Thursday, 18 April , 2024
13
مدیرکل محیط زیست آذربایجان غربی:

ردی از طاعون نشخوارکنندگان کوچک در آذربایجان غربی مشاهده نشد

  • کد خبر : 279195
  • 20 مهر 1400 - 11:15
ردی از طاعون نشخوارکنندگان کوچک در آذربایجان غربی مشاهده نشد
مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: تا امروز موردی از طاعون نشخوارکنندگان کوچک در حیات وحش استان مشاهده نشده است.

به گزارش آراز سسی به نقل از اروم نیوز، مهران نظری در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در برخی استان‌های کشور اظهار کرد: با همکاری دامپزشکی آذربایجان غربی واکسیناسیون دام‌ها در استان در دستور کار قرار دارد و تاکنون موردی از بیماری مشاهده نشده است.

وی با بیان اینکه در این راستا مقرر شده تا واکسیناسیون دام‌های اهلی این منطقه و سایر مناطق حساس استان در اسرع وقت انجام شود، عنوان کرد: تدابیر لازم برای پیشگیری از شیوع این بیماری در استان اندیشیده شده و مشکلی خاصی وجود ندارد.

نظری در خصوص شرایط بحرانی دریاچه ارومیه و حیات وحش ساکن در استان عنوان کرد: شرایط دسترسی جزایر دریاچه ارومیه به گونه‌ای است که حالت قرنطینه‌ای بر آن حاکم است و هیچ دام اهلی و یا ناقلی قادر به ورود به این جزایر نیست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه تا امروز موردی از طاعون نشخوارکنندگان کوچک در پارک ملی دریاچه ارومیه مشاهده نشده است، عنوان کرد: در ۵ دهه اخیر موردی از این بیماری در پارک ملی دریاچه ارومیه گزارش نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در منطقه حفاظت شده مراکان به علت دارا بودن زیستگاه‌های مختلف از تنوع گونه‌های جانوری به دلیل احتمال شیوع تدابیر خاصی در نظر گرفته شده، پایش مناطق حساس و مناطقی که احتمال شیوع وجود دارد به صورت مداوم انجام می‌شود تا در حد امکان از شیوع بیماری در صورت مشاهده جلوگیری شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=279195

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه