Thursday, 18 April , 2024
14

عملیات اجرایی فاز اول فنس کشی محدوده منطقه آزاد ماکو آغاز شد

  • کد خبر : 276806
  • 21 بهمن 1399 - 0:34
عملیات اجرایی فاز اول فنس کشی محدوده منطقه آزاد ماکو آغاز شد
عملیات اجرایی فاز اول محصورسازی محدوده منطقه آزاد ماکو به طول ۱۰ کیلومتر با حضور مرتضی بانک مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد، محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو و جمعی از مسوولان منطقه، آغاز شد.

به گزارش آراز سسی، عملیات اجرایی فاز اول محصورسازی محدوده منطقه آزاد ماکو به طول ۱۰ کیلومتر با حضور مرتضی بانک مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد، محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو و جمعی از مسوولان منطقه، آغاز شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو روز دوشنبه در آیین کلنگ زنی این پروژه به اهمیّت و ضرورت محصورسازی محدوده این منطقه آزاد اشاره کرد و گفت: در راستای بهره مندی درست از مزیت های این منطقه، محصورسازی یکی از اصول اساسی به شمار می رود.

محمدرضا عبدالرحیمی اضافه کرد: بر این اساس با اعتبار اولیه بیش از ۲۵۶ میلیارد ریال این پروژه از گیت ورودی اصلی به میزان پنج کیلومتر سمت چپ و پنج کیلومتر از سمت راست اجرا می شود.

وی ارتفاع فنس را ۲.۸ متر عنوان کرد و افزود: در کنار آن،  سه باب گیت فرعی در فاز اول احداث می شود.

وی از آغاز عملیات اجرایی احداث گمرک در گیت ورودی این منطقه طی ماه های آتی با هماهنگی گمرک کشور خبر داد.

لازم بذکر است منطقه آزاد ماکو به عنوان یکی از هفت منطقه آزاد کشور به لحاظ محدوده جغرافیایی منطبق بر شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان است؛ این منطقه در دولت تدبیر و امید به الگویی برای اقتصاد مقاومتی تبدیل شده است.

مساحت این منطقه حدود چهارهزار کیلومتر مربع بوده و به تنهایی بیش از ۷۵ درصد کل مساحت مناطق آزاد کشور را به خود اختصاص داده و دومین منطقه آزاد بزرگ دنیاست.

این منطقه در مجاورت ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار دارد و طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این منطقه با این کشورها به ترتیب ۱۳۰ و ۱۴۰کیلومتر است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=276806

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه