Friday, 3 May , 2024
16

ممنوعیت هرگونه تجمع و دسته‌وری در ایام محرم/ پروتکل‌های بهداشتی باید در تمام هیئات مذهبی رعایت شود

  • کد خبر : 275297
  • 26 مرداد 1399 - 18:26
ممنوعیت هرگونه تجمع و دسته‌وری در ایام محرم/ پروتکل‌های بهداشتی باید در تمام هیئات مذهبی رعایت شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به شرایط کرونایی هیچ‌گونه تجمع و دسته‌وری در ایام محرم انجام نمی‌شود.

به گزارش آراز سسی به نقل از اروم‌نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد داداش‌زاده صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع نحوه برگزاری عزاداری‌های ماه محرم، اظهار داشت: ضوابط برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم و صفر از سوی کمیته امنیتی، اجتماعی ابلاغ شده و تمام هیئات مکلف به رعایت آن‌ها هستند.

وی افزود: بر اساس پروتکل‌ها، مجوز برای فضای باز و اماکن سربسته نداریم. سخنرانی‌ها نیز با یک چهارم ظرفیت اماکن سربسته مقدور بوده و سقف این مراسم یک ساعت است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی، با اشاره به اینکه در ایام محرم تمام هیئات مذهبی تنها به صورت ایستا و ثابت برنامه خواهند داشت، عنوان کرد: در این زمینه، تنها در فضای باز و با رعایت پروتکل‌ها و فاصله قانونی عزاداری می‌شود و در صورت مشاهده هرگونه تخطی از پروتکل‌ها برخورد قانونی می‌شود.

وی ادامه داد: در محرم و صفر امسال دسته روی هیئات نداریم و تنها در محل مشخص شده امکان عزاداری خواهد بود. همچنین با وزارت آموزش و پرورش و ورزش و جوانان هماهنگی شده تا برای حضور هیئات در محوطه مدارس و اماکن ورزشی آمادگی داشته باشند.

داداش‌زاده، بیان داشت: استفاده از طبل و سنج و وسایل مشابه ممنوع است. زنجیر نیز به صورت شخصی یا به مدت ۱۰ روز برای یک نفر استفاده خواهد شد.

وی در خصوص جایجایی نفرات در قالب هیات و زنجیرزنی سیار نیز گفت: هیچ تحرکی در هیئات نخواهد بود و تنها به صورت ایستا به عزاداری می‌پردازند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی، با اشاره به اینکه استفاده از ماسک الزامی است و همه باید استفاده کنند، خاطرنشان کرد: نذورات ایام عزاداری هدفمند خواهد بود، با وضعیت موجود جیره خشک و بسته بندی شده سفارش است. اگر افرادی نیز نذر خاص دارند باید با حضور نماینده بهداشت انجام شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=275297

نوشته های مشابه

14اردیبهشت
موضع دشمن جلوگیری از آگاهی ملت‌ها است
12اردیبهشت
سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب
رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور تبیین کردند:

سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.

ای رسانه