Sunday, 28 April , 2024
16

مهرماه طرح برنامه‌های لجستیک رونمایی می‌شود/ پیگیر راه اندازی مرز هواپیمایی بین‌المللی هستیم/ امسال هیچ پروژه ای دچار رکود نیست

  • کد خبر : 267754
  • 18 مرداد 1397 - 9:33
مهرماه طرح برنامه‌های لجستیک رونمایی می‌شود/ پیگیر راه اندازی مرز هواپیمایی بین‌المللی هستیم/ امسال هیچ پروژه ای دچار رکود نیست

مدیر عامل منطقه آزاد ماکو گفت: دهکده لجستیک در ۷۰۰ هکتار راه‌اندازی و زیرساخت‌های آن آماده شده است و تا مهرماه امسال طرح برنامه‌های لجستیک رونمایی می‌شود.

به گزارش آراز سسی، غلامرضا سلیمانی در نشست خبری با خبرنگاران آذربایجان غربی با اشاره به سیاست منطقه آزاد ماکو برای ایجاد فرصت ها و جذب سرمایه گذار گفت: سیاست سازمان منطقه آزاد ماکو بر ایجاد فرصت های مناسب برای جذب سرمایه ها همراه با فناوری پیشرفته، جهت توسعه و رشد مناطق آزاد مبتنی شده است.

 

وی تصریح کرد: از سایر چشم‌اندازهای منطقه آزاد ماکو، توسعه پایدار مبتنی بر برنامه‌ریزی منطقه‌ای، توسعه هوشمند و توسعه سبز است.

 

وی اظهار کرد: تلاش می‌شود تا منطقه آزاد ماکو براساس برنامه‌ریزی‌های منطقه‌ای، ظرفیت‌ها و استعدادها آن توسعه یابد، علاوه بر آن شهر بازرگان محور توسعه هوشمند قرار گرفته و منطقه بورالان ماکو به صورت سبز نگهداری می‌شود تا بیابان‌های آن سبب تخریب نشود.

 

مدیر عامل منطقه آزاد ماکو افزود: باید برای توسعه منطقه بر روی زیرساخت‌ها تمرکز کرده و علاوه بر آن باید فرایندها تسهیل شود تا سرمایه‌گذار، منطقه آزاد ماکو را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کند و در این زمینه تعامل هایی با ادارات مربوطه صورت گرفته است.

 

به گفته وی هم اکنون دهکده لجستیک در ۷۰۰ هکتار راه‌اندازی و زیرساخت‌های آن آماده شده است و تا مهرماه امسال طرح برنامه‌های لجستیک رونمایی می‌شود.

 

سلیمانی گفت: سال گذشته شیب درآمد در پروژه‌های عمرانی ضعیف بوده و پیمانکاران به سبب نوسانات ارزی، کار نکرده و پروژه‌ها متوقف شده بودند در حالی که امسال با وجود اینکه درآمدها به میزان ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش یافته و مصالح ساختمانی نیز گران شده بود، اما خوشبختانه هیچ پروژه‌ای دچار رکود نشده است.

 

وی تصریح کرد: منطقه آزاد ماکو به دنبال راه اندازی مرز هواپیمایی بین‌المللی بوده و اینکه پروازها هر صبح و عصر برقرار شود و علاوه بر آن با شرکت‌های هواپیمایی در حال رایزنی است.

 

وی با اشاره به روش های درآمدزایی روستایی اظهار کرد: مجموعه تولید پوشاک، زیورآلات، سنگ‌های تزئینی و تولید پنل‌های خورشیدی با توجه به استعدادهای منطقه و درآمدزایی برای روستاییان در دستور کار قرار دارد.

 

مدیر عامل منطقه آزاد ماکو افزود: در گذشته ورود دام زنده به منطقه آزاد ماکو مقدور نبود اما با تفاهم‌نامه‌ای که بسته شده، مرکز اصلاح دام در دست اقدام بوده و علاوه بر آن با کمیته امداد امام‌خمینی(ره) برنامه‌های مختلفی در رابطه با کشت و صنعت و دامداری انجام می شود.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=267754

نوشته های مشابه

08اردیبهشت
تالاب شیبلوی پلدشت بین‌المللی می‌شود
رئیس اداره محیط‌زیست پلدشت:

تالاب شیبلوی پلدشت بین‌المللی می‌شود

07اردیبهشت
تحریم ها را به فرصت تبدیل کنیم
06اردیبهشت
انتصاب عطایی به سمت مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه