Monday, 17 June , 2024
2
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو:

دانشگاه‌ها نقش مهمی در توسعه کشورها دارند

  • کد خبر : 290064
  • 06 خرداد 1403 - 7:41
دانشگاه‌ها نقش مهمی در توسعه کشورها دارند
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: دانشگاه‌ها نقش مهمی در کشور‌های توسعه‌یافته و توسعه‌یافتگی آنها ایفا می‌کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «آراز سسی»، حسین گروسی در دیدار با رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به اینکه منطقه آزاد ماکو منطقه‌ای مستعد برای ایجاد منطقه آزاد علمی و دانشگاهی شدن است، گفت: منطقه آزاد ماکو می‌تواند منطقه‌ای برای گردهمایی‌های دانشجویان داخلی و خارجی بوده و از لحاظ شرایط محیطی نیز می‌تواند منطقه‌ای برای رقابت با دانشگاه‌های خارجی باشد.

وی تصریح کرد: می‌توان با فراهم‌کردن شرایط مناسب برای ایجاد دانشگاهی معتبر و جذب دانشجویان خارجی با کشورهای هم‌جوار رقابت و سطح علمی را ارتقا داد.

وی اظهار کرد: ارتباط دانشگاه با صنعت به‌درستی صورت نگرفته و در این زمینه غفلت شده است، تنها رشته‌ای که ارتباط بین دانشگاه و رشته درستی برقرار کرده رشته‌های علوم پزشکی است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به نقش مهم دانشگاه‌های توسعه کشورها افزود: دانشگاه‌ها نقش مهمی در کشور‌های توسعه‌یافته و توسعه‌یافتگی آنها ایفا می‌کند.

گروسی گفت: شهرک‌های هوشمند بر پایه اقتصاددانش بنیان در منطقه آزاد ماکو ایجاد می‌شود و از بهترین پتانسیل برای ایجاد پردیس‌های دانشگاهی برخوردار است و می‌تواند منطقه‌ای برای اتصال دانشجویان داخلی و خارجی باشد.

صفر نصرالله‌زاده رئیس دانشگاه تبریز در ادامه با اشاره به اینکه دانشگاه تبریز بزرگ‌ترین و مهم‌ترین دانشگاه در شمال غرب کشور است، گفت: دانشگاه تبریز دارای دو هزار و ۱۰۰ دانشجوی خارجی است و جز ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان است.

وی تصریح کرد: تحصیل در دانشگاه سراسری تبریز بار مالی کمی برای دانشجویان دارد و ارزش مدرک تحصیلی آن نیز بالا بوده و می‌تواند جایگزینی برای تحصیل در دانشگاه‌های خارجی منطقه باشد.

وی اظهار کرد: ایجاد پردیس دانشگاهی تبریز در منطقه آزاد ماکو می‌تواند فرصت جدید برای تحصیل و آموزش عالی در منطقه ایجاد کند.

رئیس دانشگاه تبریز افزود: ایجاد رشته‌های مشترک با دانشگاه‌های بین‌المللی منطقه و کشورهای خارجی منجر به جذب بیشتر و موفقیت در این زمینه می‌شود.

لازم به ذکر است فعالیت‌های سازمان منطقه آزاد ماکو نیز از سال ۱۳۹۱ شروع شده است و باتوجه‌به مرزی بودن از دو گمرک بازرگان و پلدشت برخوردار است.

یکی از اقدامات منطقه آزاد ماکو که طی چندین سال به آن پرداخته است آماده‌سازی زیرساخت‌ها و رفع محرومیت در منطقه و توسعه اقتصادی و تجارت در منطقه است.

منطقه آزاد ماکو با کشورهای ترکیه از مرز بازرگان و جمهوری خودمختار نخجوان از مرز پلدشت ارتباط دارد.

گذرگاه مرزی بازرگان، مهم‌ترین گمرک زمینی کشور است و به‌عنوان دروازه اروپا یا پیشانی ایران بشمار می‌رود که روزانه صدها مسافر داخلی و خارجی (توریست و گردشگر) و صدها کامیون ترانزیتی و سواری از این شهر دیدن و تردد می‌نمایند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=290064

نوشته های مشابه

27خرداد
رسانه‌ها با تمام توان روشنگری کنند
دبیر کنگره ملی سرداران و ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی:

رسانه‌ها با تمام توان روشنگری کنند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه