Tuesday, 30 April , 2024
11

پیش بینی افزایش ۳ برابری زائرین اربعین حسینی از مرز بازرگان/ آمادگی کامل ماکو برای استقبال و بدرقه زائران

  • کد خبر : 264194
  • 01 آبان 1396 - 10:54
پیش بینی افزایش ۳ برابری زائرین اربعین حسینی از مرز بازرگان/ آمادگی کامل ماکو برای استقبال و بدرقه زائران

جلسه هماهنگی و برنامه ریزی استقبال از زائران کشورهای همسایه که مرز ماکو را برای عزیمت به پیاده روی اربعین حسینی انتخاب کرده اند، صبح امروز با حضور مسئولان مربوطه برگزار شد.

به گزارش آراز سسی، جلسه هماهنگی و برنامه ریزی استقبال از زائران کشورهای همسایه که مرز ماکو را برای عزیمت به پیاده روی اربعین حسینی انتخاب کرده اند، صبح امروز با حضور مسئولان مربوطه برگزار شد.

 

آمادگی کامل ماکو برای استقبال و بدرقه زائران حسینی که مرز ماکو را برای پیاده روی اربعین انتخاب کرده اند

 

شاهین علیزاده گفت: استقبال از زائران حسینی یک وظیفه دینی و شرعی است و در این راه لازم است تمامی دستگاه های اجرایی بمنظور استقبال و بدرقه باشکوه زائرین اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با یکدیگر همکاری و هماهنگی داشته باشند.

 

وی با تاکید بر برپایی موکب توسط علاقه مندان در این شهرستان تصریح کرد: هماهنگی های لازم برای اسکان و پذیرائی زائران در این شهرستان صورت گرفته است و اقدامات مناسبی که توسط ستاد استقبال در سال گذشته صورت پذیرفت، خدمات جمهوری اسلامی ایران را به خوبی در مجامع بین المللی منعکس کرد.

 

فرماندار ماکو در خصوص آمادگی این شهرستان افزود: در این خصوص تمهیدات لازم اندیشیده شده است که می توان به ابعاد امنیتی، رفاهی در جهت پشتیبانی از این زائران کربلا در خاک ایران اشاره کرد.

 

انسان باید قیام امام حسین(ع) را درک و به آیندگان انتقال دهد

 

حجت الاسلام ایوب رنجبری در این جلسه بر اهمیت روز اربعین حسینی تاکید کرد و گفت: این روز به برکت دوستداران و عاشقان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) بسیار باشکوهتر و پرشورتر برگزار می شود بطوری که هر سال بیش از ۲۰ میلون نفر در این پیاده روی عظیم شرکت می کنند.

 

امام جمعه ماکو افزود: انسان باید قیام امام حسین(ع) را درک و به آیندگان انتقال دهد.

 

پیش بینی افزایش ۳ برابری زائرین اربعین حسینی از مرز بازرگان

 

حسنعلی چراغی نیز در این جلسه با اعلام پیش بینی حضور بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از علاقه مندان و عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) از کشور ترکیه در پیاده روری اربعین حسینی گفت: طبق هماهنگی به عمل آمده در کمیته ستاد استقبال از زائران غیر ایرانی در استان این تعداد از زائران از ۱۰ تا ۱۵ آبان ماه وارد کشورمان می شوند.

 

وی با بیان این که این تعداد از زائران از طریق مرز بازرگان بعد از استقبال مردم و مسئولان وارد کشور می شوند، تصریح کرد: لازم است مسئولان شهرستان ماکو با همکاری و همدلی ورود زائران اربعین حسینی را تسهیل نمایند.

 

مسئول اردویی سپاه شهدای استان آذربایجان غربی افزود: سال گذشته ۱هزار و ۵۰۰ نفر زائر حسینی از طریق مرز بازرگان وارد کشور شده بود که این تعداد امسال به ۳ برابر افزایش می یابد.

 

انتهای پیام/طاها

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=264194

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه