Thursday, 25 April , 2024
8

شرکت در انتخابات و برگزیدن اصلح، یکی از مصادیق بارز تعیین سرنوشت است/ آشوبگری مجازی، چهره ای دیگر از جنگِ شناختی۸

  • کد خبر : 273265
  • 15 آذر 1398 - 14:17
شرکت در انتخابات و برگزیدن اصلح، یکی از مصادیق بارز تعیین سرنوشت است/ آشوبگری مجازی، چهره ای دیگر از جنگِ شناختی۸

امام جمعه پلدشت گفت: دین مبین اسلام به عنوان جامع‌ترین راهنمای بشر برای همه امور طرحی کامل و متعالی ارائه داده است که یکی از این حوزه‌ها نقش انسان در تعیین سرنوشت اجتماعی خویش است، و در این راستا نیز شرکت در انتخابات و برگزیدن اصلح، یکی از مصادیق بارز تعیین سرنوشت به شمار می‌رود.

به گزارش آراز سسی، حجت الاسلام والمسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به اهمیت انتخابات گفت: دین مبین اسلام به عنوان جامع‌ترین راهنمای بشر برای همه امور طرحی کامل و متعالی ارائه داده است که یکی از این حوزه‌ها نقش انسان در تعیین سرنوشت اجتماعی خویش است، و در این راستا نیز شرکت در انتخابات و برگزیدن اصلح، یکی از مصادیق بارز تعیین سرنوشت به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: با توجه به این آیات و روایت می‌توان با انتخاب اصلح برای حضور در خانه ملت شاهد ‌وضع قوانین و نظارت بر حسن اجرای آن به بهترین نحو بود که در نهایت اعتلای کشور اسلامی را به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه آشوبگری مجازی، چهره ای دیگر از جنگِ شناختی است، اظهار کرد: اغتشاشات آبان ۹۸، در کمتر از ۷۲ ساعت جمع شد؛ اما گویا طراحان آشوب هوشمند، سناریوهای دیگری را هم آماده اجرا داشتند، اکنون و پس از گذشت بیش از ده روز از پایان غائله؛ آمده اند که در میدان بمانند، در میدان فضای مجازی، آمده اند تا مطالبات مردم را فرصت طلبانه، جهت بدهند برای پروژه های بعدی.

امام جمعه پلدشت افزود: سخنان حکیمانه رهبری، هم حضور بهنگام مردمی، هم اقدام بجای حاکمیت در محدودسازی اینترنت و هم عملیات واکنش سریع نیروهای امنیتی و انتظامی، موجب شد دو اتفاق بیفتد: امکان ارتباط و تقویت سازماندهی آشوب دچار اختلال شود و فازهایی که قرار بود همزمان با هم اتفاق بیفتد، به تاخیر افتاد.

طالبی با اشاره به افتضاح استیضاح ترامپ گفت: مجلس نمایندگان آمریکا روز ۹ آبان قطعنامه ای برای رسمیت بخشیدن به فرآیند تحقیقات در مورد پرونده «اوکران گیت» (استیضاح دونالد ترامپ) تصویب کرد.

وی تصریح کرد: اگرچه دموکرات ها تلاش زیادی می کنند تا استیضاح ترامپ را به سرانجام برسانند و از این طریق مسیر را برای پیروزی خود در انتخابات هموار کنند، اما بعید به نظر میرسد که توفیق چندانی در این راستا به دست بیاورند.

وی اظهار کرد: به اعتقاد برخی تحلیلگران با توجه به اینکه جمهوری خواهان در مجلس سنا اکثریت کرسی ها را در اختیار دارند و از سوی دیگر، قاضی کل دیوان عالی آمریکا از سوی رئیس جمهور تعیین میشود، می توان نتیجه گرفت برکناری ترامپ تقریبا منتفی است.

خطیب نماز جمعه پلدشت با اشاره به روز دانشجو افزود: روز دانشجو در ایران اسلامی،ماهیتی ضداستکباری و ضدآمریکایی دارد.چهار ماه پس از کودتای ننگین ۲۸مرداد ریچارد نیکسون ،معاون رئیس جمهور آمریکا برای تقویت حکومت سرکوبگر پهلوی به ایران آمد،این سفر با اعتراضات شدید دانشجویی منجرشد که سه نفر از دانشجویان در این واقعه به دست عوامل رژیم به شهادت رسیدند.

طالبی گفت: این واقعه باعث شد تا در سالهای ۱۳۳۲تا پیروزی اتقلاب اسلامی خاطره شهدای این روز گرامی داشته شده و در فضای خفقان قبل از انقلاب،در دانشگاههای کشور تجمعات و تظاهرات ضداستکباری و ضداستبدادی برگزارشود.

امام جمعه پلدشت افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی،این روز به نام روز دانشجو نام گرفت و هرساله به این مناسبت در دانشگاه ها گرامی داشته می شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=273265

نوشته های مشابه

05اردیبهشت
ویزیت رایگان ۳۰۰ پلدشتی توسط پزشکان بسیجی
هم‌زمان با هفته سلامت صورت گرفت؛

ویزیت رایگان ۳۰۰ پلدشتی توسط پزشکان بسیجی

04اردیبهشت
رقابت ۵۱۸ داوطلب کنکوری در پلدشت
مدیر آموزش‌وپرورش پلدشت خبر داد:

رقابت ۵۱۸ داوطلب کنکوری در پلدشت

03اردیبهشت
اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان پلدشت خبرداد:

اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه