Wednesday, 1 May , 2024
9
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو:

منطقه آزاد ماکو یکی از بزرگ‌ترین دهکده‌های لجستیک کشور است

  • کد خبر : 287408
  • 16 آذر 1402 - 10:00
منطقه آزاد ماکو یکی از بزرگ‌ترین دهکده‌های لجستیک کشور است
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: منطقه آزاد ماکو در زمینه تجارت، لجستیک، ترانزیت و دهکده لجستیک یک هزار و ۸۰۰ هکتاری به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین دهکده‌های لجستیک کشور شناخته شده و در مسیر کریدور شرق به غرب قاره آسیا، به اروپا وصل می‌شود.

به گزارش آراز سسی، حسین گروسی در نشست خبری نمایشگاه اوراسیا با اشاره به این رویداد مهم بین‌المللی گفت: برنامه‌های گسترده‌ای در غرفه منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو به اجرا درآمده است و تصویب طرح جامع در کارگروه تخصصی و سازمان محیط‌زیست، اهداف و مأموریت‌های منطقه آزاد را به سمت تحقق بیشتر هدایت کرده است.

وی افزود: منطقه آزاد ماکو در زمینه تجارت، لجستیک، ترانزیت و دهکده لجستیک یک هزار و ۸۰۰ هکتاری به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین دهکده‌های لجستیک کشور شناخته شده و در مسیر کریدور شرق به غرب قاره آسیا، به اروپا وصل می‌شود.

وی تصریح کرد: در زمینه تولیدات ارگانیک دام و باغ‌های مدرن، زمینی با مساحت ۲ هزار و ۹ هکتار به بخش خصوصی واگذار شده و در حال حاضر به تولید محصولات باغی، گردو و پسته به‌صورت مدرن می‌پردازیم.

حسین گروسی با بیان اینکه بخش معدن منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو به دلیل داشتن معادن بی‌نظیر سنگ ممکن است در رتبه اول قرار گیرد، گفت: در زمینه معادن، منطقه آزاد ماکو به‌عنوان یکی از مهم‌ترین منابع سنگ در کشور محسوب می‌شود و ما از معدن‌کاران و تولیدکنندگان فعال در این زمینه دعوت به همکاری می‌کنیم.

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو ادامه داد: منطقه آزاد ماکو با ارائه این فرصت‌ها، زمینه‌های متنوعی برای سرمایه‌گذاران و کسب‌وکارها فراهم کرده و آماده است با همکاری فعال از سوی معدن‌کاران و تولیدکنندگان، به رشد و توسعه اقتصادی این منطقه کمک نماید.

گروسی گفت: ایمیدرو اخیراً پنج پهنه معدنی جدید را معرفی کرده و معدن‌کاران با تخصص در فراوری معدنی، دعوت به شرکت در مناقصات و مزایده‌های این حوزه شده‌اند.

وی تصریح کرد: امیدواریم که شرکت‌های قوی در بخش معدن به منطقه آزاد ماکو جذب شوند و این منطقه به قطب صنعت معدن تبدیل گردد.

گروسی در ادامه با اشاره به دستاوردهای بزرگ منطقه آزاد ماکو در حوزه صنعت پوشاک، تولید مواد غذایی، صادرات و بازاریابی خارجی، به اهمیت گردشگری و توسعه همکاری‌های بین‌المللی در این زمینه تأکید کرد.

وی افزود: در حال حاضر مناطق آزاد ازنقطه‌نظر صنعت پوشاک به یکی از قطب‌های جهانی تبدیل شده‌اند و به‌عنوان برندهای جهانی شناخته شده‌اند.

حسین گروسی با اشاره به هدف‌گذاری منطقه آزاد ماکو برای تبدیل‌شدن به قطب جذب گردشگران در چارچوب طرح جامع منطقه، گفت: هفته گذشته با شرکت هواپیمایی ماهان توافق‌نامه‌ای منعقد شده است تا پروازها و سفرهای ترکیبی داخلی و خارجی به منطقه آزاد ماکو برگزار شود؛ این تدابیر باهدف افزایش جذابیت سفرها و کاهش هزینه‌ها برای مسافران انجام شده است و این اقدامات به همراه دیگر تدابیر معرفی شده در طرح جامع، با استقبال علمی مناسبی مواجه شده‌اند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو به دلایل حضور در نمایشگاه اوراسیا ۱۴۰۲ پرداخت و عنوان کرد: منطقه ماکو به دلیل موقعیت جغرافیایی نزدیک‌ترین نقطه اتحادیه اروپا و همچنین به مناطق اوراسیا و کشورهای همسایه است، به همین منظور سازمان منطقه آزاد ماکو با حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی و افزایش همکاری با کشورهایی مانند روسیه، تاتارستان و قزاقستان قصد دارد تا میزان تولیدات و صادرات این منطقه را افزایش دهد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=287408

نوشته های مشابه

12اردیبهشت
سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب
رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور تبیین کردند:

سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب

12اردیبهشت
وعده صادق حاصل تربیت شهید مطهری‌ها بود
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای استان آذربایجان غربی:

وعده صادق حاصل تربیت شهید مطهری‌ها بود

12اردیبهشت
همایش گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی سپاه و معلم
با حضور مسئولانی استانی در پلدشت برگزار شد؛

همایش گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی سپاه و معلم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه