Thursday, 2 May , 2024
15
امام جمعه پلدشت:

شهداء، ایثارگران و جانبازان صاحبان اصلی انقلابند/ بصیرت و صبر دو عنصر مهم برای مواجهه با دشمنی ها / نظارت درست؛ زمینه انتخاب درست

  • کد خبر : 277228
  • 22 اسفند 1399 - 14:19
شهداء، ایثارگران و جانبازان صاحبان اصلی انقلابند/ بصیرت و صبر دو عنصر مهم برای مواجهه با دشمنی ها / نظارت درست؛ زمینه انتخاب درست
امام جمعه پلدشت گفت: براساس قانون، وظیفه نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی برعهده مجلس شورای اسلامی گذاشته شده است و از مجلس انقلابی انتظار می‌رود در کلیه مراحل نظارت بر انتخابات شوراها از انتخاب اعضای هیات اجرایی تا مرحله پایانی، روحیه انقلابی و مدیریت و نظارت درست و صحیح و انقلابی را از خود به یادگار بگذارند.

به گزارش آراز سسی، حجت الاسلام والمسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به فضیلت روزهای پایانی ماه رجب گفت: پیامبر اکرم (صلی الله و علیه و آله) درباره روزه ماه رجب می فرماید: هر کس یک روز از این ماه را روزه بگیرد، خشنودی عظیم خدا را به دست آورده، خشم الهی از او دور می شود، و درهای جهنّم به روی او بسته خواهد شد.

 

وی در خصوص ماه شعبان تصریح کرد: در فضیلت ماه شعبان، همین بس که ماه پیامبر اکرم(ص) نامیده شده و هنگامی که آن حضرت هلال ماه را مشاهده می‌کرد، دستور می‌داد، کسی در سراسر مدینه ندا دهد که: ای مردم! این ماه، ماه من است، خدا رحمت کند کسی که مرا بر ماه من یاری دهد، یعنی آن را روزه بدارد.

 

وی در خصوص جایگاه والای شهداء اظهار کرد: شهادت فنا شدن انسان برای نیل به سرچشمه نور و نزدیک شدن به هستی مطلق است. شهادت مرگی از راه کشته شدن است، که شهید آگاهانه و بخاطر هدف مقدس و به تعبیر قرآن ((فی سبیل الله))انتخاب می کند. یعنی شهید در راهی کشته می شود که هر دو ارزش آگاهانه و فی سبیل الله را داراست و چنین مرگی است که به تعبیر پیامبر((ص)) شریفترین و بالاترین نوع مردن است (اَشرُفُ المُوًتِ قَتْلُ الشَّهادَهِ)و علی(ع) آن را گرامی ترین نوع مردن می داند. (اَکرُمُالمُوًتِ اَلْقُتْلُ).

 

امام جمعه پلدشت افزود: شهید همواره زنده است و حیات و ممات او همواره صفتی است برای حیات طیبه و به مصداق آیه شریفه قرآن که می فرماید: و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتاً بل احیاءُ عند ربهم یرزقون(۱۶۹ آ ل عمران)و گمان مبر آنان که در راه خدا کشته شده اند، مردگانی هستند، بلکه آنان زنده و در بارگاه پروردگارشان بهره مندند. شهید همواره زنده است و مرگ او در واقع انتقال از حیات جاری در سطح طبیعت به حیات پشت پرده آن می باشد.

 

به گفته وی صاحبان اصلی انقلاب شهداء، ایثارگران و جانبازان هستند.

 

طالبی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در روز عید مبعث گفت: بصیرت و صبر دو عنصر مهم برای مواجهه با دشمنی ها است، اگر چنانچه صبر و تواصی به حق و بصیرت در جامعه وجود داشته باشد این جامعه به آسانی دستخوش تحرکات دشمن نخواهد شد.

 

وی در خصوص وضعیت معیشت مردم و گرانی‌های بی‌منطق و افسار گسیخته بازار تصریح کرد: پذیرش این گزاره راهبردی که راه‌حل مشکلات از درون کشور و با نگاه درون‌زا می‌گذرد، تقویت انضباط پولی و مالی و اصلاح ساختار بودجه، رشد و رونق تولید داخلی براساس یک برنامه قرارگاهی کوتاه مدت و بلندمدت، صرفه‌جویی و بهینه‌سازی در هزینه‌های تولید با استفاده از فناوری‌های نوین و روزآمد، افزایش نظارت کارآمد بر بازار تولید و توزیع و مقابله قاطعانه با احتکار و گرانی‌های بی‌منطق و بدون توجیه، مدیریت بر واردات و صادرات در کوتاه‌مدت و میان‌مدت و کاهش هزینه‌های غیرضروری اداری و کاستن از تجملات و افزون‌خواهی‌های مترفانه که موجب می‌شود مسوولان از مردم دور شوند و درد آنان را آنچنان که باید احساس نکنند از راههای حل مشکلات است.

 

وی با اشاره به اینکه نظارت درست؛ زمینه انتخاب درست است، اظهار کرد: براساس قانون، وظیفه نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی برعهده مجلس شورای اسلامی گذاشته شده است و از مجلس انقلابی انتظار می‌رود در کلیه مراحل نظارت بر انتخابات شوراها از انتخاب اعضای هیات اجرایی تا مرحله پایانی، روحیه انقلابی و مدیریت و نظارت درست و صحیح و انقلابی را از خود به یادگار بگذارند؛ نحوه عملکرد هیات‌های نظارت از هم اکنون زیر ذره بین نظارت عمومی و نخبگانی و اهالی رسانه قرار دارد؛ آسیب‌ها و اتفاقات تلخی که در برخی شوراها اتفاق افتاده است، موجب شده است که انتظار مردم از هیات های نظارت فعلی بالا برود، نباید در تایید صلاحیت تسامحی نسبت به افراد فاقد صلاحیت انجام شود، ضمن این که آبرو و حیثیت افراد داوطلب نیز باید به شدت مورد صیانت قرار داشته باشد.

 

امام جمعه پلدشت افزود: بدون تردید نظارت درست، متقن و استوار، خصوصا در بررسی صلاحیت‌های داوطلبان، زمینه مهمی در برگزاری یک انتخاب درست است.

 

طالبی با اشاره به سالروز میلاد امام حسین علیه السلام؛ سوم شعبان المعظم گفت: شاید در بین سخنانی که درباره اهمیت داشتن روحیه مقاومت و مبارزه بیان شده، هیچ کلامی به پایه خطبه ۲۷ نهج البلاغه نرسد. حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام در بیان آثار مثبت روحیه انقلابی و جهادی می‌فرماید: «إنّ الجَهَاد… هُوَ لِباسُ التَّقْوی.» – جهاد جامه‌ی تقواست. لباس هم کار محافظت از سرما و گرما را انجام می‌دهد و هم به انسان زیبایی و وقار و متانت می‌دهد، روحیه جهاد و مبارزه و مقاومت هم محافظ و هم زیبایی تقوای انسان است.

 

به گفته وی این نکته هم در شناخت فریضه متعالی جهاد، مهم است که «هر میدانی، جهاد متناسب خودش را دارد.» (۱۵/۰۹/۱۳۸۸) و به همین جهت، جهاد دارای انواع و اقسام متعددی است.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=277228

نوشته های مشابه

12اردیبهشت
سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب
رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور تبیین کردند:

سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب

12اردیبهشت
وعده صادق حاصل تربیت شهید مطهری‌ها بود
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای استان آذربایجان غربی:

وعده صادق حاصل تربیت شهید مطهری‌ها بود

12اردیبهشت
همایش گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی سپاه و معلم
با حضور مسئولانی استانی در پلدشت برگزار شد؛

همایش گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی سپاه و معلم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه