Saturday, 27 April , 2024
14

عاشورا می‌تواند همه آزادی خواهان و عدالت طلبان دنیا را به هم پیوند دهد/ اقتصاد مقاومتی در هر شرایطی به اقتصاد کمک می کند/ دوران افول آمریکا شروع شده است

  • کد خبر : 272422
  • 22 شهریور 1398 - 15:40
عاشورا می‌تواند همه آزادی خواهان و عدالت طلبان دنیا را به هم پیوند دهد/ اقتصاد مقاومتی در هر شرایطی به اقتصاد کمک می کند/ دوران افول آمریکا شروع شده است

امام جمعه پلدشت گفت: فراگیری و گستردگی مراسم عاشورای حسینی در کشورهای مختلف که در سالهای اخیر به اوج خود رسیده، بُعد جهانی و گستردگی نهضت حسینی را آشکار کرده است.

به گزارش آراز سسی، حجت الاسلام والمسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به ایام محرم گفت: فراگیری و گستردگی مراسم عاشورای حسینی در کشورهای مختلف که در سالهای اخیر به اوج خود رسیده، بُعد جهانی و گستردگی نهضت حسینی را آشکار کرده است.

 

وی تصریح کرد: این حضور که امسال ارتباط معناداری با تبلور جبهه فراگیر مقاومت یافته است، نمایانگر پویایی و زایندگی این نهضت و واجد این پیام است که عاشورا می‌تواند همه آزادی خواهان و عدالت طلبان دنیا را به هم پیوند دهد و شبکه بین‌المللی مقاومت را ایجاد کند.

 

وی اظهار کرد: گفتمان مقاومت با اتکاء به ارزشهای اسلامی و الهام گرفته از فرهنگ عاشورایی که در عرصه میدانی با ایثارگری و از خودگذشتگی مدافعان حرم و رزمندگان الهام گرفته از نهضت حسینی در قالب سازمانهای مقاومت، نظیر حزب الله لبنان، انصارالله یمن، حشد الشعبی عراق، دفاع وطنی سوریه، فاطمیون، زینبیون و حیدریون افغانستان و پاکستان تجلی یافت ، توانست در عین خنثی سازی توطئه دشمن، اقبال جهانیان به ویژه مسلمانان را به فرهنگ مقاومت وعاشورا جلب نماید.

 

امام جمعه پلدشت افزود: تحولات دهه‌های اخیر بویژه پس از انقلاب اسلامی سبب شده است “درس ها وعبرت ‌های عاشورا” کارآمدی خود را بیش از پیش نشان دهد؛ درس ایثار و فداکاری، درس دینداری، درس اخلاص، درس موقع شناسی، درس بصیرت، درس شجاعت، درس صبر و استقامت در مقابل سختی ها، درس آزادی و حریّت، درس قیام اللَّه، درس محبّت و عشق و درس آمادگی برای پشتیبانی از حقّ و برپایی عدل از جمله مواردی است که در این کارآمدی تبلور یافته است.

 

طالبی با اشاره به آغاز گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران و فرصت دوباره به غرب گفت: پنجشنبه ۱۴ شهریور، فرصت ۶۰ روزه دوم ایران به طرف‌های باقیمانده در توافق هسته‌ای موسوم برجام پایان یافت و بر همین اساس، رئیس جمهور آغاز گام سوم را اعلام کرد.

 

وی تصریح کرد: یکی از ارکان گام سوم این است که ایران گازدهی به سانتریفیوژهای نسل جدید را آغاز می‌کند و طبق برجام قرار بود ایران از سال یازدهم پس از اجرای برجام، گازدهی به ماشین‌های سانتریفیوژ آی‌آر۶ را آغاز کند که با برداشتن گام سوم، عملاً این تعهد برجامی کنار می‌رود.

 

وی اظهار کرد: ایران با اقداماتی که در قالب گام سوم انجام می‌دهد، هر آنچه در برجام در مورد تحقیق و توسعه ماشین‌های سانتریفیوژ نسل جدید تعهد کرده، کنار می‌گذارد و بر توانمندی خود در این حوزه می‌افزاید.

 

خطیب نماز پلدشت افزود: با برداشته شدن گام سوم هسته ای، ایران این اولتیماتوم را به غرب و نهادهای بین المللی داد که این گام ها تا ابد نمی توانند استمرار داشته باشند و چه بسا گام چهارم، گام نهایی کاهش تعهدات برجامی باشد.

 

به گفته وی نمایندگان آژانس بین المللی و مدیر موقت این آژانس در سفر خود به ایران نباید تنها به ارائه یک گزارش در مورد جزئیات گام سوم اکتفا کنند بلکه اگر به دنبال حفظ این توافق هستند باید بر حقانیت ایران تاکید کرده و کشورهای اروپایی را در مورد انجام تعهدات خود در برابر ایران تحت فشار بگذارند.

 

طالبی با اشاره به شکست تروریسم اقتصادی آمریکا علیه ایران گفت: نزدیک به ۱۵ ماه است که از «خروج آمریکا از برجام» و همچنین تلاش‌های مکرر این کشور برای اعمال حداکثری تحریم‌های ضدایرانی آن می‌‌گذرد و می‌‌توان گفت که این کشور از تمام گزینه‌های خود برای اعمال فشار بر ایران و تغییر رفتار آن استفاده کرده است.

 

وی تصریح کرد: با وجود تحریم ‌ها علیه ایران، اقتصاد ایران نه تنها مقاوم بوده است بلکه فرایند رشد را هم دنبال می‌‌کند که این نشان از فرسایشی شدن جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران و بی ‌اثر شدن تحریم‌های ضدایرانی است.

 

وی اظهار کرد: بررسی تاریخی سیاست خارجی آمریکا نشان می‌دهد که این کشور معمولاً به چند دلیل اصلی کشورها را مورد تحریم قرار می‌دهد، «تغییر سیاست‌های کشور هدف، بازدارندگی کشور هدف، برحذر داشتن کشور تحریم شده از تعقیب برخی سیاست ها در آینده و نیز نشان دادن تصمیم و اراده جهت اقدام.»

 

امام جمعه پلدشت افزود: اقتصاد مقاومتی را می‌‌توان الگویی دانست که در تمام شرایط و زمان ‌ها می‌‌تواند به کمک اقتصاد آمده و آسیب‌های ناشی از تحریم و فشار کشورها را کاهش دهد، آمریکا هر چه در توان داشت از همه گزینه ‌ها برای فشار بر ایران استفاده نمود تا سبب تضعیف اقتصاد کشور شود و عرصه را برای مردم ایران تنگ کند اما گذشت زمان نشان داد که اقتصاد ایران با بهره ‌گیری از توصیه‌های مقام معظم رهبری توانست در برابر تحریم ‌ها ایستادگی کند و با کمک دانش فنی برای تولید بومی اقدامات گسترده‌ای را انجام دهد.

 

طالبی با اشاره به رشوه‌ای که برای آمریکا رسوایی به بار آورد گفت: پیشنهاد رشوه مقامات آمریکا به ناخدای هندی نفتکش ایرانی، اوج سقوط اخلاقی، سیاسی و استیصال آمریکا را نشان می‌دهد.

 

وی تصریح کرد: دوران افول آمریکا شروع شده و این کشور را در مسیر نوعی سقوط از قدرت برتر به قدرت میانی قرار داده است، رهبر معظم انقلاب نیز بارها بر این موضوع و شروع دوران افول آمریکا اشاره کرده اند.

 

وی اظهار کرد: رشوه دادن به ناخدای یک نفتکش به معنای اوج ذلت، حقارت و استیصال بوده و نشان دهنده این است که آمریکا هیچ اهرمی برای مقابله با ایران نداشته و تنها راه موجود را پیشنهاد رشوه به ناخدای نفتکش ایرانی دانسته که آن هم از طرف ناخدای این کشتی رد شد.

 

امام جمعه پلدشت با اشاره به راهبرد فرهنگی آمریکا برای نفوذ در عراق افزود: طی روزهای گذشته انتشار مستندی از سوی شبکه «الحرّه» وابسته به آمریکا تحت عنوان «فساد دینی در عراق» که به طور مشخص شخصیت‌های عالی مذهبی شیعه و سنی را در عراق نشانه رفته است، موجی از واکنش‌های شخصیت‌ها، احزاب و حتی دولت عراق را در پی داشته است.

 

به گفته وی مهم‌ترین سطح نفوذ فرهنگی آمریکا در عراق که به وضوح دست‌های پنهان آن در موضوع تخریب مرجعیت و دیگر نهادهای مذهبی نمایان است را می‌توان در تمرکز واشنگتن بر ایجاد رسانه‌های دست نشانده مشاهده کرد.

 

طالبی گفت: یکی دیگر از ابعادی که در ارتباط با مناسبات فرهنگی میان آمریکا و عراق می‌توان به عنوان موضوعی مهم مورد توجه واقع شود، در ارتباط با میزان پذیرش دانشجویان عراقی در کشور آمریکا است؛ در حقیقت، واشنگتن از پذیرش دانشجویان عراق به عنوان ابزاری برای تربیت نخبگان آینده بزرگ شده با فرهنگ آمریکایی و غربی بهره می‌گیرد.

 

وی تصریح کرد: در سال ۲۰۰۸، عراق و آمریکا در مورد توافق نامه همکاری استراتژیک که شامل اهداف افزایش مبادلات فرهنگی و همکاری در آموزش و تحقیقات عالی می‌باشد، توافق کردند و از آن زمان تاکنون، تعداد دانشجویان عراقی برای تحصیل در آمریکا، ۴۲۹ درصد افزایش یافته است.

 

امام جمعه پلدشت افزود: زنان یکی از حوزه هایی است که آمریکا برای نفوذ فرهنگی خود در عراق در نظر گرفته است. آمریکا به دنبال اثرگذاری بر زنان عراقی است و تلاش‌های خود را حول محور ترویج فمینیسم طراحی و اجرا می‌کند.

 

به گفته وی آمریکا سعی کرده است که با تداوم حضور نظامی خود در عراق زمینه را برای راهبرد اصلی خود یعنی “نفوذ فرهنگی” فراهم کند و این استراتژی در کشورهای مسلمان از سوی آمریکا به روش‌های مختلف پیگیری شده است.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=272422

نوشته های مشابه

08اردیبهشت
تالاب شیبلوی پلدشت بین‌المللی می‌شود
رئیس اداره محیط‌زیست پلدشت:

تالاب شیبلوی پلدشت بین‌المللی می‌شود

07اردیبهشت
تحریم ها را به فرصت تبدیل کنیم
06اردیبهشت
انتصاب عطایی به سمت مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه