Tuesday, 23 April , 2024
12
امام جمعه پلدشت:

خطای محاسباتی، دلیل اصلی شکست‌های آمریکا/ نقشه راه ارتباط با شرق‌ سرخط‌هاى تحلیلى در باره سفر مهم رییس مجلس به مسکو

  • کد خبر : 276940
  • 24 بهمن 1399 - 15:52
خطای محاسباتی، دلیل اصلی شکست‌های آمریکا/ نقشه راه ارتباط با شرق‌ سرخط‌هاى تحلیلى در باره سفر مهم رییس مجلس به مسکو
امام جمعه پلدشت گفت: استکبار جهانی و آمریکا و صهیونیزم از درک درست عظمت انقلاب اسلامی و نظام اسلامی و مردم و رهبر حکیم انقلاب و حرکت رو به جلوی آن عاجز است و چون در محاسبات دچار خطا شده است در اقدام و عمل نیز راه به جایی نبرده است.

به گزارش آراز سسی، حجت الاسلام والمسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به ماه رجب گفت: ماه رجب یکی از ماه‌های پر خیر و برکت مسلمانان محسوب شده و از رسول خدا صلى الله علیه و آله روایت شده که: «ماه رجب ماه بزرگ خدا است و ماهى در حرمت و فضیلت به آن نمى‌‏رسد و جنگیدن با کافران در این ماه حرام است و رجب ماه خداست و شعبان ماه من است و ماه رمضان ماه امت من است کسى که یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، موجب خشنودى خدای بزرگ و غضب الهى از او دور می‌شود و درى از درهاى جهنم بر روى او بسته شود.»

 

وی در خصوص اینکه خطای محاسباتی؛ دلیل اصلی شکست‌های آمریکا تصریح کرد: ۴۲سال خطای محاسباتی در مقابله با انقلاب اسلامی در همه عرصه‌ها و با تمام توان، آبرویی برای آمریکا و ارتجاع و صهیونیسم باقی نگذارده است؛ حرکت بالنده انقلاب اسلامی در این ۴۳سال سند گویای این ادعا است و اگر نگاهی به بیش از۲۰شکست راهبردی دشمن در همین سه سال اخیر بیندازیم، درس‌ها و آموزه‌های فراوانی را دراختیارمان قرار می‌دهد.

 

وی اظهار کرد: استکبار جهانی و آمریکا و صهیونیزم از درک درست عظمت انقلاب اسلامی و نظام اسلامی و مردم و رهبر حکیم انقلاب و حرکت رو به جلوی آن عاجز است و چون در محاسبات دچار خطا شده است در اقدام و عمل نیز راه به جایی نبرده است.

 

امام جمعه پلدشت در خصوص برجام افزود: سخنان رهبر حکیم انقلاب اسلامى، به‌منزله نقشه راه نظام در مواجهه با آمریکا و اروپا در قضیه برجام است؛ کلماتى روشن، قاطع، بدون ابهام و به دور از ایهام که جاى هرگونه برداشت دلخواه و تفسیر به راى را مى‌بندد.

 

به گفته وی سیاست و حرف قطعى و برگشت‌ناپذیر ایران در سه جمله است: لغو همه تحریم‌ها، راستى‌آزمایى آن در میدان عمل، نه بر روى کاغذ و برگشت ایران به تعهدات برجامى‌.

 

طالبی با اشاره به واکاوی معنای حقیقی دولت جوان حزب‌اللهی‌ گفت: رهبر معظم انقلاب همواره بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های نسل جوان تأکید داشته‌اند چراکه اقتضای سیر طبیعی انقلاب همین است. با این حال به‌نظر می‌رسد که در پاره‌ای از موارد تفسیر توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در این مورد، دستخوش افراط و تفریط شده و با آنچه موردنظر ایشان بوده فاصله گرفته است. واضح است که؛ همان قدر که بی‌توجهی به منویات رهبر معظم انقلاب ناصواب و زیانبار است، تجزیه و تحلیل و استنباط نادرست از بیانات ایشان نیز می‌تواند به افراط و تفریط در انجام امور منتهی شود.

 

وی تصریح کرد: نباید درباره دولت جوان حزب‌اللهی و معنای آن دچار افراط و تفریط شویم؛ و معنای دولت جوان حزب‌اللهی را به «رئیس‌جمهور جوان» تقلیل دهیم. زیرا در اندیشه رهبر حکیم انقلاب، نه «صرفاً جوانی» و نه «صرفاً شخص رئیس‌جمهور» ملاک اصلی دولت جوان حزب‌اللهی نیست. ایشان جوانی را هم، نه صِرف وجود یک محدوده سِنّی خاص، بلکه وجود صفات جوانی برشمرده‌اند و بعدها به‌خاطر بدفهمی‌های ایجادشده تأکید کردند که این صفات ممکن است، همراه با تجربه‌ای انباشته در فردی میانسال نیز وجود داشته باشد که کنار گذاشتن چنین فردی به‌صرف مسأله سن‌وسال نادرست است.

 

وی در خصوص نقشه راه ارتباط با شرق‌ سرخط‌هاى تحلیلى در باره سفر مهم رییس مجلس به مسکو اظهار کرد: نگاه به شرق و اهتمام به تحقق ارتباطات چند جانبه با کشورهاى قدرتمند جهان، جزو دکترین سیاست خارجى جمهورى اسلامى است که هماره مورد تأکید رهبر حکیم انقلاب اسلامى بوده و هست.

 

امام جمعه پلدشت افزود: در این دکترین، چند جانبه‌گرایى به‌عنوان یک اصل راهبردى تلقى شده و نگاه افراطى به غرب محکوم است. زیرا منجر به فرصت‌سوزى‌هاى فراوانى مى‌شود که تجربه تلخ ایران در برجام و سنگ‌اندازى‌ها و بدعهدى‌هاى فراوان اروپا و آمریکا در ۷سال اخیرنمونه است.

 

طالبی گفت: در حال حاضر سفر دکتر قالیباف به همراه نمایندگان مجلس به دعوت ویچسلاو والودین، رییس دوماى روسیه انجام گرفته است و در نوع خود دیدارى مهم و در تراز بالا محسوب مى‌شود که مى‌تواند راه روابط ایران و روسیه را هموارتر کند؛ اما آنچه اهمیت این سفر را دوچندان کرد، پیام رهبر حکیم انقلاب اسلامى به پوتین است که به گفته رییس مجلس نقشه‌ی راه نگاه به شرق که سیاست‌ها و راهبردها و راهکارهاى مهمى را در بردارد. پیامى که آثار عینى آن‌را در تحولات منطقه‌اى و سیاسى و روابط راهبردى اقتصادى در آینده مى‌توان مشاهده کرد.

 

وی تصریح کرد: برخى از جریان‌هایى که زندگى و حیات خود را در ارتباط منفعلانه با غرب مى‌بینند، در موضوع روابط ایران با روسیه و چین مستمراً درحال فضاسازى و سنگ‌اندازى هستند. کسانى‌که به‌هر نحو ممکن درصدد چین‌هراسى و روسیه‌هراسى هستند، تاب یک رابطه چند جانبه‌ى الگویى و الهام‌بخش با کشورهاى مهم دنیا را ندارند. ازاین‌رو با اصلى کردن موضوعات فرعى در تلاشند تا دستاوردهاى این‌گونه سفرها و توافقات را زیر سؤال ببرند. طبیعى است ما نیز در تبیین این سفر مهم، باید به اصل مسایل پرداخته و ابعاد مهم این‌گونه سفرها را بدون توجه به حواشى برجسته‌سازى کنیم.

 

طالبی با اشاره به ماه رجب، ماه ظرفیت‌سازی‌های معنوی گفت: حلول ماه رجب المرجب و سالروز میلاد امام باقر علیه السلام را به تمام مومنین تبریک میگویم همه باید سعی کنیم از ظرفیت معنوی این ماه نهایت استفاده شود.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=276940

نوشته های مشابه

04اردیبهشت
رقابت ۵۱۸ داوطلب کنکوری در پلدشت
مدیر آموزش‌وپرورش پلدشت خبر داد:

رقابت ۵۱۸ داوطلب کنکوری در پلدشت

03اردیبهشت
اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان پلدشت خبرداد:

اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه