Saturday, 20 April , 2024
16
در میزگرد تخصصی بررسی شد؛

روز قدس، روز تذکر قدرت اسلام به تمام مدعیان سلطه ‏جوی جهان است / روز قدس، روز اتحاد و همبستگی برای مقابله با استکبار

  • کد خبر : 280797
  • 08 اردیبهشت 1401 - 5:58
روز قدس، روز تذکر قدرت اسلام به تمام مدعیان سلطه ‏جوی جهان است / روز قدس، روز اتحاد و همبستگی برای مقابله با استکبار
روز قدس، روز تذکر قدرت اسلام به تمام مدعیان سلطه ‏جوی جهان است و در این روز به تمام قدرت‌های جهان، استکبار و رژیم کودک کش نشان می‌دهیم که هیچ‌گاه در برابر ظلم و ستم ساکت نمی‌نشینیم.

به گزارش آراز سسی، قدس، دفتر خونین شجاعت و مقاومت اسلامی است. هر گلبرگ این دفتر، یادمان حماسه ای ماندگار، فریادی بی کرانه و مظلومیتی بی مرز است. قدس، قبله پیشین مسلمانان و قلب کنونی آنان است. ما در طول تاریخ با قدس زیسته ایم و پاسدار قداست قدس بوده ایم. قدس جغرافیای عشق، تاریخ ایثار و محراب نیایش های خونین است.

ماه رمضان سال ۱۳۵۸ خورشیدی بود که خورشید درخشان آسمان انقلاب ایران، حضرت امام خمینی رحمه الله ، در پیامی سرنوشت ساز، آخرین جمعه ماه رمضان هر سال را به عنوان روز قدس تعیین کردند و آن را روز حیات اسلام نامیدند.

از آن پس، همه ساله در آخرین جمعه ماه رمضان، شاهد راه پیمایی گسترده مردمی هستیم که با شعارهای کوبنده «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر امریکا»، «امریکا عدوّالله» و «اسرائیل عدوّالله»، خواستار رهایی بیت المقدس از چنگال نظام صهیونیستی می شوند و با حضور پرشور خویش، حمایت خود را از مردم فلسطین و مبارزات آنان تا آزادی قدس شریف اعلام می کنند.

شرکت زنان و مردان روزه دار در این راه پیمایی عظیم، حمایت از انقلاب انتفاضه و تجدید بیعت با فرمان تاریخی امام خمینی رحمه الله است.

امام امت رحمه الله درباره چگونگی گرامی داشت روز قدس می فرمایند: «روز قدس، یک روز جهانی است، روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد.

روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است؛ روز مقابله ملت هایی است که در زیر فشار ظلم آمریکا و غیرآمریکا بودند، روزی که باید مستضعفین مجهز بشوند در مقابل مستکبرین و دماغ مستکبرین را به خاک بمالند.

روزی است که بین منافقین و متعهدین امتیاز خواهد شد.

متعهدین این روز را روز قدس می دانند و عمل می کنند به آنچه باید بکنند و منافقین ـ آنهایی که با ابرقدرت ها در زیر پرده آشنایی دارند و با اسرائیل دوستی ـ در این روز بی تفاوت هستند.

باید همان طور که ایران قیام کرد و دماغ مستکبرین را به خاک مالید و خواهد مالید، تمام ملت ها قیام کنند و این جرثومه های فساد را به زباله دان ها بریزند.

روز قدس، روز اتحاد و همبستگی مسلمانان است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پلدشت  در گفتگو با خبرنگار آراز سسی در خصوص روز قدس و اهمیت آن گفت: روز قدس، روز تذکر قدرت اسلام به تمام مدعیان سلطه ‏جوی جهان است و در این روز به تمام قدرت های جهان، استکبار و رژیم کودک کش نشان می دهیم که هیچگاه در برابر ظلم و ستم ساکت نمی نشینیم.

سرهنگ پاسدار منصور یوسفی با اشاره به اینکه روز قدس روزی جهانی بوده و مختص به قدس نیست، تصریح کرد: روز قدس، روز اتحاد و همبستگی برای مقابله با استکبار و استبداد است.

وی جمعه آخر ماه مبارک رمضان به‌ عنوان روز جهانی قدس میراث گران بها و یادگار ارزشمند حضرت امام خمینی (ره) است، اظهار کرد: در این روز مردم مسلمان سراسر جهان متحد و یکپارچه ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی آزادی قدس شریف را از چنگال غاصبان بی‌رحم این حریم مقدس فریاد می‌زنند

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پلدشت افزود: رژیم غاصب اسرائیل و استکبار جهانی بداند مردم ایران اسلامی همواره حامی ملت بی دفاع، زنان و کودکان مظلوم فلسطین بوده و است.

روز قدس نشانگر مخالفت همگانی جهان اسلام با موجودیت نامشروع رژیم غاصب صهیونیستی است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه پلدشت در گفتگو با خبرنگار آراز سسی با اشاره به اهمیت روز قدس گفت: روز قدس، روز دفاع از مظلوم بوده و اگر روز قدس نبود از فلسطین چیزی باقی نمانده بود.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم پورجواد با اشاره به اینکه روز جهانی قدس، میراث ابتکاری رهبرکبیر انقلاب در راستای دفاع و حمایت از حقوق مستضعفان و مبارزه با استکبار جهانی است، تصریح کرد: روز قدس نشانگر مخالفت همگانی جهان اسلام با موجودیت نامشروع رژیم غاصب صهیونیستی است و به منزله اهرم فشار علیه این رژیم است.

وی بیان کرد: چون اگر این رژیم در منطقه قدرت بگیرد امنیت و آسایش منطقه و جهان تهدید می شود و اساسا ماهیت این رژیم بر مبنای ظلم و ستم است.

 

وی با اشاره به اینکه امروزه بیش از پیش به وحدت در بین مسلمانان نیاز است، اظهار کرد: روز جهانی قدس روز تجلی وحدت و همدلی مسلمانان در مقابل دشمنان است؛ به طور حتم اگر این وحدت و انسجام و همدلی تقویت شود عرضه بیش از پیش بر دشمنان تنگ می شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه پلدشت افزود: حمایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران و مردم انقلابی و ولایی و از جهاد و انتفاضه فلسطین امروز به ثمر رسیده است و ضعف و زبونی اسرائیل غاصب و قدرت یافتن فلسطینی‌ها را در پی داشته است.

ملت ایران در روز قدس پاسخ کوبنده ای به رژیم کودک کش می دهند

دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی در آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار اروم نیوز، گفت:همزمان با روز قدس مردم ولایی و همیشه در صحنه آذربایجان غربی با حضور در شور خود چه در میدان عمل و چه در جنگ نرم پاسخ کوبنده ای به استکبار و رژیم کودک کش می دهد.

محمد خلیل زاده  با اشاره به اهمیت و جایگاه روز قدس گفت: روز قدس یک روز جهانی و پیام جهانی است.

وی تصریح کرد: روز قدس، فریاد رساى مسلمانان علیه سرطان صهیونیزم است که به وسیله‌ى دست متجاوز اشغالگران، مداخله کنندگان، قدرت هاى استکبارى به جان امت اسلامى افتاده است.

وی اظهار کرد:روز قدس همانند تیرى است بر قلب توطئه و حرکتى است براى خنثى کردن توطئه ها و دسیسه های رژیم کودک کش و استکبار جهانی.

دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی در آذربایجان غربی افزود: روز قدس در واقع صف بندی حق علیه باطل است و دشمنان با استفاده از تمام ظرفیت خود اعم از غول های رسانه ای و روش های جنگ نرم سعی در تضعیف این جبهه دارد.

به گفته وی همزمان با روز قدس مردم ولایی و همیشه در صحنه آذربایجان غربی با حضور در شور خود چه در میدان عمل و چه در جنگ نرم پاسخ کوبنده ای به استکبار و رژیم کودک کش می دهد.

قدس، دفتر خونین شجاعت و مقاومت اسلامی است

منصور علی پور در گفتگو با خبرنگار آراز سسی با اشاره به اهمیت روز قدس گفت: قدس، قبله پیشین مسلمانان و قلب کنونی آنان است، ما در طول تاریخ با قدس زیسته ایم و پاسدار قداست قدس بوده ایم.

وی تصریح کرد: قدس جغرافیای عشق، تاریخ ایثار و محراب نیایش های خونین است.

وی اظهار کرد: ماه رمضان سال ۱۳۵۸ خورشیدی بود که خورشید درخشان آسمان انقلاب ایران، حضرت امام خمینی رحمه الله ، در پیامی سرنوشت ساز، آخرین جمعه ماه رمضان هر سال را به عنوان روز قدس تعیین کردند و آن را روز حیات اسلام نامیدند. از آن پس، همه ساله در آخرین جمعه ماه رمضان، شاهد راه پیمایی گسترده مردمی هستیم که با شعارهای کوبنده «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر امریکا»، «امریکا عدوّالله» و «اسرائیل عدوّالله»، خواستار رهایی بیت المقدس از چنگال نظام صهیونیستی می شوند و با حضور پرشور خویش، حمایت خود را از مردم فلسطین و مبارزات آنان تا آزادی قدس شریف اعلام می کنند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران پلدشت افزود: شرکت زنان و مردان روزه دار در این راه پیمایی عظیم، حمایت از انقلاب انتفاضه و تجدید بیعت با فرمان تاریخی امام خمینی رحمه الله است.

به گفته وی شرکت در این مراسم که بیانگر خواست قلبی آحاد مردم در برابر استکبار جهانی است و با حضور پرشور و پررنگ خود، بیش از گذشته، بر حقانیت مردم فلسطین تاکید می کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=280797

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه