Thursday, 28 March , 2024
12
امام جمعه پلدشت:

شرکت مردم در انتخابات یک حماسه بود /زبان بدن رهبرى در دریافت واکسن ایرانی روایت غالب بود

  • کد خبر : 278198
  • 11 تیر 1400 - 14:14
شرکت مردم در انتخابات یک حماسه بود /زبان بدن رهبرى در دریافت واکسن ایرانی روایت غالب بود
امام جمعه پلدشت گفت: اقدام هوشمندانه مقام معظم رهبری از بُعد رسانه‌اى و روانى آنقدر تأثیرگذار بود که اجازه نداد روایت‌هاى دیگر تبدیل به روایت غالب شود.

به گزارش آراز سسی، حجت الاسلام والمسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به ولایت و حریم رضوی؛ ضیافه الاستغفار گفت: بعد از زیارات حضرت رضا علیه السلام دعای بعد از زیارت آن‏حضرت وارد شده است که درباره آن آمده است: «… پس هر زمان آن زیارت را در آن مشهد مقدّس خواندی، این دعا را ترک مکن.»(مفاتیح الجنان/باب سوم: زیارات/فصل نهم: فضیلت و کیفیت زیارت امام رضا(ع)/دعای بعد از زیارت امام رضا(ع)).

 

وی تصریح کرد: از مجموع این آموزه‏ها می‏توان فهمید که علاوه بر اینکه ولایت حضرت رضا(ع)، ضیافه الاستغفار است، حریم رضوی نیز، حریم استغفار است و این برای اهل ایمان، بزرگ‏ترین بشارت است.

 

وی اظهار کرد: از کامل‌ترین مصادیق اسمای الهی وجود مبارک اهل بیت(ع) و اولیای الهی است و به‌همین جهت حضرت رضا علیه‌السلام فرمودند: «نَحْنُ وَ اللَّهِ اَلْأَسْمَاءُ اَلْحُسْنَى».

 

امام جمعه پلدشت با اشاره به شهید بهشتى و حق بزرگ او بر کشور و ملت‌ افزود: شهید بهشتى یک انقلابى تمام‌عیار و الگوى انقلابی‌گرى بود؛ حق عظیم او بر گردن کشور و ملت از دو جهت است: نقش‌ بى‌بدیل او در تدوین قانون اساسى انکارناپذیر است و نقش اصلى و بنیانگذارى او در معمارى دادگسترى اسلامى و قوه قضاییه.

 

به گفته وی حضور بیست و چند ماهه جناب آقاى رئیسى و حرکت جهادى و شبانه‌روزى ایشان، دو نتیجه خوب داشت؛ اول این‌که؛ اعتماد مردم به‌قوه قضاییه را دوچندان کرد و دوم این‌که؛ با افزایش امید مردم به‌این قوه، سرمایه اجتماعى نظام ارتقاء یافت که جاى سپاس و تقدیر دارد.

 

طالبی با اشاره به حماسه مردم در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: شرکت مردم در انتخابات یک حماسه بود و این جانِ روایت رهبرى از انتخابات ۱۴۰۰ است.

 

وی تصریح کرد: یکى از نکات مثبت این انتخابات، اجماع نظر همه کاندیداها مبنى بر وجود راه حل و فقدان بن‌بست در مسیر آینده ملت ایران بود.

 

وی اظهار کرد: تحلیل درست از آراى باطله این است که این آراء، حکایتى از عدم تعلق راى مردم به‌کاندیداهاى موجود و اعتراض به‌نبودِ کاندیداى مطلوب ایشان بود نه به‌معناى اِعراض از نظام.

 

خطیب نماز جمعه پلدشت افزود: بازنده اصلى این انتخابات استکبار جهانى و امپراطورى رسانه‌اى غربى. عبرى. عربى و برخى عناصر و جریان‌هاى عقب‌مانده سیاسى در داخل بودند که بر طبل تحریم انتخابات کوبیدند و در آرزوى مشارکت زیر ۳۰درصدى ماندند.

 

طالبی با اشاره به اقدام حکیمانه رهبر انقلاب در دریافت واکسن ایرانى‌ گفت:  واکسن برکت اولین واکسن ایرانى بلکه اولین واکسن تولیدشده در جهان اسلام است که نه‌تنها افتخار ملى بلکه افتخارى براى جهان اسلام است؛ این اقدام رهبرى حکیم انقلاب درسطح خارجى و بین‌المللى، پیام قدرت و اقتدار علمى است که نشان مى‌دهد ایران جزو شش کشور برتر جهان در این عرصه است.

 

وی با اشاره به اینکه درباره زبان بدن رهبرى نیز سخن بسیار گفته شد، تصریح کرد: نوع ورود و نشستن و چشم دوختن و سخن گفتن ایشان، ده‌ها پیام و نکته داشت که نماد اقتدار و هیبت ایران عزیز و سمبل مقاومت ایرانى و خودباورى و اعتماد ملى بود؛ اقدام هوشمندانه ایشان از بُعد رسانه‌اى و روانى آنقدر تأثیرگذار بود که اجازه نداد روایت‌هاى دیگر تبدیل به روایت غالب شود. باز هم اینجا رهبر بصیر انقلاب اسلامى بود که عملیات سنگین رسانه‌اى دشمن را ناکام گذارد.

 

وی با تاکید بر اینکه آمریکا تحریم‌ها را رفع نخواهد کرد، اظهار کرد: نشست وین و مذاکرات پیاپى آن که اکنون به عدد ۷ رسیده است، نشان داد آمریکا درصدد یارگیرى براى اجماع‌سازى علیه ایران است.

 

امام جمعه پلدشت با اشاره به دحو الارض افزود: در دعای مأثور روز «دحوالارض»(گستراندن زمین) که مرحوم شیخ طوسی در کتاب شریف مصباح المتهجد آورده است، یک خواسته مهم از خدا به ما یاد می‌دهند که عبارت است از: خدایا! مرا از یاران و همراهان اولیائت، برگزیدگانت و خاصان درگاهت قرار ده-. در این درخواست ما معیت و همراهی با امام زمان عجل الله فرجه الشریف را می‌خواهیم، و نوع این معیت، «معیت اجتبایی» است. یعنی همراهی و یاری حضرت در تحقق سنت الهی اجتباء.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=278198

نوشته های مشابه

09فروردین
تردد روزانه ۵۸۵ دستگاه از مرز بازرگان
سرپرست پایانه مرزی بازرگان خبر داد:

تردد روزانه ۵۸۵ دستگاه از مرز بازرگان

08فروردین
رشد ۹۰ درصدی ترانزیت کالا از گمرک پلدشت
07فروردین
رشد ۳۳ درصدی تردد مسافر از مرز بازرگان
سرپرست پایانه مرزی بازرگان خبر داد:

رشد ۳۳ درصدی تردد مسافر از مرز بازرگان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه