Sunday, 28 April , 2024
12

معامله قرن اسم رمز یک عملیات گسترده‌تر براى غرب آسیا است/ مهم‌ترین مأموریت قوه قضاییه در دوره جدید، «ایجاد تحول» است/ سرنگونى پهپاد آمریکایى یک رسوایى و شکست سنگین براى آمریکا است

  • کد خبر : 271512
  • 07 تیر 1398 - 14:20
معامله قرن اسم رمز یک عملیات گسترده‌تر براى غرب آسیا است/  مهم‌ترین مأموریت قوه قضاییه در دوره جدید، «ایجاد تحول» است/ سرنگونى پهپاد آمریکایى یک رسوایى و شکست سنگین براى آمریکا است

امام جمعه پلدشت گفت: معامله قرن در شرایط کنونى، تنها اسم رمز یک عملیات گسترده‌تر براى غرب آسیا به شمار مى‌رود، رژیم صهیونیستى و آمریکا تنها به‌دنبال اشغال کامل فلسطین نیستند، بلکه فلسطین تنها یک نقطه شروع براى اجراى دیگر توطئه‌هاى اشغالگرانه در جهان اسلام به شمار مى‌رود.

به گزارش آراز سسی، حجت الاسلام والمسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به شخصیت شهید مظلوم آیت‌الله بهشتى به‌عنوان بنیانگذار دستگاه قضایى در نظام اسلامى گفت: قوه قضاییه در نظام جمهورى اسلامى همچون نهالى جدید روز به روز رشد کرده و در دوره‌هاى مختلف پیشرفت‌هایى داشته است که در دوره جدید نیز باید نسبت به دوره‌هاى قبل، پیشرفت و آورده جدیدى داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین مأموریت قوه قضاییه در دوره جدید، «ایجاد تحول» است، تصریح کرد: تحول به‌معناى استفاده از شیوه‌هاى کارآمدتر و مؤثرتر و بهینه شدن شیوه‌هاى قبلى و هم‌چنین رفع نقص‌ها، خلأها و اشکالات گذشته است.

وی اظهار کرد: براى ایجاد تحول، برنامه‌ریزى و زمان‌بندى، پنجاه درصدِ کار است و پنجاه درصدِ بقیه مربوط به تحرک و اقدام و عمل است، باید اجراى سند آماده شده‌ى تحول، بدون تأخیر شروع شود.

امام جمعه پلدشت یکى از وظایف مهم قوه قضاییه را «مبارزه سختگیرانه با فساد» در درون قوه و در خارج از قوه برشمرده و افزود: مبارزه با فساد در دورن قوه قضاییه در اولویت است زیرا حتى یک عنصر ناباب در دستگاه قضایى مى‌تواند زحمات قضات شریف و پاکدامن و کارکنان امین این قوه در سراسر کشور را مخدوش کند و تأثیرات مخربى بر جاى بگذارد.

به گفته وی گناه فردى که مسئول مبارزه با فساد است و دچار فساد مى‌شود، چند برابر و نابخشودنى است، بنابراین در این موضوع سخت‌گیرى شود.

طالبی با تاکید بر اینکه ملت ایران را نمى‌توان با فشار و تهدید و تحریم به زانو درآورد، گفت: این واقعیت ناشى از حوادث ماه‌هاى اخیر نیست، بلکه نتیجه چهل سال ایستادگى، عزت، عظمت و اقتدارى است که ملت ایران از خود نشان داده است.

وی تصریح کرد: دشمن وقتى نتوانسته با فشار به هدفش برسد، با تصور سادگیِ ملت ایران، پیشنهاد مذاکره مى‌دهد و مى گوید ملت ایران باید پیشرفت کند، البته این ملت حتماً پیشرفت می کند اما بدون شما و به شرطى که شما نزدیک نشوید.

وی اظهار کرد: آمریکایى‌ها اکنون با وحشت از عوامل اقتدار ملت ایران، مى‌ترسند جلو بیایند، بنابراین مى‌خواهند با مذاکره، این اسلحه و عامل اقتدار را از دست ایران بگیرند تا هر بلایى مى‌خواهند سر ملت بیاورند.

خطیب نماز جمعه پلدشت افزود: منطق رهبر معظم انقلاب اسلامى در مواجهه با توطئه‌هاى دشمنان این مرز و بوم، مبتنى بر، تکیه بر سه اصل عزت، حکمت و مصلحت در سیاست خارجى جمهورى اسلامى ایران‌، تأکید بر حفظ کیان جمهورى اسلامى ایران و تضمین امنیت جهان اسلام‌، حفظ اصول و ثبات سیاست خارجى جمهورى اسلامى ایران‌، تکیه بر اصل مترقى و فقهى نفى سبیل‌، تبلور و عینیت بخشى به مفهوم «امت واحده اسلامى»، ممانعت از حاکمیت تفکرات غربگرایانه و سازشکارانه در کشور،  تأیید یا عدم تأیید تاکتیک‌هاى مقطعى سیاست خارجى کشور و رصد هوشمندانه بازى دشمن و تعریف ابزارها و رفتارهایى متناسب با کنش‌ها است.

طالبی با اشاره به تحریم های اخیر آمریکا گفت: ساده زیستى مقام معظم رهبری براى همگان اثبات شده است لذا ادعاى تحریم ایشان، اقدامى جاهلانه و برگرفته از ذهنى بیمار و به دور از هر منطقى است.

وی تصریح کرد: قدرت نمایى آمریکایى‌ها با عملیات جاسوسى پهپادشان در خاک ایران، با پدافند قاطع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سرنگونى پهپاد آمریکایى به یک رسوایى و شکست سنگین براى آمریکا مبدل شده است.

وی اظهار کرد: پهپاد «گلوبال‌هاوک» آمریکا با آتش سامانه پدافند موشکى «سوم خرداد» نیروى هوافضاى سپاه پاسداران انقلاب اسلامى مورد هدف قرار گرفته و ساقط شد، سامانه پدافندى سوم خرداد، یک سامانه پدافند موشکى بومى با قابلیت تحرک بالا ست که در سال ۱۳۹۳ توسط نیروى هوافضاى سپاه رونمایى شد.

امام جمعه پلدشت افزود: گلوبال‌هاوک را مى‌توان ازجمله تسلیحات گران‌قیمت ارتش آمریکا برشمرد چراکه قیمت هر فروند از این پهپاد با احتساب هزینه‌هاى عملیاتى و نگهدارى آن، به بیش از ۲۲۰ میلیون دلار که با هزینه ۱۲ فروند هواپیماى اف ۱۶ برابرى مى‌کند، مى‌رسد و از این حیث، از گران‌ترین پهپادهاى آمریکایى محسوب مى‌شود، بر این اساس مى‌توان گفت؛ سپاه پاسداران، غول ۲۲۰ میلیون دلارى آمریکا را تبدیل به آهن پاره کرد.

به گفته وی سقوط پیشرفته‌ترین پهپاد عملیاتى جهان، این پیام را براى آمریکایى‌ها به‌دنبال داشت که انهدام تجهیزات نظامى پیشرفته آمریکا در برابر قدرت نظامى و جنگ الکترونیک ایران بسیار آسان و دست یافتنى است.

طالبی با اشاره به ۱۲ تیرماه ۱۳۶۷ گفت: سالروز حمله آمریکا به هواپیماى مسافربرى ایران در ۱۲ تیر ماه ۱۳۶۷ به نام روز «افشاى حقوق بشر آمریکایى» نامگذارى شده است، جنایت هولناک نظامیان آمریکایى در این روز در هدف قرار دادن هواپیماى مسافربرى ایران در خلیج فارس توسط ناو متجاوز آمریکایى را باید یکى از دردناکترین فجایع انسانى دوران معاصر دانست، چراکه عاملان آن به رغم اعتراف معاون رئیس جمهور وقت آمریکا در حمله عامدانه به هواپیماى مسافربرى، نه تنها توبیخ نشدند، بلکه توسط رئیس جمهور وقت آمریکا مدال شجاعت! گرفتند.

وی تصریح کرد: نشست معامله قرن که در واقع معادله «صلح اقتصادى یا پول در برابر زمین» است در منامه پایتخت بحرین این کشور عربى پشت پا زده به آرمان‌هاى ملت فلسطین، در روزهاى سه شنبه و چهارشنبه هفته‌اى که گذشت (۴ و ۵ تیر ماه)، به‌عنوان گام نخست از طرح معامله قرن در مورد فلسطین در حالى که تنها چند کشور شاخص عربى در آن شرکت داشتند، برگزار شد.

وی اظهار کرد: معامله قرن در شرایط کنونى، تنها اسم رمز یک عملیات گسترده‌تر براى غرب آسیا به شمار مى‌رود، رژیم صهیونیستى و آمریکا تنها به‌دنبال اشغال کامل فلسطین نیستند، بلکه فلسطین تنها یک نقطه شروع براى اجراى دیگر توطئه‌هاى اشغالگرانه در جهان اسلام به شمار مى‌رود.

خطیب نماز جمعه پلدشت با اشاره به آغاز هفته حج افزود: آغاز هفته‌ى حج فرصت مناسبى است براى آن که یکبار دیگر برخى ازوظایف امت اسلامى، مورد دقت نظر قرار گیرد. اسلام علاوه بر وظایفى که متوجه تک تک افراد جامعه بشرى کرده است، وظایف و دستوراتى را متوجه امت و جامعه‌ى مسلمین کرده است که حج تبلور عملى و عینى چنین وظایفى است.

به گفته وی دستور به پرهیز از پذیرش مستکبران و دستور به دورى از ولایت طاغوت ازجمله‌ى همین دستورات اجتماعى است که لازمه‌ى آن حکومتى اسلامى، مستقل، حق طلب، ظلم ستیز و مقاوم است؛ چنین دستوراتى البته از سوى منافقان و دشمنان واقعى امت اسلامى، همواره مورد مخالفت واقع شده است.

امام جمعه پلدشت با اشاره به حقوق بشر آمریکایی افزود: آمریکا به‌عنوان بزرگترین مدعى حقوق بشر، خود بزرگترین ناقض حقوق بشر است.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=271512

نوشته های مشابه

08اردیبهشت
تالاب شیبلوی پلدشت بین‌المللی می‌شود
رئیس اداره محیط‌زیست پلدشت:

تالاب شیبلوی پلدشت بین‌المللی می‌شود

07اردیبهشت
تحریم ها را به فرصت تبدیل کنیم
06اردیبهشت
انتصاب عطایی به سمت مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه