Saturday, 27 April , 2024
13

روز قدس، روز فریاد رساى مسلمانان علیه سرطان کشنده صهیونیزم است/ نسل جوان داراى ایده‌هاى نو براى اداره جامعه است/ مهم‌ترین ابزار کنونى دشمن ایجاد اختلاف در بین مردم و دولت است

  • کد خبر : 271368
  • 10 خرداد 1398 - 15:21
روز قدس، روز فریاد رساى مسلمانان علیه سرطان کشنده صهیونیزم است/ نسل جوان داراى ایده‌هاى نو براى اداره جامعه است/ مهم‌ترین ابزار کنونى دشمن ایجاد اختلاف در بین مردم و دولت است

امام جمعه پلدشت گفت: پیام روز جهانی قدس این است که امت اسلامى اولاً زیر بار ظلم نمى‌رود، ولو این ظلم از پشتیبانى بزرگ‌ترین و قدرتمندترین دولت‌هاى عالم برخوردار باشد.

به گزارش آراز سسی، حجت الاسلام والمسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به روز قدس گفت: ما امروز یک مسأله اساسى در دنیاى اسلام داریم و آن، مسأله قدس است.

وی با تاکید بر اینکه روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز امت اسلامى است، تصریح کرد: روز قدس، روز فریاد رساى مسلمانان علیه سرطان کشنده صهیونیزم است که به‌وسیله دست متجاوز اشغالگران، مداخله کنندگان، قدرت‌هاى استکبارى به جان امت اسلامى افتاده است.

وی اظهار کرد: پیام روز جهانی قدس این است که امت اسلامى اولاً زیر بار ظلم نمى‌رود، ولو این ظلم از پشتیبانى بزرگ‌ترین و قدرتمندترین دولت‌هاى عالم برخوردار باشد.

امام جمعه پلدشت با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در استفاده از مدیران جوان حزب اللهی افزود: اگر نسل جوان وارد عرصه‌ى مدیریت شد و مدیران ارشد نظام از جمله‌ى جوان‌هاى متعهّد [شدند] آن وقت آن حرکت عمومى کشور طبعاً استمرار پیدا مى‌کند، سرعت پیدا مى‌کند و انجام مى‌گیرد.

طالبی با اشاره به اینکه مسأله پویایى و جوانگرایى در مدیریت کشور یکى از مسایل مهم در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامى است، گفت: چرخش نخبگان و رفت و آمد مدیران جوان یکى از مسایل مهم در مباحث مدیریتى و کارآمدسازى نظام سیاسى است که در مورد آن بحث‌هاى مهم و گسترده‌اى انجام شده است و تقریبا به اصلى قابل قبول بدل گردیده است.

وی تصریح کرد: نسل جوان به‌طور طبیعى داراى ایده‌هاى نو براى اداره جامعه است، چرا که از منظرگاه متفاوت به مسایل مى‌نگرند و دنیاى ذهنى او متفاوت از پیشینیان است و این ویژگى مى‌تواند مولد فرصت‌هاى مناسبى براى تحول و تکاپو در هر جامعه‌اى باشد.

وی اظهار کرد: نیروى جوانى برآمده از ۳ مولفه انرژى، امید و ابتکار است که مى‌تواند آن‌ را مبدل به موتور محرک جامعه نماید.

خطیب نماز جمعه پلدشت افزود: متاسفانه تجربیات تلخ سال‌هاى اخیر حکایت از آن دارد که حضور انگشت شمار جوانان در مناصب مدیریتى و تصمیم‌سازى کشور، اغلب تحت نفوذ روابط ژنتیکى دو جریان سیاسى غالب و آقازاده محورى بوده است.

به گفته وی این روند فسادانگیز مى‌تواند آینده فرآیند جوانگرایى در مدیریت کشور را تهدید کرده و به انحراف بکشاند و به وضعیتى ضد آنچه انتظار مى‌رفت، تبدیل کند.

طالبی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: آمریکایى‌ها با وجود تشکیل و تکوین جبهه گسترده علیه جمهورى اسلامى با هدف نابودسازى گفتمان انقلاب اسلامى، امروز ایران را در چهل سالگى انقلاب اسلامى در قله استقلال، عزت، قدرت داخلى، نفوذ منطقه‌اى و تعیین‌کنندگى مناسبات جهانى مى‌بینند و از پیشرفت‌هاى محیرالعقول آن در علوم و فنون جدید، آماده‌سازى زیرساخت‌هاى مناسب در حوزه‌هاى گوناگون براى جهش علمى و اقتصادى، دستیابى بومى به مؤلفه‌هاى اصلى قدرت و اقتدار دفاعى و نظامى و توسعه نفوذ واقعى و الهام‌بخش و راهبردى در منطقه خطیر غرب آسیا متعجب و عصبانى هستند و این سؤال مهم را به چالش اصلى مراکز مطالعاتى و اتاق‌هاى فکر خود مى‌گذارند که چرا در منازعه ایدئولوژیک، استراتژیک و حتى ژئوپلیتیک با جمهورى اسلامى ایران موفق نیستند.

وی تصریح کرد: امروز ۳ تصویر کلى از وضعیت ایران وجود دارد که باید بین این تصویرها تمایز قائل شد: ۱- تصویرى که امروز دشمنان انقلاب اسلامى از وضعیت ایران مى‌سازند و از طریق ابزارهاى توسعه یافته‌ى دیجیتالى، رسانه‌اى و شبکه‌هاى اجتماعى مجازى در دسترس جامعه مخاطبان و افکار عمومى مردم ما قرار مى‌دهند. ۲- تصویرى که رهبرى نظام و غالب و مسئولان کشور از انقلاب و نظام اسلامى ارائه مى‌دهند که تصویرى واقعى است. ۳- تصویر احساسى که مردم تحت تأثیر تبلیغات بیرونى و برخى تبیین‌هاى غلط داخلى از وضعیت کشور ترسیم مى‌کنند.

وی با اشاره به اینکه دشمن چندین سال است که گزینه رویارویى نظامى با ایران را کنار گذاشته، در جنگ نیابتى هم با وجود تحمیل هزینه‌هایى، موفق نشده است، اظهار کرد:. مهم‌ترین ابزار کنونى دشمن، جدا کردن مردم از جمهورى اسلامى و حتى تجهیز آنان در مقابل نظام است و از بین بردن امید و اعتماد مردم به جمهورى اسلامى، کانون این اقدامات دشمن محسوب مى‌شود.

امام جمعه پلدشت افزود: تقویت باور و ایمان به نتیجه‌بخش بودن استقامت، اتحاد و انسجام ملى، اعتقاد به این‌که شرایط موجود قابل عبور است، توجه به تولید و کالاى داخلى، تحرک عملیاتى دستگاه دیپلماسى براى تعامل با کشورهاى مختلف بر اساس نگاه متوازن به محیط بین‌المللى، ارائه تصویرى مقتدر و پاسخى معتبر به دشمن از سوى دولت، فعالیت دقیق و سریع جبهه رسانه‌انقلاب و مقاومت براى خنثى‌سازى ترفندهاى رسانه‌اى و عملیات روانى دشمن، جبران ضعف‌هاى تقنینى و انسداد حفره‌هاى قانونى و حقوقى و قضایى در برخورد با مشکلات و مفاسد، تجربه ایران در دور زدن تحریم‌ها، ایجاد روحیه امید در بین مردم و تقویت همبستگى داخلى، اجتناب از سندرم کلى گویى و بدون پشتوانه عملیاتى و اجرایى و بهره‌گیرى از پیشران‌هاى داخلى در حوزه اقتصاد از ظرفیت‌های داخلى ایران براى عبور از شرایط موجود است.

طالبی با اشاره به تلاش آمریکا و برخی کشورهای عربی برای معامله قرن گفت: طبق معامله قرن قرار است دولت فلسطینى جدیدى به نام «فلسطین جدید» در اراضى کرانه باخترى و نوار غزه بدون شهرک‌هاى یهودى (صهیونیستى) ایجاد شود، هم‌چنین فلسطین جدید حق داشتن ارتش و سلاح ندارد و تنها مى‌تواند پلیس مسلح داشته باشد.

وی تصریح کرد: در این معامله حماس تمام سلاحش را تحویل مى‌دهد و این موضوع حتى شامل سلاح فردى و شخصى رهبر حماس نیز مى‌شود که باید به مصر تحویل داده شود و حق بازگشت آوارگان فلسطین نیز از بین می رود.

وی اظهار کرد: اهمیت معامله قرن به ‌حدى است که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرده که امسال عنوان روز قدس، رویارویى با طرح معامله قرن است و در شرایط کنونى تنها امید مردم فلسطین به ملت‌هاى مسلمان و جنبش‌هاى اعتراضى است.

امام جمعه پلدشت افزود: برگزارى دو نشست مکه و منامه را مى‌توان به‌معناى حمایت کامل ارتجاع عرب در مورد طرح خائنانه معامله قرن دانست.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=271368

نوشته های مشابه

08اردیبهشت
تالاب شیبلوی پلدشت بین‌المللی می‌شود
رئیس اداره محیط‌زیست پلدشت:

تالاب شیبلوی پلدشت بین‌المللی می‌شود

07اردیبهشت
تحریم ها را به فرصت تبدیل کنیم
06اردیبهشت
انتصاب عطایی به سمت مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه