Saturday, 27 April , 2024
7
امام جمعه پلدشت:

حذف امضاهاى طلایى؛ گام بزرگ براى شفافیت‌/ آل سعود در صدد گسترش جنگ نرم رسانه‌اى در منطقه است‌

  • کد خبر : 278870
  • 02 مهر 1400 - 13:38
حذف امضاهاى طلایى؛ گام بزرگ براى شفافیت‌/ آل سعود در صدد گسترش جنگ نرم رسانه‌اى در منطقه است‌
امام جمعه پلدشت گفت: حذف امضاهاى طلایى گام بزرگ براى شفافیت است و‌ از اهداف اصلى این طرح، حذف دیوانسالارى و خرید و فروش مجوزها است.

به گزارش آراز سسی، حجت الاسلام والمسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به اهمیت بهترین راه برای شناخت بیشتر شخصیت امامان گفت: در زیارت اربعین، مضامین عالیه ای را ملاحظه می کنیم که مملو از شناخت، معرفت و ویژگی های یک امام و رهبر الهی برای تحکیم اعتقادات شیعه است.

 

وی تصریح کرد: ولی، نجیب و خلیل خدا از ویژگی های امام حسین(ع) است که تک تک این واژه ها برای معرفی یک رهبر الهی کافی است.

 

وی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: چهل و یکمین سالگرد هفته دفاع مقدس با شعار “ما مقتدریم” مزین شده است.

 

امام جمعه پلدشت با اشار به اینکه آزادی مسئولانه؛ زیرساخت مهم تحقق عدالت است افزود: «باید اذعان کنیم که در دهه‌ی پیشرفت و عدالت، نمره‌ی مطلوبی در باب عدالت به‌دست نیاورده‌ایم. » این عبارت رهبر انقلاب اسلامی به‌روشنی عقب‌ماندگی در مسئله‌ی عدالت این آرمان و ارزش مهمِ نظام اسلامی را نشان می‌دهد.

 

به گفته وی عدالت شامل حوزه‌های متعددی می‌شود؛ عدالت در حوزه‌ی سیاست، عدالت در حوزه‌ی اقتصاد، عدالت در حوزه‌ی اجتماعی و عدالت در حوزه‌ی قضایی.

 

طالبی گفت: برای تحقق عدالت، باید به‌ریشه‌ها پرداخت، ریشه بسیاری از بی‌عدالتی‌ها در قوانین است. نمونه بارز آن حقوق‌های نجومی است که به‌صورت قانونی پرداخت می‌گردد.

 

وی تصریح کرد: کمبود شفافیت از دیگر علل است و موجب می‌گردد رانت‌های اطلاعاتی خاصی به‌دست بیاید که این نابرابری موجب سایر نابرابری‌ها می‌شود.

وی با اشاره به اقدام مهم مجلس و دولت و قوه قضاییه براى کاهش فساد اقتصادى ‌اظهار کرد: حذف امضاهاى طلایى گام بزرگ براى شفافیت است و‌ از اهداف اصلى این طرح، حذف دیوانسالارى و خرید و فروش مجوزها است.

 

امام جمعه پلدشت افزود: انتظار مردم هماهنگى و هم‌افزایى در میدان عمل و اقدام است.

 

طالبی با اشاره به دفاع پیشدستانه؛ راهبرد ایران انقلابی در مقابله با تروریستهای مزدور گفت: مفهوم «پیش‌دستانه» یکی از مفاهیم نسبتاً جدیدی است که در حوزه «دفاع مشروع» مطرح می‌شود. دکترین «دفاع پیش‌دستانه» توسل به‌زور را در چندین حالت مجاز می‌شمارد؛ حالت اول آنکه شواهد متقاعد کننده‌ای مبتنی بر وقوع یک حمله مسلحانه قریب‌الوقوع وجود داشته باشد، دوم آنکه دولتی یک بار مورد حمله مسلحانه قرار گرفته و شواهد آشکار و متقاعدکننده‌ای مبنی‌بر حملات آتی دشمن در اختیار داشته باشد. در این حالت نیازی به‌منتظر ماندن دولت قربانی نیست و آن دولت می‌تواند قبل از وقوع حملات آتی به‌دفاع مشروع پیش‌دستانه متوسل شود.

 

وی تصریح کرد: این اقدام ایران بر اساس حق دفاع مشروع مصرح در قوانین بین‌المللی و در جهت دفاع از کیان ملت و تمامیت ارضی صورت گرفته و ادعای برخی محافل رسانه‌ای و سیاسی مبنی بر نقض حریم عراق توسط ایران ادعایی پوچ و خلاف قوانین بین‌المللی است.

 

وی با اشاره به اینکه آل سعود در صدد گسترش جنگ نرم رسانه‌اى در منطقه‌ است، اظهار کرد: اخبار رسیده، حاکى از تأسیس قریب‌الوقوع یک شبکه تلویزیونى با نام «آذربایجان اینترنشنال» توسط عربستان است که با هدف دامن زدن به شکاف‌هاى قومیتى و تشدید رویکردهاى تجزیه‌طلبانه صورت مى‌گیرد؛ با توجه به‌تصمیم رژیم سعودى براى راه‌اندازى شبکه آذربایجان اینترنشنال مشخص شده که این رژیم بر اساس دستورالعمل اتاق فکرهاى غربى – صهیونیستى تلاش مى‌کند تا ابعاد شرارات‌هاى خود در حوزه نرم را گسترش داده و منطقه غرب آسیا را که امید است با اخراج تروریست‌هاى غربى و انسجام کشورهاى منطقه رنگ و بوى آرامش را ببیند، باز هم درگیر تنش‌هاى ساختگى جدید کند.

 

امام جمعه پلدشت افزود: اگرچه عربستان از این عملیات رسانه‌اى خود نیز چندان‌ بهره‌اى نخواهد برد، اما هوشیارى رسانه‌هاى ایرانى به‌ویژه‌ اهالى رسانه، اصحاب قلم، نخبگان بصیر و انقلابى به‌ویژه در مناطق آذرى‌زبان و تُرک‌نشین ایران – که پیشانى بلند دفاع از ایران عزیز است- باید با هوشیارى بیشتر و رصد اقدامات پیش‌روى دشمن براى مواجهه هوشمندانه و مدبرانه با این موج رسانه‌اى آماده باشند.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=278870

نوشته های مشابه

08اردیبهشت
تالاب شیبلوی پلدشت بین‌المللی می‌شود
رئیس اداره محیط‌زیست پلدشت:

تالاب شیبلوی پلدشت بین‌المللی می‌شود

07اردیبهشت
تحریم ها را به فرصت تبدیل کنیم
06اردیبهشت
انتصاب عطایی به سمت مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه