Friday, 26 April , 2024
10
امام جمعه پلدشت خبر داد:

سیرک رسانه‌ای منافقین با بازیگری مقامات غربی‌/ مراسم حج، مهمترین جلوه وحدت مسلمین و امت اسلامی

  • کد خبر : 278260
  • 25 تیر 1400 - 14:17
سیرک رسانه‌ای منافقین با بازیگری مقامات غربی‌/ مراسم حج، مهمترین جلوه وحدت مسلمین و امت اسلامی
امام جمعه پلدشت گفت: امروز یكی از مهم‌ترین جلوه‌ها و نشانه‌های وحدت مسلمین و امت اسلامی، مراسم حج است.

به گزارش آراز سسی، حجت الاسلام و المسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به روز عرفه گفت: «وَإِذَا سَأَلَکَ عِبَادِی عَنِّی فَإِنِّی قَرِیبٌ أُجِیبُ دَعْوَهَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ فَلْیَسْتَجِیبُواْ لِی وَلْیُؤْمِنُواْ بِی لَعَلَّهُمْ یَرْشُدُونَ »عبادات و دعا رشته اتصال انسان با مبدأ هستی و قدرت لایزال الهی هستند؛ از این رو لذا نمی توان گفت که دعا و عبادات، مخصوص ایّام خاص می باشند؛ اما زمانهایی وجود دارد که فرصت ویژه ای برای ارتباط با خداوند از طریق دعا و راز و نیاز است؛ چرا که رحمت خاص خداوند در آنها از مبدأ اعلی به سوی بندگان سرازیر می گردد و بنده باید تلاش کند خود را در معرض دریافت آن عنایات و رحمتهای ویژه الهی قرار دهد.

 

وی با اشاره به اینکه دعا، محکم ترین ارتباط با خدا است، تصریح کرد: نهم ذیحجّه روز عرفه است که می توان آن را روز دعا و نیایش نام نهاد، مخصوصا برای کسانی که توفیق تشرّف به حج و حضور در صحرای عرفات را پیدا کرده اند.

 

وی با اشاره به سیرک رسانه‌ای منافقین با بازیگری مقامات غربی‌ اظهار کرد: نشست مجازی سازمان تروریستی منافقین در روزهای اخیر و با شرکت سیاستمداران ضدایرانی از آمریکا و اروپا برگزار شد، این نشست نمایانگر این موضوع است که آمریکا و خصوصاً اروپا نه تنها حامیان تروریسم هستند بلکه خاستگاه و منشاء انواع تروریسم پیدا و پنهان و دولتی و گروهکی هستند و اساساً گیاه تلخ و شوم ترور در مزرعه شور تمدن غربی و اروپایی‌ها روییده و بالیده است.

 

امام جمعه پلدشت با اشاره به راهبرد سیاه کاخ سفید برای آینده‌ی عراق‌ افزود: از زمان ورود آمریکا به‌کشور عراق در سال ۲۰۰۳ و به‌بهانه‌های واهی، همواره این کشور گرفتار تلاطم‌های سیاسی و اجتماعی بوده است. تلاطم‌هایی که خسارت‌ها و تلخی‌های فراوانی برای ملت و کشور عراق درپی داشته است.

 

به گفته وی صحنه کشور عراق و روند تحولات سیاسی و اجتماعی این کشور علیرغم برخی دست‌اندازی‌ها حکایت از واقعیتی دیگر دارد که عبارتست از رشد و شکوفایی روز به‌روز نیروی ارزشمند حشدالشعبی، بنیانی که میراث مبارک مرجعیت عراق و دو شهید گرانقدر مقاومت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس است، شاهد این حقیقت نیز اقبال گسترده مردم عراق به‌این گروه است.

 

طالبی با اشاره به هفتم ذی‌حجه سالروز شهادت امام باقر(ع) گفت: ایجاد اختلاف، دشمنی و تفرقه، یکی از اصلی‌ترین توطئه‌های شیطان علیه انسان و جامعه انسانی است؛ در نقطه مقابل، ایجاد اتحاد، وحدت، وفاق، هم‌دلی، دوستی، مرافقت و مدارا، محبت و مهرورزی، ائتلاف، اتصال، اتفاق، پیوستگی، پیوند، توافق، هم‌بستگی، همراهی و برادری، از رئوس برنامه‌ای رهبران الهی، حضرات انبیاء و اولیاء است.

 

وی تصریح کرد: امروز یکی از مهم‌ترین جلوه‌ها و نشانه‌های وحدت مسلمین و امت اسلامی، مراسم حج است. با اینکه این فریضه، اعمال بسیار، شرایط مختلف و فروع فقهی فراوانی دارد؛ اما با این وجود، مسلمانان را در تمام اعمال اساسی حج متفق می‌یابیم.

 

امام جمعه پلدشت با اشاره به اینکه شورای نگهبان؛ دیدگاه بلند صیانت از اسلامیت و جمهوریت نظام‌ است، افزود: امام خمینی(ره) فرموده اند، تشخیص شورای نگهبان، مخالف قانون نیست، مخالف اسلام هم نیست، میزان است، همه باید بپذیریم. (صحیفه امام، ج ۱۴، ص ۳۷۷)م خامنه‌ای: «شورا [شورای نگهبان‌] برای نظام اهمیت حیاتی دارد، یعنی حقیقتاً بود و نبود شورا به‌معنای بود و نبود نظام جمهوری اسلامی است؛ در این هیچ تردیدی نباید بکنید.»

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=278260

نوشته های مشابه

07اردیبهشت
باید از تحریم ها فرصت ایجاد کنیم
05اردیبهشت
ویزیت رایگان ۳۰۰ پلدشتی توسط پزشکان بسیجی
هم‌زمان با هفته سلامت صورت گرفت؛

ویزیت رایگان ۳۰۰ پلدشتی توسط پزشکان بسیجی

04اردیبهشت
رقابت ۵۱۸ داوطلب کنکوری در پلدشت
مدیر آموزش‌وپرورش پلدشت خبر داد:

رقابت ۵۱۸ داوطلب کنکوری در پلدشت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه