Thursday, 2 May , 2024
13
امام جمعه پلدشت:

نقش برجسته پرستاری در تامین سلامت جامعه/ تداوم محدودیت روابط امارات و ایران به نفع اقتصاد امارات نیست

  • کد خبر : 279722
  • 19 آذر 1400 - 13:39
نقش برجسته پرستاری در تامین سلامت جامعه/ تداوم محدودیت روابط امارات و ایران به نفع اقتصاد امارات نیست
امام جمعه پلدشت گفت: مجموعه‌ی پزشکی، پرستاری و بقیه‌ی دستگاه‌های سلامت در واقع تأمین کننده‌ی نعمت بزرگ سلامت برای جامعه‌اند و نقش پرستار در این میان، نقش بسیار برجسته‌ای است.

به گزارش آراز سسی، حجت الاسلام و المسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به فضایل و مناقب حضرت زینب (س) گفت: حضرت زینب (س) را ام کلثوم کبرى و صدیقه صغرى مى‏نامیدند؛ از القاب آن حضرت، محدثه، عالمه و فهیمه بود و او زنى عابده، زاهده، عارفه، خطیبه و عفیفه بود و نسب نبوى، تربیت علوى، و لطف خداوندى از او فردى با خصوصیات و صفات برجسته ساخته بود، طورى که او را «عقیله بنى هاشم‏» می ‏گفتند.

وی با اشاره به روز پرستار و سالروز میلاد حضرت زینب کبری(س) تصریح کرد: سلامت و امنیت در شمار نعمت‌های بزرگی است که انسان تا از آن نعمت‌ها محروم نباشد، اهمیت و ارزش آن را نمی‌فهمد.

وی اظهار کرد: مجموعه‌ی پزشکی، پرستاری و بقیه‌ی دستگاه‌های سلامت در واقع تأمین کننده‌ی نعمت بزرگ سلامت برای جامعه‌اند و نقش پرستار در این میان، نقش بسیار برجسته‌ای است، پرستار در یک تلاش و چالش دائمىِ روحی و روانی است؛ خستگی روحی، مواجهه‌ی با بیمار، دردمند، احساس وظیفه‌ی اینکه باید برای این دردمند و بیمار هم علاج جسمانی، هم علاج روحی و معنوی تقدیم کند مسئله‌ی بسیار فرساینده‌ و کار سنگینی است.

امام جمعه پلدشت با اشاره به بازسازی انقلابی در عرصه فرهنگ افزود: مقام معظم رهبری در بیان مفهوم «بازسازی انقلابی» انقلابی را مفهومی بنیادین می‌دانند و نه سطحی؛ بازسازی این نیست که صرفاً چند نفر از کارگزاران عرصه فرهنگ تغییر پیدا کنند، این بازسازی باید حکمت‌آمیز و خردمندانه باشد.

به گفته وی برخوردهای سطحی و غیرحکیمانه جواب نخواهد داد چون این گونه مواجهات، زیربنایی، انقلابی و بنیادی نیست و تغییرات اساسی ایجاد نمی‌کند و اساساً خلاف جهت‌گیری انقلاب است. ما می‌خواهیم کاری کنیم که عرصه فرهنگ عرصه شکوفایی مردم، مجموعه‌های خودجوش باشد.

طالبی با اشاره به مذاکرات وین گفت: ایران سه سند را آماده کرد که همه طبق برجام و قواعد و قوانین حقوقی است؛ سند اول که مربوط به “رفع تحریم‌های مغایر با برجام” است و سند دوم که بحث “تضمین‌های لازم” را مورد توجه قرار داده است. این دو سند به ۴+۱ ارائه شد و سند سوم که منوط به پذیرش مفاد دو سند اول و دوم است عبارت است از؛ “سند راستی‌آزمایی اقدامات طرف متقابل”. پافشاری ایران بر این سه سند اروپا را به انفعال واداشته و آمریکا را عصبانی کرده و بین اروپایی‌ها اختلاف انداخت.

وی با اشاره به جنگ روانی صهیونیست‌ها علیه ایران تصریح کرد: صهیونیست‌ها علاوه بر کنش کلامی کارگزاران سیاسی خود، کارزار گسترده‌ای را در رسانه‌های داخلی و رسانه‌های خارجی وابسته به خود علیه ایران به راه انداخته‌اند، ارائه اطلاعات غلط و گمراه‌کننده در مورد ایران و برنامه هسته‌ای آن، مقامات نظامی و امنیتی این کشور تهدیدات گسترده و بی‌سابقه‌ای را مبنی بر قریب‌الوقوع بودن حمله نظامی رژیم صهیونیستی به تاسیسات هسته‌ای ایران مطرح کردند؛ اظهارات ضدایرانی اخیر مقامات صهیونیستی، بیش از آنکه نشان‌گر تهدید از جانب صهیونیست‌ها باشد، نمایان‌گر عجز و ناتوانی آنان در این مرحله از بازی است. صهیونیستها هم‌اکنون بیش از هرزمان دیگر آشفته و سراسیمه هستند.

امام جمعه پلدشت با اشاره به سفر مقام اول امنیتی امارات افزود: امارات بعد از رسوایی و بدنامی در جریان عادی‌سازی روابط با صهیونیستها در صدد برقراری نوعی موازنه و جبران است، قرابت با ایران تا حدی می‌تواند از بدنامی امارات در بین مسلمانان و افکار عمومی جهان عرب بکاهد.

به گفته وی امارات نمی‌تواند کشور بزرگی مانند ایران و ایرانیان را از حوزه اقتصاد خود حذف کند، بخش عمده‌ای از رونق اقتصاد امارات مرهون روابط آسان با ایران است و تداوم محدودیت روابط و تنش باایران به نفع اقتصاد امارات نیست.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=279722

نوشته های مشابه

12اردیبهشت
سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب
رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور تبیین کردند:

سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب

12اردیبهشت
وعده صادق حاصل تربیت شهید مطهری‌ها بود
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای استان آذربایجان غربی:

وعده صادق حاصل تربیت شهید مطهری‌ها بود

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه