Saturday, 27 April , 2024
10

مسیر نخبگانی، مسیر بی‏انتهای تلاش و پیشرفت است/ فروش بنزین صادراتی ایران برای نخستین‏بار در صنعت نفت ایران صورت گرفته است

  • کد خبر : 271854
  • 18 مرداد 1398 - 15:25
مسیر نخبگانی، مسیر بی‏انتهای تلاش و پیشرفت است/ فروش بنزین صادراتی ایران برای نخستین‏بار در صنعت نفت ایران صورت گرفته است

امام جمعه پلدشت گفت: فروش بنزین صادراتی ایران برای نخستین‏بار در صنعت نفت ایران صورت گرفته است؛ نکته جالب اینکه این دستاورد توسط قرار خاتم الانبیاء سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صورت گرفته و در شرایط تحریم و بدون هیچگونه اتکایی به کشورهای خارجی، این مسئله اتفاق افتاده است.

به گزارش آراز سسی، حجت الاسلام والمسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به اهمیت روز عرفه گفت: اهمیت دعا در این روز بسیار مهم بوده و حفظ حالت دعا نیز قابل توجه است.

 

وی تصریح کرد: دعای افرادی که در این روز در کربلا و زیارت امام حسین (ع) باشند مورد پذیرش خداوند قرار می گیرد.

 

وی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با جمعی از جوانان نخبه کشور و ورزشکاران اظهار کرد: پیشرفت علمی سودمند برای کشور، با نگاه انقلابی و مبتنی بر تفکر اسلامی امکان‏پذیر است و باید جوانان نخبه، هدف اصلی خود را رسیدن به مرزهای دانش و فناوری و جلو بردن این مرزها، قرار دهند.

 

امام جمعه پلدشت افزود: مسیر نخبگانی، مسیر بی‏انتهای تلاش و پیشرفت است، بنابراین کسب مدال نباید به عنوان پایان این راه و متوقف شدن ظرفیت‏ها و استعدادهای نخبه، تلقی شود.

 

به گفته وی مهمترین وظیفه نسل جوان نخبه، علاوه بر ادامه پرشتاب مسیر موفقیت آمیز علمی، جلو بردن مرزهای دانش و فناوری است.

 

طالبی گفت: اکنون انتظار این است که جوانان نخبه و نسل بعدی، صدها مورد مانند نانو و پدیده های ناشناخته علمی زیست فناوری را کشف کنند و فقط به ادامه مسیر پیشرفت علمی بسنده نشود.

 

وی تصریح کرد: مشکلات نباید جوان را متوقف و ناامید کند، زیرا ناامیدی، سمّ است و اگر نسل های قبل متوقف و ناامید می شدند، ما باید همچنان در همان دوران فساد و طاغوت می ماندیم ولی اکنون به برکت همان جوانان نسل قبل، در کشور شرایطی فراهم شده است که استعدادهای جوان نخبه بروز و ظهور پیدا می کند و می تواند با صراحت بایستد و حرفهای خود را بزند.

 

وی با اشاره به صادرات بنزین، جدیدترین دستاورد سپاه در شرایط تحریم اظهار کرد: روز ۹ مرداد ماه برای اولین‏بار عرضه بنزین صادراتی با اکتان ۹۱ متعلق به پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بخش بین‏الملل بورس انرژی ایران عرضه شد که از این رقم۳ هزار تن بنزین صادراتی به مقصد کشور افغانستان معامله شد.

 

خطیب نماز جمعه پلدشت افزود: فروش بنزین صادراتی ایران برای نخستین‏بار در صنعت نفت ایران صورت گرفته است؛ نکته جالب اینکه این دستاورد توسط قرار خاتم الانبیاء سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صورت گرفته و در شرایط تحریم و بدون هیچگونه اتکایی به کشورهای خارجی، این مسئله اتفاق افتاده است.

 

به گفته وی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء با بهره‏برداری از پالایشگاه ۳۶۰ هزار بشکه‏ای خلیج‏فارس، کمک بزرگی به جهش تولید بنزین و فرآورده‏های نفتی کشور کرده تا علاوه بر خودکفایی ایران در تولید سوخت مورد نیاز خود، بتواند به صادرکننده بنزین تبدیل شود.

 

طالبی گفت: در ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی و در اوج تحریم‏های کشور ، سپاه پاسداران یک شاهکار مهندسی و صنعتی را به دست مهندسان ایرانی بدون دخالت خارجی‏ها به جهان معرفی کرد؛ سپاه پاسداران، هنگامی زیر بار سنگین پروژه‏هایی مانند پالایشگاه ستاره خلیج فارس و خودکفایی بنزین رفت که اولاً ؛ دشمن به تحریم های بی سابقه متوسل شده بود و ثانیاً ؛ کسی برای رفع نیاز کشور به بنزین داوطلب کار نشده بود.

 

وی با اشاره به افق روشن پیشرفت و پرتوهای امیدآفرین اقتصاد ایران تصریح کرد: با وجود تشدید مشکلات اقتصادی در سال گذشته و سال جاری نسبت به سال ۱۳۹۶، کشور با اعتراضاتی مشابه آن‏چه در دیماه سال ۱۳۹۶ شاهدش بودیم، مواجه نیست؛ به نظر می‏رسد علت‏ آرامش موجود، وجود پرتوهای امیدآفرین در اقتصاد ایران است که افق را روشن ساخته و نویدبخش تحقق رشد و پیشرفت اقتصادی در آینده‏ی نزدیک است.

 

امام جمعه پلدشت افزود: در گزارشی که از سوی بانک جهانی منتشر شده آمده است: «پیش بینی می شود در پی کاهش یافتن اثر تحریم های کنونی آمریکا، فعالیت اقتصادی در ایران طی سال ۲۱-۲۰۲۰ افزایش یابد.» این بدان معناست که اقتصاد ایران در آستانه‏ی آغاز مسیر پیشرفت قرار دارد؛ مسیری که هر قدر از آن بگذرد، اشتغال بیشتر برای کشورمان به ارمغان خواهد آمد.

 

به گفته وی تلالو پرتوهایی که نویدبخش آینده‏ای درخشان برای اقتصاد ایران هستند، به قدری امیدآفرین هستند که نیروهای مردمی را نه در گرداب سرگردانِ اعتراضات، بلکه به سمت امواج خروشان پیشرفت هدایت می کند. به شرط آنکه مسولین مسیر صحیح اقتصاد را بدون اتکا به خارج طی کرده و مردم را نسبت به موضوعاتی همچون برجام و”اینستکس یا همان کانال مالی اروپا” شرطی نکنند.

 

طالبی با اشاره به دستاوردهاى جنگ ۳۳ روزه براى امروز جبهه مقاومت ‏گفت: ۲۳ مرداد ماه ، سالگرد پیروزی و مقاومت ۳۳ روزه حزب الله لبنان در برابر ارتش به ظاهر قدرتمند رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۶ میلادى و شکست مفتضحانه این رژیم، به عنوان «روز مقاومت اسلامی» نام گذاری شده است.

 

وی با اشاره به دستاوردهاى جنگ ۳۳ روزه براى حزب‏الله و امروز جبهه مقاومت تصریح کرد:تجلی «حزب‏الله» به عنوان یک نیروى تأثیر گذار در منطقه، ایجاد قدرت بازدارندگی در مقابل اسرائیل، افزایش قدرت و توان نظامی با تجربه این جنگ، شکل گیری محور مقاومت در منطقه با الگوپذیری از حزب الله از دستاوردهای جنگ ۳۳ روزه حزب الله است.

 

امام جمعه پلدشت با اشاره به عید قربان افزود: همزمان با عید قربان ایستگاه ذبح قربانی با حضور ناظران شرعی و بهداشتی در روبروی مسجد جامع آماده ارائه خدمات بصورت رایگان است.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=271854

نوشته های مشابه

08اردیبهشت
تالاب شیبلوی پلدشت بین‌المللی می‌شود
رئیس اداره محیط‌زیست پلدشت:

تالاب شیبلوی پلدشت بین‌المللی می‌شود

07اردیبهشت
تحریم ها را به فرصت تبدیل کنیم
06اردیبهشت
انتصاب عطایی به سمت مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه