Saturday, 4 May , 2024
5
رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی پلدشت:

نکات ایمنی ترافیکی در عزاداری‌ها مدنظر قرار گیرد

  • کد خبر : 285459
  • 01 مرداد 1402 - 8:37
نکات ایمنی ترافیکی در عزاداری‌ها مدنظر قرار گیرد
رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی پلدشت گفت: همشهریان عزیز باتوجه‌به ایام عزاداری ماه محرم نکات ایمنی ترافیکی را مدنظر قرار دهند تا از وقوع هرگونه حادثه ترافیکی جلوگیری شود.

سرهنگ حسن عطارد در گفتگو با خبرنگار آراز سسی با اشاره به ایام عزاداری ماه محرم و حضور مردم در مراسم‌های عزاداری گفت: ‌ همشهریان عزیز باتوجه‌به فعالیت هیئت‌ها، حسینیه‌ها، مساجد و برپایی تکیه‌های عزاداری یا چادرهای توزیع نذری یک سری از نکات ایمنی ترافیکی را مدنظر قرار دهند تا از وقوع هرگونه حادثه ترافیکی جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: مردم عزیز در هنگام نصب داربست‌ها و ایجاد ایستگاه‌های صلواتی به‌گونه‌ای اقدام کنند که کمترین میزان سطح پیاده‌راه‌ها و سواره‌روها را اشغال کند و مشکلات ترافیکی برای تردد عزاداران و وسایل نقلیه عبوری ایجاد نشود.

وی اظهار کرد: دقت شود تا هرگونه احتمال ایجاد ترافیک یا احتمال برخورد وسایل نقلیه وجود نداشته باشد، لازم است از نصب هرگونه بنر، پارچه‌نوشته و مشابه آن که موجب پوشش تابلوها، چراغ‌ها و دیگر علائم راهنمایی‌ورانندگی می‌شود نیز جدا خودداری شود.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی پلدشت با بیان اینکه برابر مفاد آیین‌نامه پلیس راهور عبور و تردد خودروها و موتورسیکلت‌ها از بین دسته‌ها و جمعیت ممنوع است، افزود: ‌ لازم است که رانندگان به‌منظور پیشگیری از هرگونه حادثه بافاصله مناسب از دسته‌های عزاداری حرکت کنند؛ همچنین باید در حرکت کاروان‌های عزاداری پیش‌بینی سهم مسیر تردد خودروها انجام گیرد و خصوصاً همکاری لازم برای تردد سریع و بدون توقف وسایل نقلیه امدادی انتظامی  به عمل آید.

به گفته وی در هنگام پخش نذورات نیز باید به نحوی اقدام شود که از ایجاد گره‌های ترافیکی جلوگیری شده و به مأموریت خودروهای امدادی و انتظامی نیز خللی وارد نشود.

عطارد با اشاره به لباس مشکی و تیره عزاداران گفت: رانندگان بادقت بیشتری در این ایام رانندگی کرده و عزاداران نیز از محل‌های مجاز و دارای دید کافی برای عبور از عرض معابر استفاده کرده و تاحدامکان از شلوار یا کیف با رنگ روشن استفاده شود.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی پلدشت با بیان اینکه از مردم و عزاداران در خواست می‌شود که با خدمتگزاران خود در مجموعه پلیس راهور همکاری لازم را برای انضباط بخشی و ایمن‌سازی مسیرها داشته باشند؛ افزود: امیدوارم با رعایت توصیه‌های پلیس و همکاری مردم عزیز در این ایام، عزاداری ماه محرم به‌صورت باشکوه برگزار  و شاهد حوادث ناگوار رانندگی، ایراد خسارت و یا مجروح و مصدوم شدن عزاداران نباشیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=285459

نوشته های مشابه

14اردیبهشت
موضع دشمن جلوگیری از آگاهی ملت‌ها است
12اردیبهشت
سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب
رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور تبیین کردند:

سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه