Sunday, 5 May , 2024
5
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو:

ماکو پتانسیل بالایی برای توسعه گردشگری دارد

  • کد خبر : 288697
  • 28 بهمن 1402 - 8:00
ماکو پتانسیل بالایی برای توسعه گردشگری دارد
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: ماکو پتانسیل بالایی برای توسعه گردشگری دارد و باتوجه‌به موقعیت جغرافیایی خود، می‌تواند یکی از مقاصد گردشگری اصلی شمال غرب ایران باشد.

حسین گروسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «آراز سسی» با اشاره به بسته‌های سرمایه‌گذاری جدید در حوزه گردشگری گفت: منطقه آزاد ماکو قراردادی به ارزش دو هزار میلیارد تومان با شرکت هلدینگ گردشگری ماهان برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری در ماکو منعقد کرده است.

وی تصریح کرد: این قرارداد شامل توسعه هتل‌های کپسولی، ساخت وسایل تفریحی و ایجاد جاذبه‌های گردشگری است؛ هدف ما جذب گردشگران بیشتر در منطقه ماکو است.

گروسی افزود: ما قبلاً بسته‌های سرمایه‌گذاری به ارزش دو هزار و هفتصد میلیارد تومان را تعریف کردیم و تعدادی از آنها در حوزه‌های مختلفی مانند احداث باشگاه‌ها، مجموعه‌های تفریحی‌ورزشی، سوارکاری و پرورش اسب در حال اجرا هستند.

وی همچنین از برگزاری مسابقات سوارکاری و پرورش انواع اسب‌های نژاد اصلی خبر داد و افزود: ما قصد داریم تا پروژه‌هایی مانند پیست اسکی را که الان شروع شده است، طراحی و احداث کنیم.

گروسی اعلام کرد که تا پایان سال، هتل‌های چهار و پنج‌ستاره‌ای جدیدی در ماکو افتتاح می‌شود و از این به بعد، اطلاع‌رسانی بیشتری در مورد زیرساخت‌های ایجاد شده در این منطقه انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، تأکید کرد که ماکو پتانسیل بالایی برای توسعه گردشگری دارد و باتوجه‌به موقعیت جغرافیایی خود، می‌تواند یکی از مقاصد گردشگری اصلی شمال غرب ایران باشد.

وی افزود: ما برای جذب سرمایه‌گذار داخلی، مشوق‌هایی را ایجاد کرده‌ایم و آماده هر نوع مشارکت بوده و در کمترین وقت زمین را تحویل می‌دهیم.

وی تأکید کرد که سازمان منطقه آزاد ماکو در حال مذاکره با اندونزی برای توسعه گردشگری است و شرکت ماهان که با آن قرارداد بسته است، قرار است سالانه ۲۰۰ هزار نفر خارجی را به این منطقه بیاورد.

وی تصریح کرد: ماکو می‌تواند به‌عنوان یک مرکز تجاری و لجستیکی عمل کند، به‌خصوص باتوجه‌به موقعیت خود که در جاده ابریشم قرار گرفته است.

وی افزود: ماکو می‌تواند به لحاظ تأمین قطعات خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین که بیشتر آن‌ها در کشورهای اروپایی مانند آلمان و فرانسه ساخته می‌شوند، بهترین نقطه برای واردات و بازسازی ناوگان باشد.

گروسی گفت: ما می‌توانیم با قیمت ارزانی ناوگان سازمان‌های مختلف را بازسازی کرده و در دهکده لجستیک، ۵۰۰ هکتار برای این منظور جاسازی شده است.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=288697

نوشته های مشابه

15اردیبهشت
مراسم سوگواری امام جعفر صادق (ع) در پلدشت
14اردیبهشت
موضع دشمن جلوگیری از آگاهی ملت‌ها است

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه