترسى پایدار، دسترسى پایدار، صرفه اقتصادى، توانایى فنى و ابزار قدرت از این دلایل هستند.

 

امام جمعه پلدشت افزود: قطعاً حرکت به‌سمت واکسن ایرانى به‌معناى محدود کردن واردات نمونه‌هاى مناسب خارجى یا ایجاد انحصار براى نمونه‌هاى داخلى نیست.

 

طالبی با اشاره به مطالبه از دولت رئیسى گفت: رهبر انقلاب در حکم و مراسم تنفیذ آقاى سیدابراهیم رئیسى نیز مانند همه رؤساى جمهور وجوه مثبت منتخب ملت را تبیین و توصیه هایى خطاب به وى مطرح کردند که تمسک ارزش هاى اساسى انقلاب، حضور مردم در حل همه مسائل، گفتوگوى صادقانه با مردم، نگه داشتن انگیزه مبارزه با فساد، برنامه محورى در اقتصاد و ارتباط با نخبگان از مهمترین آنهاست.

 

امام جمعه پلدشت افزود: اکنون آیت الله رئیسى در آزمون خطیرى قرار گرفته است، باید دید وى تا چه اندازه براى تحقق مطالبات رهبرى که ترجمان مطالبات مردم است با برنامه وارد شده و در آن مسیر حرکت خواهد کرد.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=278399

نوشته های مشابه

17اردیبهشت
امنیت کامل در مرزهای استان حاکم است
فرمانده مرزبانی استان آذربایجان غربی خبر داد:

امنیت کامل در مرزهای استان حاکم است

15اردیبهشت
مراسم سوگواری امام جعفر صادق (ع) در پلدشت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه