Saturday, 4 May , 2024
15

خلق حماسه ای فوق تصور در پیاده روی اربعین حسینی/مجاهدت مرزبانان، مدافعان حرم و پاسداران نقشه های استکبار را در منطقه نابود کرده است

  • کد خبر : 264460
  • 19 آبان 1396 - 14:49
خلق حماسه ای فوق تصور در پیاده روی اربعین حسینی/مجاهدت مرزبانان، مدافعان حرم و پاسداران نقشه های استکبار را در منطقه نابود کرده است

امام جمعه پلدشت گفت: شجاعت و مجاهدت مرزبانان، مدافعان حرم و پاسداران قابل تقدیر است و نقشه های چندین ساله استکبار و تکفیری ها را در منطقه نابود کرده است.

به گزارش آراز سسی، حجت الاسلام وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به اهمیت پاسداری از ارزش ها گفت: انسان باید در راه حفظ ارزش های دینی، نظام و دستاورد های انقلاب با تمام دارایی خود تلاش کند، پاسداری از دین به منزله حفظ و حراست از دستاورد های نظام و انقلاب است.

 

وی با تاکید بر اینکه شکر نعمت منجر به افزایش نعمت می شود، تصریح کرد: باید شکر گذار نعمت ها باشیم، اگر شکر گذار نباشیم نعمت از بین رفته و دیگر باز نمی گردد.

 

امام جمعه پلدشت با اشاره به انواع مختلف پاسداری افزود:  پاسداری فکری، عقیدتی و جهاد فکری یکی از مهمترین پاسداری ها است، انبیا و امامان از اولین پاسداران فکری و عقیدتی هستند.

 

به گفته وی پاسداری اجتماعی و سیاسی نوع دیگری از پاسداری است که منجر به پیشرفت در تمام جهات می شود.

 

طالبی با اشاره به نوع سوم پاسداری گفت: پاسداری در عرصه های دفاعی و حدود مرزی از مهمترین پاسداری ها است و بر همه واجب است تا در حد توان مشغول دفاع از مرز و بوم خود باشند.

 

وی با اشاره به آیات قرآنی اظهار کرد: در قرآن نیز به امر دفاع از مرز و حفظ توان دفاعی اشاره شده است و باید همیشه آماده و در صحنه باشیم.

 

وی تصریح کرد: امروز شاهد اقتدار دفاعی و امنیتی کشورمان هستیم و دشمنان نیز به خوبی بر این قضیه واقف است.

 

خطیب نماز جمعه پلدشت افزود: باید قدر دان نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و شکرگذار باشیم تا این نعمت حفظ شود.

 

طالبی با اشاره به اینکه مومن راستین کسی است که با جان و مال خود از دین و ارزش ها دفاع کند، گفت:  ملتی زنده و پویا است که در ابعاد مختلف آماده و صاحب قدرت باشد.

 

وی با اشاره به شهادت ۸مرزبان در چالدران تصریح کرد: شجاعت و مجاهدت مرزبانان، مدافعان حرم و پاسداران قابل تقدیر است و نقشه های چندین ساله استکبار و تکفیری ها را در منطقه نابود کرده است.

 

وی اظهار کرد: اقدامات تروریستی و شهادت ۸ مرزبان در چالدران نشان از ضعف و ناتوانی استکبار و هم پیماناشان دارد.

 

امام جمعه پلدشت افزود: مرزبانی یکی از مهمترین امورات است و امنیت و آرامش امروز کشور را مدیون شهداء هستیم.

 

طالبی با اشاره به پیاده روی اربعین حسینی گفت: امروزه حماسه ای فوق تصور در اربعین سید و سالار شهیدان رقم خورد و برخی آمار از حضور ۲۰ الی ۲۵ میلیونی جمعیت در این مراسم حکایت دارد.

 

وی تصریح کرد: قدرت جهانی سیدالشهداء (ع)تمامی انسان ها را دور خود جمع کرده است و دشمنان در تلاش هستند تا اهداف اربعین را تضعیف کنند و باید نسبت به این مسائل آگاه باشیم.

 

وی اظهار کرد: همانا با شهادت امام حسین(ع) چنان حرارتی در دل ها ایجاد شده است که تا قیامت خاموش نمی شود و رفته رفته بر عشق و ارادت مردم افزوده می شود.

 

خطیب نماز جمعه پلدشت با اشاره به ۱۹ آبان ماه روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه افزود: علم و دانشی که امروزه کشورمان کسب کرده است تماما در جهت صلح و توسعه بکار گرفته می شود و بر این اصل پایبند هستیم.

 

طالبی با اشاره به ۲۴ آبان ماه روز کتاب و کتاب خوانی گفت: بدترین خسارت برای جامعه دوری از کتاب و کتاب خوانی است، انسان ها به واسطه کتاب می توانند نسبت به علم روز آگاه شوند.

 

امام جمعه پلدشت با اشاره به ۲۵ آبان ماه روز وقف افزود: وقف از مهمترین مسائل و ذخیره ای برای آخرت است و تا زمانی که از آن استفاده شود خیر و برکتش نصیب فرد می شود.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=264460

نوشته های مشابه

15اردیبهشت
مراسم سوگواری امام جعفر صادق (ع) در پلدشت
14اردیبهشت
موضع دشمن جلوگیری از آگاهی ملت‌ها است

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه