Friday, 26 April , 2024
14

شهداء شربت شهادت را نوشیدند و جام زهر ماندن در دنیا را به ما داده اند/ اگر شهید نشدیم می توانیم شهید پرور باشیم

  • کد خبر : 261397
  • 03 خرداد 1396 - 9:00
شهداء شربت شهادت را نوشیدند و جام زهر ماندن در دنیا را به ما داده اند/ اگر شهید نشدیم می توانیم شهید پرور باشیم

جانباز دوران دفاع مقدس گفت: حسرت می خورم که چرا شهید نشدم، شهداء شربت شهادت را نوشیدند و جام زهر ماندن در دنیا را به ما داده اند.

به گزارش آراز سسی، سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر یکی از مهمترین و بزرگترین عملیات نیروهای مسلح در ۸ سال جنگ تحمیلی بود.

 

منوچهر قهرمانی جانباز ۲۵ درصد در گفتگو با خبرنگار آراز سسی در خصوص اینکه چگونه عازم جبهه جنگ شده است، گفت: اولین بار در اواخر سال ۶۱ بصورت داوطبانه از طریق نیروی مقاومت بسیج شهرستان خوی به تیپ مستقل بیت المقدس رفته و عازم جبهه های حق علیه باطل شدم.

 

وی با اشاره به رضایت کامل خانواده در اعزام به جبهه ها تصریح کرد: خانواده من نه تنها مانع حضور ما در جبهه های جنگ نمی شد بلکه ما را تشویق می کرد، بعضی وقت ها ۳ برادر همزمان در جبهه ها حضور داشتیم.

 

جانباز ۲۵ در صد دفاع مقدس با اشاره به حال و هوای شب های عملیات افزود: حال و هوای ما در شب عملیات قابل وصف نیست، اگر کل شیرینی های زندگی انسان را جمع کنیم به شیرینی و لذت شب های عملیات نمی رسد.

 

منوچهر قهرمانی جانباز 25 درصد

به گفته وی حیطه بندی موجود باعث می شد زمان دقیق حمله به مواضع دشمن را ندانیم ولی هر وقت دشمن آتش سنگین به سمت نیروهای ما می ریخت متوجه می شدیم که قرار است ما عملیات کنیم و ترس بر دشمن غلبه کرده است.

 

قهرمانی با اشاره به خاطرات سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: زمان آزادسازی خرمشهر ما به عنوان نیروهای پشتیبانی حضور داشتیم و وقتی امام خمینی (ره) فرمودند، خرمشهر را خدا آزاد کرد چنان شور و حالی نیروی های خودی را در بر گرفت که قابل وصف نیست.

 

وی تصریح کرد: بهمن۶۴ دشمن بعثی تحرکاتی در منطقه حاج عمران از خود نشان داد و ما برای تحکیم خط مقدم عازم خط شدیم، رزمندگان و روحانیون طوری در زیر رگبار دشمن با خونسردی و آرامش ماموریت خود را انجام می دادند که گویا تیری به سوی ما زده نمی شود.

 

جانباز ۲۵ درصد دفاع مقدس با تاکید به حضور اهالی شهرستان در آزادسازی خرمشهر گفت: نیروی های ما ترکیبی از نیروهای دواطلب، نیروی انتظامی، ارتش و سپاه بود و اواخر سال ۶۱ از نیروهایی که مستقیما درگیر آزاد سازی خرمشهر بودند می توان به اسحاق زاهدی، اسماعیل نظری و اسحاق ذاکری اشاره کرد.

 

منوچهر قهرمانی جانباز 25 درصد

قهرمانی در پاسخ به اینکه آیا جنگ سخت است و علتی که باعث حضور در جبهه ها می شد، گفت: باید سختی را به صورت نسبی تعریف کنیم، جنگ سخت است برای کسانی که از جان ها و مال های خود می ترسند ولی برای کسی که ارزش جان خود را می داند جنگ خیلی راحت است، وقتی خداوند می فرماید که با اولین قطره خون شهید من بهشت را بر او واجب می کنم در اینجا سختی معنایی ندارد.

 

وی با اشاره به روحیه و فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان امروزی تصریح کرد: اگر خدایی نکرده دشمن امروز بخواهد پایش را از گلیم خود دراز کند جوانان امروزی ما پیشگام تر از نسل ما هستند و چنان پاسخ کوبنده ای به دشمن می دهند که قابل وصف نیست، بعضی از جوانان ما طوری تربیت شده اند که از ما هم پیشگام هستند و این را در راهیان نور به کرات دیده ام.

 

جانباز دوران دفاع مقدس افزود: حسرت می خورم که چرا شهید نشدم، شهداء شربت شهادت را نوشیدند و جام زهر ماندن در دنیا را به ما داده اند.

 

قهرمانی گفت: بار های که به مشهد می روم بعد از زیارت حرم امام رضا(ع) به خواجه ربیع رفته و بعد از فاتحه و زیارت مزار شهداء می گویم شهدای اسلام واقعا من از شما گله مندم شما فکر می کنید به ما خدمت کردید که ما را در این دنیا نگه داشتید؟

 

وی اظهار داشت: تیپ ویژه شهدای مشهد در عملیات کربلای ۲ ما را بعد از ۱۰ ساعت مقاومت از دست دشمن نجات دادند و خیلی از همزمانشان در آنجا شهید شدند.

 

جانباز دوران دفاع مقدس افزود: اگر ما شهید نشدیم ولی می توانیم شهید پرور باشیم، امروز من بچه هایم را طوری تربیت کرده ام که بارها سعی کرده اند مدافع حرم شوند و به نهاد های مختلف اعلام آمادگی کرده اند.

 

منوچهر قهرمانی جانباز 25 درصد

به گفته وی ۶۰ درصد از جوایز راهیان نور اهواز سال ۸۹ به پایگاه مقاومت ما رسید و این در سایه تلاش فرهنگی ما و دوستانمان است.

 

قهرمانی با اشاره به کمبود های جنگ گفت: تنها کمبودمان در جنگ سیم خاردار بود و بقیه تجهیزات را داشتیم، اکثر ادوات جنگی را هم از عراقی ها غنیمت گرفته و به سمت خودشان شلیک می کردیم.

 

وی در خصوص واژه شهادت و شهید تصریح کرد: شهید و شهادت یعنی آبرو، عزت، شرف، ایثار و شیرین ترین واژه در زندگانی است.

 

جانباز دوران دفاع مقدس در سخن پایانی خود با مردم و مسئولان افزود: مردم در طول این چندی سال به تکلیف خود عمل کردند و از آن می توان به انتخابات اخیر اشاره کرد و از مسئولین هم راضی هستیم ولی در برخی از موارد میبینیم به جای اینکه مسئولین راه را به مردم نشان دهند مردم راه را بر مسئولین نشان می دهند که این هم زیبنده کشوری که هزاران شهید، جانباز و مفقود الاثر دارند نیست.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=261397

نوشته های مشابه

07اردیبهشت
باید از تحریم ها فرصت ایجاد کنیم
05اردیبهشت
ویزیت رایگان ۳۰۰ پلدشتی توسط پزشکان بسیجی
هم‌زمان با هفته سلامت صورت گرفت؛

ویزیت رایگان ۳۰۰ پلدشتی توسط پزشکان بسیجی

04اردیبهشت
رقابت ۵۱۸ داوطلب کنکوری در پلدشت
مدیر آموزش‌وپرورش پلدشت خبر داد:

رقابت ۵۱۸ داوطلب کنکوری در پلدشت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه