Thursday, 2 May , 2024
10

شهید نواب صفوی فردی با عزت نفس و آزاده بود

  • کد خبر : 265217
  • 27 دی 1396 - 14:38
شهید نواب صفوی فردی با عزت نفس و آزاده بود

امام جمعه پلدشت گفت: مهم‌ترین ویژگی هاى مردان الهى، عزت نفس و آزادگى است، آنان در هیچ شرایطى حاضر نمى‌شوند به‌خاطر منافع زودگذر دنیوى و یا ریاست هاى موقتى و مطامع مادى شخصیت خود را خوار و ذلیل نموده، و از عزت نفس و مناعت طبع فاصله بگیرند.

حجت الاسلام و المسلمین وحید طالبی در گفتگو با خبرنگار آراز سسی با اشاره به سالروز شهادت نواب صفوی و جمعی از فدائیان اسلام گفت: شهید نوّاب صفوى در واقع مبارزه خود را در سنین شانزده و هفده سالگى، از مدرسه صنعتى تهران شروع کرد.

 

وی تصریح کرد: شهید نواب و دوستانش تظاهراتى علیه نظام شاه به راه انداخته و به طرف مرکز شهر حرکت کردند و در مسیر راه مردم بسیارى به آنان ملحق شده و جمعیت انبوهى را تشکیل دادند.

 

امام جمعه پلدشت افزود: نوّاب در جمع تظاهرکنندگان خشم و نفرتش را علیه حکومت مستبد شاه ابراز داشته و با مداخله پلیس جمعیت پراکنده و نوّاب صفوى به جرم تحریک احساسات مردم تحت تعقیب قرار گرفت.

 

طالبی گفت: جنبش انقلابى فداییان اسلام که بر محور دین مقدّس اسلام شکل‌گرفته بود، در همان زمان و بعد از آن نتایج ارزشمندى براى ملّت ایران به بار آورد، فداییان اسلام مردم را از خطراتى که دین اسلام و مصالح مردم ایران را تهدید مى کرد، آگاه و در اندک زمان موجى از حرکت‌هاى مردمى را در سراسر ایران به‌وجود آورد.

 

وی تصریح کرد: مهم‌ترین ویژگی هاى مردان الهى، عزت نفس و آزادگى است، آنان در هیچ شرایطى حاضر نمى‌شوند به‌خاطر منافع زودگذر دنیوى و یا ریاست هاى موقتى و مطامع مادى شخصیت خود را خوار و ذلیل نموده، و از عزت نفس و مناعت طبع فاصله بگیرند.

 

وی اظهار کرد: شهید نواب صفوى از جمله عالمانى است که حب جاه، جلال، مال و منال دنیا را از وجودش پاک نموده و دوستى خود را براى خدا و اولیاى گرامى‌اش خالص گردانیده بود به همین جهت کسى نتوانست او را با دام هاى ظاهرى و زرق و برق دنیوى فریب دهد.

 

امام جمعه پلدشت افزود: شهید نواب صفوى بعد از عمرى با برکت و سراسر حماسه و مبارزه در ۲۷ دیماه ۱۳۳۴ شمسى به همراه ۳ یار وفادارش، خلیل طهماسبى، مظفر ذوالقدر و سید محمد واحدى به جرم دفاع از ارزش هاى اسلامى، توسط رژیم ستمشاهى محمدرضا پهلوى به شهادت رسید.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=265217

نوشته های مشابه

12اردیبهشت
سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب
رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور تبیین کردند:

سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب

12اردیبهشت
وعده صادق حاصل تربیت شهید مطهری‌ها بود
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای استان آذربایجان غربی:

وعده صادق حاصل تربیت شهید مطهری‌ها بود

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه