Friday, 3 May , 2024
8
امام‌جمعه پلدشت:

مساجد محور مراسمات و عزاداری‌ها باشد

  • کد خبر : 285428
  • 30 تیر 1402 - 15:45
مساجد محور مراسمات و عزاداری‌ها باشد
امام‌جمعه پلدشت گفت: عزاداری در سطح شهرستان مشکلی ندارد؛ ولی ختم مراسم باید به مسجد صورت گیرد.

به گزارش آراز سسی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه پلدشت با اشاره به ماه محرم و ایام سوگواری و عزای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) گفت: دین و ارزش‌ها آن‌قدر مهم است که امام حسین (ع) کودک خردسال خود را به کربلا می‌برد.

وی ماه محرم ماه مجالس حسینی است، تصریح کرد: شور حسینی باید همراه باشعور، معرفت و علم باشد.

وی با اشاره به اینکه مراسم باید مسجد محور باشد، اظهار کرد: عزاداری در سطح شهرستان مشکلی ندارد؛ ولی ختم مراسم باید به مسجد صورت گیرد.

امام‌جمعه پلدشت با اشاره به اینکه مداحان تلاش کنند مطالب و اشعارشان آموزنده باشد و جوانان را به عمل به دین اسلام سوق دهد، افزود: هزینه‌های اضافی در مراسم‌ها را صرف امور خیر، آبادانی و محرومیت‌زدایی کنیم.

به گفته وی قیام عاشورای حسینی، یک سرمایه بزرگ است که باید از آن به‌عنوان یک قدرت نرم برای جهانی کردن دین مبین اسلام بهره برد به‌گونه‌ای که جهانیان با دیدن آیین‌های عزاداری محرم، بافرهنگ و معارف ارزشی و اسلامی آشنا شوند.

طالبی گفت: باید کوشش کنیم عزاداری‌های ما منطبق با اهداف قیام حضرت سیدالشهدا (ع) باشد.

وی تصریح کرد: مداحان و سخنرانان در این ماه در راستای هدایت نسل جوان و نوجوان در عمل به دین تلاش و کوشش کنند و اجتماعات ماه محرم بهترین فرصت برای بصیرت‌افزایی در جامعه است.

وی با اشاره به اهانت افراد سست‌عنصر در کشور سوئد، اظهار کرد: ملت ایران به‌شدت اهانت به قرآن را محکوم می‌کند و در آینده نزدیک این افراد شیطان‌صفت پاسخ این اقدام خود را می‌بینند.

امام‌جمعه پلدشت افزود: این اتفاق با حمایت دولت و پلیس رخ داد، اگر دیوانه‌ای غلطی می‌کرد، آن را پای دولت نمی‌نوشتیم، اما پلیس سوئد از این عمل حمایت کرد. هیچ نگران نیستیم؛ چراکه با این اقدامات احمقانه جایگاه دین‌ کم نمی‌شود؛ اما دولت سوئد حمایت کرده است، ملت‌های مسلمان باید دولت این کشور را پشیمان کنند.

طالبی با اشاره به حجاب گفت: حجاب متن دین است، این ملت بیش از دویست هزار شهید داده‌اند، الآن هم هر لحظه شهید می‌دهند تا احکام اسلام و قرآن در جامعه حاکم باشد؛ این ملتی که می‌بینم اجازه نخواهد داد عده‌ای بر اساس هواوهوس احکام اسلام را مورد هجمه قرار دهند.

وی با اشاره به بی‌آبی زمین‌های کشاورزی در روستای بهلول‌آباد تصریح کرد: برخی از ضعف‌های مدیریتی درگذشته منجر به این مشکل شده است و از اقدامات مسئولان امر در راستای پیگیری برای حل مشکلات تقدیر می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=285428

نوشته های مشابه

14اردیبهشت
موضع دشمن جلوگیری از آگاهی ملت‌ها است
12اردیبهشت
سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب
رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور تبیین کردند:

سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه