Thursday, 18 April , 2024
11

روند صعودی افراد مبتلا به کرونا در پلدشت/ موج دوم به مراتب خطرناکتر از موج اول است/ اخیرا موارد فوتی در سطح استان از گروه سنی کودکان ، نوجوانان و جوانان نیز هستند

  • کد خبر : 274962
  • 18 خرداد 1399 - 14:54
روند صعودی افراد مبتلا به کرونا در پلدشت/ موج دوم به مراتب خطرناکتر از موج اول است/ اخیرا موارد فوتی در سطح استان از گروه سنی کودکان ، نوجوانان و جوانان نیز هستند

رییس شبکه بهداشت و درمان پلدشت گفت: این بیماری اخیرا رفتار خشنی از خود نشان می دهد و افرادی که به بیمارستان مراجعه می کنند بعضا وضعیت جسمانی مناسبی ندارند.

آیدین رحیم زاده در گفتگو با خبرنگار آراز سسی با اشاره به آخرین وضعیت پلدشت در خصوص کرونا ویروس گفت: تا به این لحظه ۳۶ مورد مثبت در شهرستان وجود دارد که ۱۹ مورد آن بهبود یافته، ۱ مورد فوتی و ۱۶ مورد در حال گذراندن دوره نقاحت خود هستند که از این تعداد ۲ مورد بستری می باشند.

 

وی تصریح کرد: آمار مبتلایان به این بیماری روند صعودی به خود گرفته است و طبق پیش بینی ها طی روز های آینده شاهد افزایش چشمگیر این بیماری خواهیم بود.

 

وی در خصوص علایم جدید این بیماری اظهار کرد: این بیماری اخیرا رفتار متفاوتی از خود نشان می دهد و علایم متنوع گوارشی، احساس ضعف، بی اشتهایی و … علاوه بر علامت های قبلی در بیماران بروز می کند، بیمارانی که مراجعه می کنند وضعیت جسمانی وخیم تری نسبت به قبل دارند و سن ابتلا نیز کاهش یافته است.

 

رییس شبکه بهداشت و درمان پلدشت در خصوص کاهش حساسیت مردم و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی افزود: پیامد های عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده نکردن از ماسک، مسافرت ها و برگزاری مراسمات، بعد از چند روز ظهور می کند و ممکن است جبران ناپذیر باشد.

 

به گفته وی طبق بررسی های متعدد در برخی موارد، موج دوم بیماری ها به مراتب سخت تر و با تلفات بیشتر همراه است.

 

رحیم زاده با اشاره به اینکه سن افراد فوت شده توسط این بیماری اخیرا کاهش یافته و کودکان ، نوجوانان و جوانان را نیز شامل می شود، گفت: از مردم شهرستان خواهش می کنیم تا طرح فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند تا شاهد از دست دادن جان عزیزانشان نباشند، در صورت ادامه روند صعودی این بیماری شبکه بهداشت و درمان توان پاسخگویی به بیماران را نخواهد داشت.

 

وی در خصوص عدم رعایت خانواده و خود افرادی که مبتلا به کرونا هستند، تصریح کرد: برخی افراد که قرنطینه خانگی را رعایت نمی کنند شدیدا با آنها برخورد و با دستور قضایی به قرنطینه گاه شهرستان انتقال داده می شوند.

شبکه بهداشت و درمان پلدشت

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=274962

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه