Friday, 29 March , 2024
11

زندگی سالم با نشاط و امید برای همه با اجرای طرح تحول نظام سلامت

  • کد خبر : 260748
  • 03 اردیبهشت 1396 - 8:00
زندگی سالم با نشاط و امید برای همه با اجرای طرح تحول نظام سلامت

کارشناس مسئول گسترش شبکه بهداشت و درمان پلدشت گفت: افسردگی نوعی بیماری است که در تمام سنین دیده می شود و علل عمده ایجاد این بیماری عوامل ژنتیکی، بیماری ناعلاج ، شکست در زندگی و مرگ عزیزان است.

حسین علیزادگان در گفتگو با خبرنگار آراز سسی با اشاره به هفته سلامت گفت: یکم تا هفتم اردیبهشت ماه هفته سلامت نامگذاری شده است و هر ساله شعار خاصی برای آن انتخاب می شود.

 

وی تصریح کرد: شعار امسال، زندگی سالم با نشاط و امید برای همه نامگذاری شده است.

 

کارشناس مسئول گسترش شبکه بهداشت و درمان پلدشت افزود: همه انسان ها نیاز به زندگی سالم و با نشاط دارند و این امر با رعایت مواردی همچون ورزش کردن و کنترل استرس دست یافتنی است.

 

به گفته وی طرح تحول نظام سلامت گامی اساسی در این مسیر برداشته است.

 

علیزادگان با تاکید به بیماری افسردگی گفت: افسردگی نوعی بیماری است که در تمام سنین دیده شود و علل ایجاد این بیماری عوامل ژنتیکی، بیماری ناعلاج ، شکست در زندگی و مرگ عزیزان است.

 

وی تصریح کرد: برای داشتن زندگی سالم و بدون افسردگی، رعایت مواردی چون ورزش کردن، داشتن تعاملات اجتماعی، رعایت بهداشت، کنترل استرس، مراجعه به موقع به پزشک و دوری از  استعمال مواد مخدر و سیگار است.

 

کارشناس مسئول گسترش شبکه بهداشت و درمان پلدشت با اشاره به دستاوردهای اجرای برنامه تحول سلامت افزود: ساخت ۷ خانه بهداشت در روستاهای تابعه شهرستان و تجهیز آنها، بکارگیری مراقبین سلامت در حوزه بهداشت، تجهیز اتاق عمل بیمارستان و بکار گیری متخصصین در بیمارستان، ساخت زباله سوز، تجهیز اتاق زایمان  در حوزه درمان، ادغام برنامه های نوین سلامت در نظام بهداشتی به منظور مدیریت بیماری های غیر واگیر irapen، احداث ساختمان فوریت های پزشکی در پلدشت و شهرک ارس، کاهش بستری از ۳۷ درصد برای روستاییان  به ۳ در صد و ۶ درصد برای سایر شهروندان، حفاظت مالی از بیماران بستری در برابر هزینه های کمر شکن در بیمارستان های دولتی برای ۴/۷۷ در صد جمعیت شهرستان، کاهش پرداخت مستقیم از جیب مردم، ساخت درمانگاه تخصصی و مرکز خدمات جامع سلامت پورناک که بزودی به اتمام رسیده و در خدمت عموم مردم قرار می گیرد، گوشه ای از این دستاورد ها است.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=260748

نوشته های مشابه

09فروردین
تردد روزانه ۵۸۵ دستگاه از مرز بازرگان
سرپرست پایانه مرزی بازرگان خبر داد:

تردد روزانه ۵۸۵ دستگاه از مرز بازرگان

08فروردین
رشد ۹۰ درصدی ترانزیت کالا از گمرک پلدشت
07فروردین
رشد ۳۳ درصدی تردد مسافر از مرز بازرگان
سرپرست پایانه مرزی بازرگان خبر داد:

رشد ۳۳ درصدی تردد مسافر از مرز بازرگان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه