Saturday, 27 April , 2024
3
امام‌جمعه پلدشت:

شب قدر شب نزول برکات است

  • کد خبر : 289224
  • 10 فروردین 1403 - 14:46
شب قدر شب نزول برکات است
امام‌جمعه پلدشت گفت: شب قدر شب نزول برکات است و خداوند به‌واسطه ولایت حضرت علی (ع) دین خود را کامل و نعمت را بر مردم تمام کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «آراز سسی»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه پلدشت با اشاره به سالروز شهادت امام علی علیه‌السلام گفت: حضرت علی (ع) نماد تمام فضائل الهی در یک انسان و به‌عنوان گنجینه‌ای ارزشمند برای رسیدن به کمال است.
وی تصریح کرد: حضرت علی (ع) متعلق به تمام بشریت در جهان است و کس پیرو آن حضرت باشد زمینه سعادت و کمال آن در دنیا و آخرت فراهم می‌شود.
وی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین آیات قرآن، آیات ابتدایی سوره نبأ است و یکی از اسامی قرآنی حضرت علی (ع)، نبأ عظیم (خبر بزرگ و پراهمیت) است.
امام‌جمعه پلدشت افزود: خدامحوری، برقراری عدالت اجتماعی، رفع تبعیض و تقسیم عادلانه بیت‌المال، شایسته‌سالاری، فرهنگ، سیاست خارجی و حقوق شهروندی از جمله سیره‌های عملی مولای متقیان بوده است.
طالبی گفت: انسان می‏تواند با توبه و عبادت و شب‌زنده‌داری در سرنوشت و مقدرات خود اثر مستقیم بگذارد و از مغفرت الهی برخوردار شود.
وی تصریح کرد: برای اینکه از فیض الهی در شب‌های قدر برخوردار شویم باید اهمیت و جایگاه شب قدر را درک کنیم و اگر انسان از فیوضات این شب‌ها بی‌بهره بماند به معنای حقیقی محرومیت است.
وی اظهار کرد: ماه مبارک رمضان به جهت نزول قرآن کریم و ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن برترین ماه است.
امام‌جمعه پلدشت با بیان اینکه سرآمد ماه‌ها ماه رمضان و قلب ماه رمضان شب قدر است، افزود: همه ساعات و ثانیه‌های ماه مبارک رمضان پرخیروبرکت بوده؛ اما در این میان شب قدر از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و باید از این فرصت استثنایی نهایت استفاده را ببریم.
وی ادامه داد: قرآن کتاب هدایت و راهنمای بشر و معجزه جاوید پیامبر اعظم (ص) در شب قدر نازل شده و خداوند متعال می‌فرماید شب قدر از هزار ماه افضل است.
وی خاطرنشان کرد: احیا و شب‌زنده‌داری، تلاوت و تأمل در آیات قرآن، مناجات، قرآن بر سرگرفتن، عبادت، استغفار و توبه، دعا و نیایش در این شب بسیار توصیه شده و باید خودمان را برای کسب فیوضات این شب نورانی آماده کنیم.
امام‌جمعه پلدشت افزود: شب قدر شب نزول برکات است و خداوند به‌واسطه ولایت حضرت علی (ع) دین خود را کامل و نعمت را بر مردم تمام کرد.
طالبی گفت: شب‌های قدر فرصت مناسبی برای بخشش، توبه، استغفار و دعا و اوج ضیافت الهی است.
وی تصریح کرد: شب قدر شبی است که در آن تمام ملائک نازل می‌شوند و تقدیر افراد رقم می‌خورد و علما و بزرگان توصیه می‌کنند که این شب‌ها را بیدار بمانید و از آن غافل نشوید و از خدا بخواهید آنچه به خوبان عالم می‌دهد و مُقدر می‌کند برای ما هم مُقدر سازد.
وی اظهار کرد: در این شب تمام ملائک از آسمان بر زمین نازل می‌شوند و برای من و شما و سرنوشتمان دعا می‌کنند.
امام‌جمعه پلدشت افزود: این ماه بافضیلت و شب‌های قدر دارای آموزه‌های بسیاری است که برای عبور از مشکلات و رسیدن به سعادت و کمال باید این آموزه‌ها در طول سال حفظ و رعایت شود.
طالبی گفت: لیالی قدر شبی است که انسان می‌تواند گذشته خود را پاک و به نور ایمان، تقوا و سعادت برسد.
وی با اشاره به شعار جهش تولید با مشارکت مردم تصریح کرد: باید زمینه لازم برای تحقق شعار سال و حضور مردم در تحقق شعار سال فراهم شود.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع شاعران اظهار کرد: قدم اول برای ورود به جنگ رسانه‌ای، شناخت دقیق برنامه‌های دشمنان است.
امام‌جمعه پلدشت افزود: دشمن در جنگ رسانه‌ای چندین هدف دارد که باید به آن آگاه باشیم و اقدام متناسب انجام دهیم.
انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=289224

نوشته های مشابه

08اردیبهشت
تالاب شیبلوی پلدشت بین‌المللی می‌شود
رئیس اداره محیط‌زیست پلدشت:

تالاب شیبلوی پلدشت بین‌المللی می‌شود

07اردیبهشت
تحریم ها را به فرصت تبدیل کنیم
06اردیبهشت
انتصاب عطایی به سمت مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه