Thursday, 2 May , 2024
11
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی:

نهضت ملی مسکن رتبه آذربایجان‌غربی را به سوم ارتقا داد

  • کد خبر : 286732
  • 30 مهر 1402 - 20:17
نهضت ملی مسکن رتبه آذربایجان‌غربی را به سوم ارتقا داد
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: بر اساس ارزیابی‌های نیمه نخست سال، این اداره کل رتبه سوم کشوری را در برنامه‌های اجرایی نهضت ملی مسکن کسب کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آراز سسی، سید محسن حمزه‌لو در حاشیه نشست تخصصی نهضت ملی مسکن، اظهار داشت: این استان با ۶۱.۷۱ درصد تحقق رتبه سوم کشوری را در بین ۳۵ اداره کل کسب کرده است.

وی ادامه داد: این ارزیابی بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه برخط داشبورد مدیریتی انجام شده و در دومین روز نشست تخصصی نهضت ملی مسکن که توسط سازمان ملی زمین و مسکن برگزار شده، ۳ استان برتر معرفی و مورد تجلیل واقع شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی افزود: بر اساس آمارهای ثبت شده این اداره کل در بخش مدیریت ساخت ۷۵.۲۸ درصد تحقق، در بخش مدیریت منابع ۴۸.۶۲ درصد و در بخش مدیریت زمین ۵۷.۱ درصد تحقق را ثبت کرده است.

حمزه‌لو بیان کرد: تمرکز بر کار و مدیریت جهادی، بهره‌گیری از توان و تخصص نیروهای انسانی، نظارت بر اجرای طرح‌های این اداره کل در سطح استان و امکان‌سنجی اراضی و تحویل زمین را می‌توان از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره کل برشمرد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: اراضی مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی در سطح استان تامین و در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت شده و با این آمار در حال حاضر این استان ۲ برابر سهمیه تولید مسکن شهری نهضت ملی مسکن تامین زمین کرده است.

حمزه‌لو اظهار داشت: در بخش روستایی نیز سهمیه استان ساخت ۵۲ هزار واحد مسکونی است و در این بخش نیز ۳۱۵ هکتار زمین تحویل بنیاد مسکن شده و ۴۸۰ نیز در مرحله واگذاری بوده و مشکلی از بابت تامین اراضی وجود ندارد.

وی گفت: در صورت شناسایی و اعلام نیاز، اراضی مورد نیاز اجرای طرح نهضت ملی مسکن در روستاها تامین می‌گردد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه توسعه شهر جدید گلمان نیز با جدیت دنبال می‌شود، اظهار داشت: سه هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی با مشارکت قرارگاه امام‌ حسن مجتبی (ع) در شهر جدید گلمان ارومیه ساخته و تحویل متقاضیان می‌شود.

حمزه‌لو گفت: در حال حاضر ۱۰ هزار نفر جمعیت در قالب سه هزار و ۳۰۰ خانوار در شهر جدید گلمان ارومیه ساکن هستند.

وی بیان کرد: شهر جدید گلمان ظرفیت ۱۸۰ هزار نفر جمعیت را دارد و مشکلی از نظر واگذاری اراضی و اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این منطقه وجود ندارد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=286732

نوشته های مشابه

12اردیبهشت
سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب
رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور تبیین کردند:

سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب

12اردیبهشت
وعده صادق حاصل تربیت شهید مطهری‌ها بود
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای استان آذربایجان غربی:

وعده صادق حاصل تربیت شهید مطهری‌ها بود

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه