Saturday, 27 April , 2024
12

عرفان و هدف قیام امام حسین(ع) بر مردم تبیین شود/ گام سوم کاهش تعهدات برجام باید محکمتر برداشته شود/ رژیم اشغالگر صهیونیستی در حالت انتظار و ترس از واکنش حزب الله به سر میبرد

  • کد خبر : 272290
  • 15 شهریور 1398 - 15:59
عرفان و هدف قیام امام حسین(ع) بر مردم تبیین شود/ گام سوم کاهش تعهدات برجام باید محکمتر برداشته شود/ رژیم اشغالگر صهیونیستی در حالت انتظار و ترس از واکنش حزب الله به سر میبرد

امام جمعه پلدشت گفت: مراسم مداحی و ذکر مصیبتی که توسط ذاکران و مداحان اهل بیت(ع) انجام می شود، یکی از ارکان هیئات مذهبی به حساب میاید که باید برنامه آنان در تراز آموزه های اسلامی بوده و از انحراف بدور باشد.

به گزارش آراز سسی، حجت الاسلام والمسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به وقایع و اهداف عاشورا گفت: پیام عاشورا این است که هرجایی و مکانی حرکتی علیه دین صورت گیرد همان جا برای ما کربلا و روز عاشورا است و در برابر آن می ایستیم.

 

وی تصریح کرد: عاشورا فریاد بلند در برابر تحریف است، راه امام حسین راه عزت، سربلندی و آزادگی است.

 

وی اظهار کرد: نباید تنها به شور حسینی توجه کرد بلکه باید عرفان و هدف قیام برای مردم تبیین و بازگو شود.

 

امام جمعه پلدشت افزود: مراسم مداحی و ذکر مصیبتی که توسط ذاکران و مداحان اهل بیت(ع) انجام می شود، یکی از ارکان هیئات مذهبی به حساب میآید که باید برنامه آنان در تراز آموزه های اسلامی بوده و از انحراف بدور باشد.

 

به گفته وی در طول سالهای اخیر، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدارهای متعدد با مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) نگاه مهم و قابل ملاحظه ای را نسبت به مداحی و عزاداری و هیئت داری بیان داشته اند که توجه به این توصیه ها ، میتواند در تبدیل هیئات مذهبی به هیئت مطلوب موثر باشد.

 

طالبی با اشاره به برخی تذکرات و توصیه های رهبر معظم انقلاب به مداح ها گفت: مداح‌ها بدانند چه می‌خوانند، از تعابیر نامناسب و سبک استفاده نکنید، بازی کردن با مسئله‌ی مداحی سزاوار نیست، محبت اهل بیت(ع) مجوز گناه‌کردن نیست، پرهیز از دامن زدن به اختلافات فرق اسلامی، طرد مروجین اختلاف امت اسلام، پرهیز از مدح ها و تمجیدهای بی معنا، منبر مداحی نباید خالی از معارف اسلامی باشد، وقت مستمعین را تلف نکنید، پرهیز از بکارگیری آهنگهای نامناسب و سبک و  تمییز قائل شدن بین آهنگ شادی و عزا از توصیه های مقام معظم رهبری است.

 

وی با تاکید بر پیام های عاشورا برای مقاومت کنونی ملت مسلمان و عاشورایی ایران تصریح کرد: از دشمن ولو با عِدّه و عُدّه زیاد، نباید هراس داشت، رعب و ترس از خصائل منافقین و افراد سست ایمان است چنانچه شجاعت و شهامت جزء مختصات مومنین و شهادت طلبان است.

 

وی اظهار کرد: در مسیر مقاومت و نبرد با استکبار و مستکبرین، این پیام را باید به دشمن داد که از دادن جان و فرزند ابایی نداریم چرا که مرگ با عزت و شرف بر زندگی زیر بار زور و ذلت ارجحیت دارد.

 

خطیب نماز جمعه پلدشت با تاکید بر اینکه گام سومی که در کاهش تعهدات برجامی برداشته می شود باید محکمتر باشد، افزود: گام های گذشته اگر چه می توانست محکم تر از این برداشته شود، اما در همین حد نیز اراده ایران را در بر هم زدن تصور دشمنان که ایران به هر قیمتی حاضر به عبور از برجام نیست را اثبات کرد.

 

به گفته وی نباید دستگاه دیپلماسی ما به لبخندها و مذاکرات تلفنی و وعده های بی پایه غربی ها اعتماد کند و هرگونه قرار و توافق با آنها باید مکتوب ، تضمینی و قابل تحقق باشد.

 

طالبی گفت: اروپا باید به این باور برسد که اگر نتواند تعهدات خود را عملیاتی کند، ایران گام سوم در کاهش تعهدات برجامی را با قدرت اجرا خواهد کرد، استفاده از سانتریفیوژهای نسل ۶ و ۸ و عبور از حدود تحقیقاتی که برای آنها در برجام ذکر شده ، گزینه ای است که میتواند یکی از اقدامات ایران در گام سوم باشد و گزینه دیگر ، خروج سایت غنیسازی” فردو ” از فاز تحقیقاتی و استفاده از آن در فاز صنعتی برای تولید اورانیوم است.

 

وی با اشاره به اقدامات روز یکشنبه حزب الله تصریح کرد: حزب الله لبنان روز یکشنبه طی یک حمله غافلگیرانه موشکی و در پاسخ به ترور ناجوانمردانه دو جوان رزمنده حزب الله در سوریه، یک خودرو نظامی رژیم صهیونیستی که در حال تردد در مسیر منتهی به پادگان “افیفیم “بود را با شلیک موشک ضد تانک منهدم کرد بطوری که بر اساس گزارشات منتشر شده کلیه سرنشینان مسلح این خودرو نظامی کشته و زخمی شدند.

 

وی با اشاره به اینکه سید حسن نصرالله تاکید کرده که زمان واکنش حزب الله نامشخص است و همین مسئله اسرائیل را در انتظاری کُشنده قرارداده است، اظهار کرد: رژیم اشغالگر صهیونیستی در حالت انتظار و ترس از واکنش حزب الله به سر میبرد، این انتظار تبدیل به یک سلاح مرگبار شده و خواب را از چشمان صهیونیستها ربوده است.

 

امام جمعه پلدشت افزود: همزمان با تشدید هراس در سرزمین های اشغالی از ترس حملات انصارالله، یکی از وزرای سابق دولت لبنان، اعلام کرده که آمریکا خواستار گفتگو با حزب الله و توقف حمله به اسرائیل در ازای توقف تحریم ها علیه حزب الله شده است اما حزب الله به این پیشنهاد جواب رد داده است.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=272290

نوشته های مشابه

08اردیبهشت
تالاب شیبلوی پلدشت بین‌المللی می‌شود
رئیس اداره محیط‌زیست پلدشت:

تالاب شیبلوی پلدشت بین‌المللی می‌شود

07اردیبهشت
تحریم ها را به فرصت تبدیل کنیم
06اردیبهشت
انتصاب عطایی به سمت مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه