Thursday, 25 April , 2024
15
امام جمعه پلدشت:

دشمنان در تلاش برای ایجاد فاصله بین مردم و نظام هستند/ به وعده نمی شود اعتماد کرد/ ناکارآمدی را با انتخاب اصلح می توان رفع کرد

  • کد خبر : 277915
  • 14 خرداد 1400 - 15:05
دشمنان در تلاش برای ایجاد فاصله بین مردم و نظام هستند/ به وعده نمی شود اعتماد کرد/ ناکارآمدی را با انتخاب اصلح می توان رفع کرد
امام جمعه پلدشت گفت: دشمنان کمین گرفته‌اند که بین مردم و نظام اسلامی فاصله بیاندازند امّا با سد پولادین مردم ایران مواجه هستند.

به گزارش آراز سسی، حجت الاسلام والمسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به انختابات پیش رو گفت: « قال اجعلنی عل خزائن الارض انی حفیظ علیم »« یوسف گفت:مرا سرپرست خزائن سرزمین مصر قرار ده که نگهدارنده و آگاهم »( سوره یوسف, آیه ۵۵) در این آیه شریفه علم و آگاهی و حفظ و امانتداری به عنوان دو شرط اساسی پذیرش مسئولیت برشمرده شده است .روشن است که علم و آگاهی و حفظ و امانتداری در هر کاری متناسب با آن می باشد و با توجه به جایگاه مهم ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا افرادی که انتخاب می شوند باید به تناسب این جایگاه دارای علم و تعهد لازم باشند.

 

وی تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) «مَن اَصبَحَ وَ لَم یَهتَمَّ بِاُمورِ المُسلِمینَ فَلَیسَ بِمُسلِم»؛ که بیانگر اهمیت رسیدگی به امور مسلمانان است و نمایندگان باید توجه داشته باشند پس از انتخاب شدن در رفع مسائل مردم تلاش جدی داشته باشند.

 

وی اظهار کرد: در آیه ۷۲ از سوره مبارکه الاسراء آمده است: «وَمَن کَانَ فِی هَذِهِ أَعْمَى فَهُوَ فِی الآخِرَهِ أَعْمَى وَأَضَلُّ سَبِیلًا»؛ «و هر که در این [دنیا] کور[دل] باشد در آخرت [هم] کور[دل] و گمراهتر خواهد بود» یعنی بیانگر این است که در این دنیا باید با بصیرت بوده و بتوانیم تشخیص خوب از بد را داشته باشیم که در عرصه انتخابات این مسأله جدی‌تر شده و باید با آگاهی کامل در این عرصه حضور پیدا کنیم که مصداق «أَعْمَى» نباشیم همانطور که در آیه ۱۲۵ سوره مبارکه طه می‌خوانیم: «قَالَ رَبِّ لِمَ حَشَرْتَنِی أَعْمَى وَقَدْ کُنتُ بَصِیرًا»؛ « مى‏‌گوید پروردگارا چرا مرا نابینا محشور کردى با آنکه بینا بودم».

 

امام جمعه پلدشت افزود: در تمثیلی فقهی، طاغوت عین نجاست و ایمان عین طهارت است و تا با کفر به طاغوت، ازاله نجاست نکنیم به طهارت نخواهیم رسید. به تعبیری ایمان بالله و کفر به طاغوت هم از طرفی «مانعه الجمع» هستند و کسی نمی‌تواند مدعی شود مومن است و در عین حال حکومت طاغوت را بپذیرد و هم از طرفی هم «مانعه الخلو» است، یعنی نمی‌توان مدعی شود که من ایمان و اعتقاد به نظام اسلامی و ولایت ندارم و تحت حاکمیت طاغوت هم نیستم. اگر ولایت رها شود قطعا زیر لوای طاغوت جا خواهیم گرفت.

 

طالبی گفت: تنها عامل مقابله با حکومت و جریان طاغوت، کیمیای صبر و بصیرت است: «وَ لَا یَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ.» صبر و بصیرت توأمان، خصوصیتی است که از التزام عملی به آموزه‌های امام صادق علیه السلام سرچمشه می‌گیرد و این امکان را فراهم می‌کنند در راه حاکمیت فقه جعفری، اگاهانه و روشن‌بینانه همراه ولیّ حق حرکت کنیم و در مواجه با مشکلات و فتنه‌انگیزی دشمنان، راه و هدف را گم یا فراموش نکنیم. حیات طیبه و موحدانه در گرو ایمان بالله و کفر به طاغوت می باشد.

 

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری تصریح کرد: دشمنان کمین گرفته‌اند که بین مردم و نظام اسلامی فاصله بیاندازند امّا با سد پولادین مردم ایران مواجه هستند. هم توطئه امنیتی کردند هم تهاجم فکری که در همه این‌ها ناکام ماندند.

 

وی اظهار کرد: درباره انتخابات گفته می‌شود برخی به خاطر فشارهای معیشتی که همه آن را لمس می‌کنیم، مردد هستند که آیا شرکت کنند یا نه. یا برخی می‌گویند در دوره‌های مختلفی به کسی با شوق رأی دادیم امّا در آخر دوره منجر به دلخوری شد. پس بهتر است شرکت نکنیم. اینها استدلال‌های درستی نیست. نباید این چیزها ما را دلسرد کند.

 

امام جمعه پلدشت افزود: اگر ناکارآمدی هست باید با انتخاب خوب آن را جبران کنیم نه با عدم انتخاب.

 

به گفته وی در انتخاب باید دقت کرد به وعده و حرف نمی‌شود اعتماد کرد، باید ببینیم آیا در سابقه نامزد مربوطه عملی بوده یا نه.

 

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=277915

نوشته های مشابه

05اردیبهشت
ویزیت رایگان ۳۰۰ پلدشتی توسط پزشکان بسیجی
هم‌زمان با هفته سلامت صورت گرفت؛

ویزیت رایگان ۳۰۰ پلدشتی توسط پزشکان بسیجی

04اردیبهشت
رقابت ۵۱۸ داوطلب کنکوری در پلدشت
مدیر آموزش‌وپرورش پلدشت خبر داد:

رقابت ۵۱۸ داوطلب کنکوری در پلدشت

03اردیبهشت
اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان پلدشت خبرداد:

اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه