Tuesday, 30 April , 2024
12
دستاوردهای انقلاب اسلامی؛

رشد ۶ برابری توسعه اماکن آموزشی در پلدشت

  • کد خبر : 280113
  • 17 بهمن 1400 - 8:08
رشد ۶ برابری توسعه اماکن آموزشی در پلدشت
۴۳ سالگی پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، امسال در حالی رقم می‌خورد که بخش آموزش و پرورش پلدشت به برکت انقلاب با تمام توان در حال توسعه بوده و توانسته تعداد مدارس آموزشی را با رشد ۶ برابری برخوردار کند از ۱۸ مدرسه به ۱۱۳ مدرسه برساند.

به گزارش آراز سسی، پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ مهمترین رویداد سیاسی قرن در منطقه و جهان بود، این رخداد عظیم حاوی دستاوردهای بزرگی برای ملت ایران است که این دستاوردها همچنان در حال رویش و ثمردهی است.

آموزش و پرورش بیشترین بار مسئولیت برای تحقق آرمان های یک ملت را بر دوش دارد و چشم امید همه کسانی که به آینده کشور و توسعه، پیشرفت و عدالت در ایران فکر می کنند بیش از همه به آموزش و پرورش دوخته شده است.

اهمیت آموزش و پرورش در نظام اسلامی از ابتدای انقلاب در سخنان بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران و پس از آن در رهنمودهای رهبر معظم انقلاب همواره مورد تاکید بوده است و در اسناد بالادستی کشور و برنامه های توسعه ای نیز به اهمیت، جایگاه و توسعه آموزش و پرورش پرداخته شده است.

آموزش و پرورش نقش مهمی در تربیت نیروی انسانی دارد و آموزش و پرورش باید به پرورش علمی، اخلاقی، خلاقیت، پرورش شهروندی، پرورش تفکر انتقادی و پرورش تدین و تعهد بپردازد و نمی توان از موضوعاتی به این مهمی بی تفاوت عبور کرد.

احمد قربانی در گفت و گو با خبرنگار آراز سسی با اشاره به جشن ۴۳ سالگی انقلاب اسلامی ایران و روند رو به رشد و پویایی انقلاب گفت: مقایسه ایران قبل و بعد از انقلاب می تواند واقعیت های مهمی را برای نسل های پس از انقلاب آشکار سازد انقلاب اسلامی را می‌توان شروع دگرگونی های بزرگ و بنیادی در ایران و کشورهای منطقه دانست در توصیف انقلاب همین کفایت می کند که امام خمینی(ره) از انقلاب اسلامی با عنوان هایی مانند “معجزه قرن” و “انفجار نور ” یاد کرده است.

وی با بیان اینکه  ۴۲ هزار و ۵۲۶ متر به فضای آموزشی  شهرستان اضافه شده است، تصریح کرد: مراکز پیش دبستانی قبل از انقلاب در شهرستان وجود نداشت در حالیکه امروز بیش از ۱۱ مرکز آموزشی و ۷۲ کلاس درس وجود دارد.

وی با اشاره به اینه که مدارس ابتدایی سطح شهرستان قبل از انقلاب ۱۴مدرسه بود، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۷۲مدرسه در سطح روستاها و شهرها  دایر است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان پلدشت با اشاره به اینکه قبل از انقلاب یک مدرسه راهنمایی وجود داشت، افزود: به برکت انقلاب اسلامی بیش از ۲۲مدرسه متوسطه اول،۱۷ مدرسه متوسطه دوم و ۱۰ هنرستان کاردانش و فنی حرفه ای  در سطح شهرستان وجود دارد.

قربانی با اشاره به اینکه مدارس استثنایی قبل از انقلاب در شهرستان وجود نداشت، گفت: تعداد  مدارس استثنایی در حالا حاضر یک آموزشگاه با بیش از ۹هزار ۵۸۶نفر است.

وی جذب دانش آموز و آموزش در سطح شهرستان را ۹۵درصد دانست و اضافه کرد: تعداد مدارس از ۱۸ مدرسه قبل از انقلاب به ۱۱۳ مدرسه تا سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است.

وی با اشاره به وسعت شهرستان و پراکندگی جمعیت افزود: تمام تلاش ما در راستای جلب رضایت دانش آموزان، معلمان و اولیا محترم است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=280113

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه