Sunday, 28 April , 2024
15

قانون بازنشستگی راه را برای جوان ها می گشاید/ جنبش دانشجویی، ضد استکباری، ضد سلطه، ضد دیکتاتوری و طرفدار عدالت است

  • کد خبر : 269437
  • 16 آذر 1397 - 13:22
قانون بازنشستگی راه را برای جوان ها می گشاید/ جنبش دانشجویی، ضد استکباری، ضد سلطه، ضد دیکتاتوری و طرفدار عدالت است

امام جمعه پلدشت گفت: قانون بازنشستگی راه را برای جوان ها می گشاید که بتوانند خودشان را به مراکز مدیریتی برسانند.

به گزارش آراز سسی، حجت الاسلام و المسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به قانون با بازنشستگی در کشور گفت: قانون بازنشستگان، یک قانون بسیار خوبی بوده و این از قوانینی است که ما به آن احتیاج داشته ایم.

وی تصریح کرد: قانون بازنشستگی در واقع حلقه بسته‌ مدیریتی را که گاهی اوقات در بعضی از جاها سال های سال طول می کشد این حلقه‌ی مدیریتی بسته را باز کرده و می شکند،

وی اظهار کرد: قانون بازنشستگی راه را برای جوان ها می گشاید که بتوانند خودشان را به مراکز مدیریتی برسانند.

امام جمعه پلدشت افزود: اطلاق قانون، اطلاق درستی نیست یعنی اینکه هر بازنشسته‌ای باید به کار گرفته نشود، این اطلاق درست نیست.

طالبی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز گفت: نماز ستون دین است و پیامبر اسلام (ص) درباره این جنبه از نماز می‌فرماید، «مَثَل نماز مثل ستون خیمه است، اگر ستون خیمه برپا باشد طناب‌ها و میخ‌ها و پوشش خیمه نیز سودمند است آنگاه که ستون خیمه بشکند میخ‌ها و طناب‌ها و پوشش خیمه سودی ندارد.

وی بر لزوم توجه به ادای صحیح نماز  تصریح کرد: مقام معظم رهبری درباره معنای آیه «همانا نماز آدمی را از هر کار زشت و منکر باز می‌دارد» ، می‌فرمایند، “معنایش این است که وقتی نماز می‌خوانی، آن واعظ درونىِ تو که با نماز جان گرفته، او مرتب به تو از بدىِ فحشاء و منکر می گوید و گفتن و تکرار کردن و بر دل فرو خواندن، طبعاً اثر دارد و دل را خاضع و خاشع می کند لذا می بینید نماز تکرار باید شود. روزه، سالی یک بار؛ حج، عمری یک بار؛ نماز، هر روز چند بار باید تکرار شود. اهمیت نماز اینجا است.”

وی با اشاره به ۱۶ آذر روز دانشجو اظهار کرد: جنبش دانشجویی خصلت و خاصیتش در کشور ما لااقل اینجور است که ضد استکباری، ضد سلطه، ضد دیکتاتوری و طرفدار عدالت است.

خطیب نماز جمعه پلدشت با اشاره به اینکه جنبش دانشجویی در شرایط کنونی رسالت سنگینی بر عهده دارد، افزود: نقش آفرینی در فراگیرسازی گفتمان انقلابی گری، افزایش بصیرت و سطح آگاهی سیاسی و دینی، داشتن تحلیل سیاسی و اعلام موضع به هنگام، آگاه سازی جامعه، فساد ستیزی و مطالبه عدالت، میدان داری در جنبش نرم افزای و کمک به تحقق تمدن اسلامی گوشه ای از رسالت جنبش دانشجویی است.

به گفته وی  تلاش جریان‌های رسانه‌ای و فرهنگی آمریکایی در خارج و داخل کشور بر این است که نه تنها واقعه‌ی ۱۶ آذر ۳۲ و بلکه کلیت جریان دانشجویی و آرمان‌ها و خواسته‌های جوانان دانشجو را به نفع جریان غرب گرا و آمریکایی مصادره کنند.

طالبی گفت: راهکار مبارزه با توطئه شوم دشمنان، افزایش «بصیرت» سیاسی، دینی و شناخت مسیر صحیح با پیروی از  ارزش های دینی و انقلابی است.

وی با اشاره به بد عهدی آمریکا در برجام تصریح کرد: اروپایی‌ها در قضیه برجام بدهی زیادی به ایران دارند و  ۷ ماه از خروج آمریکا از برجام می‌گذرد و علی رغم گذشت این مدت طولانی، اروپا از مرحله حرف فراتر نرفته و هنوز اقدامی عملی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی با اشاره به جنگ یمن اظهار کرد: نزدیک ۴ سال از جنگ یمن می‌گذرد اما با پایمردی مردم یمن با محوریت انصارالله، متجاوزان به هیچ یک از اهداف خود دست نیافته اند.

امام جمعه پلدشت افزود: یمن دچار یکی از بزرگترین فجایع انسانی شده و به رغم هشدارهای مجامع جهانی نسبت به بحران یمن، هیچ عزم جدی برای توقف جنگ به چشم نمی خورد.

به گفته وی حدود ۴/۸ میلیون نفر در این کشور در آستانه قحطی و گرسنگی قرار دارند و سازمان ملل نسبت به خطر افزایش این تعداد تا ۱۴ میلیون نفر هشدار داده است.

طالبی گفت: طی ۳ سال گذشته دست ‌کم ۸۵ هزار کودک در اثر گرسنگی و بیماری در یمن جان باخته‌ و هر ۱۰ دقیقه یک کودک در این کشور از دنیا می‌رود.

وی با اشاره به جنگ رسانه ای دشمن تصریح کرد: روند تحولات داخلی کشور بعد از اعلام مرحله نهایی تحریم ها در ۱۳ آبان ماه ، دشمنان نظام اسلامی را متحیر و دوستان انقلاب اسلامی را امیداوار ساخته است.

وی اظهار کرد: مردم ایران به این باور رسیده اند که قادر هستند جنگ اقتصادی دشمن را نیز همچون جنگ تحملی، کودتاها، اقدامات تروریستی، توطئه های تجزیه طلبانه سالهای آغازین انقلاب، تهاجم فرهنگی، فتنه های پیچیده و جنگ های نیابتی سالهای اخیر به شکست رسانده و پیروزی دیگری را به نام مردم ایران در چهلمین سالگرد بزرگداشت انقلاب اسلامی ثبت کنند.

امام جمعه پلدشت با اشاره به شعار تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی افزود:  حال که در نهمین ماه سال قرار داریم و زمان کمی به پایان سال باقی مانده است فرصت مناسبی است تا میزان تحقق شعار سال را که «حمایت از کالای ایرانی» نام گرفته و همچنین الزامات تحقق کامل آن را مورد بررسی قرار دهیم.

طالبی گفت: یکی از لوازم حمایت از کالای ایرانی، مدیریت واردات و ممنوعیت واردات محصولات غیراساسی و محصولات دارای مشابه داخلی است و نباید اجازه داد کالایی بدون مجوز و به صورت قاچاق وارد کشور شود.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=269437

نوشته های مشابه

08اردیبهشت
تالاب شیبلوی پلدشت بین‌المللی می‌شود
رئیس اداره محیط‌زیست پلدشت:

تالاب شیبلوی پلدشت بین‌المللی می‌شود

07اردیبهشت
تحریم ها را به فرصت تبدیل کنیم
06اردیبهشت
انتصاب عطایی به سمت مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه